  • 141. Data: 2022-01-10 13:48:30
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 10.01.2022 o 13:38, Kviat napisał:

    > I co z tego, że zjeżdża? Nawet zjeżdżona jest wyższa niż zerowa bez
    > szczepienia.
    >
    > I wpadli na pomysł żeby sprawdzić, czy działa szczepienie
    > przypominające. Działa.

    czyli jednak eksperyment... Co ciekawe, sa badania pokazujące wręcz
    ujemną skuteczność (moze to przypadek, na pewno mała grupa badana) na
    wariant omicron po pewnym czasie...

    Skuteczność szacowana jest bardzo zgrubnie, bo cóż zlikwidowano grupę
    kontrolną odślepiając ją.

    Wiec mamy eksperyment, który jest przeprowadzany dodatkowo bałaganiarsko.

    Gdyby było znane choć bezpieczeństwo, ale też nie jest znane. Więc nawet
    oszacować sobie, co jest korzystniejsze nie możesz...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 142. Data: 2022-01-10 14:14:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2022 13:48:30 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > czyli jednak eksperyment... Co ciekawe, sa badania pokazujące wręcz
    > ujemną skuteczność (moze to przypadek, na pewno mała grupa badana) na
    > wariant omicron po pewnym czasie...

    Ujemna? Ciekawe ... a moze to tlumaczy to, co sie w Polsce i na
    swiecie dzieje?

    > Skuteczność szacowana jest bardzo zgrubnie, bo cóż zlikwidowano grupę
    > kontrolną odślepiając ją.

    Ale przeciez mamy tez rzeczywiste dane.

    Tylko wlasnie sie dowiedzialem, ze trzeciego szczepienia nie dostane,
    bo nie zrobilem drugiego. Szpital nie wpisal w system.

    Wiec mowie - to niech mnie zarejestruja na drugie.
    Nie mozna - jest skierowanie, trzeba realizowac w tym punkcie, co
    szczepil. Tam pewnie nie dadza, bo juz raz zaszczepili ...

    A swoja droga, to cos wariuja - nie mialo byc tak, ze te skierowania
    sa wystawiane z automatu? Czyli gdzies tam w systemie czeka
    skierowanie i mozna zrealizowac w dowolnej placowce.

    > Wiec mamy eksperyment, który jest przeprowadzany dodatkowo bałaganiarsko.
    >
    > Gdyby było znane choć bezpieczeństwo, ale też nie jest znane. Więc nawet
    > oszacować sobie, co jest korzystniejsze nie możesz...

    Czemu nie? Tłity MZ ciagle publikuje.
    Tylko najwazniejszych danych brak ...

    J.

  • 143. Data: 2022-01-10 14:19:21
    Temat: Re: bezprecedensowy zamach na wolność [Amerykański FB złamał Konstytucje RP cenzurą prewencyjną?]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 08 Jan 2022 01:08:48 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > monopoliście powinno być wolno mniej w stosunku do
    > klienta/użytkownika niż drukarence z bardzo liczną konkurencją

    Przecież jest Albicla, serwis społecznościowy pod patronatem Gazety
    Polskiej, co gwarantuje najwyższą jakość usług, nienaganne standardy
    etyczne i nieograniczony zasięg.
    Po co użerać się z lewackim fejsbukiem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 144. Data: 2022-01-10 15:17:54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 09.01.2022 o 23:11, Shrek pisze:
    > W dniu 09.01.2022 o 20:15, Kviat pisze:

    > No wyszło. A pół roku później poszło się paść. No i co - jak ktoś pół
    > roku wcześniej powiedział że padnie jak szczepionki na grypę chociażby
    > to od razu szur? W zasadzie obiektywnie rzecz biorąc dziwne byłoby gdyby
    > nie padło. No i padło. Nawet bardziej spektakularnie niż większość
    > obstawiała, skoro zaczęło się tłumaczenie, że przecież szczepionki nie
    > są od tego żeby zapewniać odporność albo ograniczać transmisję. A
    > tymczasem w momencje gdzie 20% zgonów i hospitalizacji to byli
    > zaszczepieni na PZH wisiało coś takiego:

> [...]
    zczepienia.pzh.gov.pl/najlepsza-szczepionka-przeciw-
    covid-19-to-ta-ktora-masz-szanse-sie-zaszczepic/

    > I kogo tu za kłamstwo kowidowe karać - szurów czy ekspertów?

    Podyskutuj z tym (ROBERT KOCH INSTITUT), zwróć uwagę na datę:
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenberi
    cht_2021-12-30.pdf

    W treści znajdziesz również link do oceny ryzyka i nie zapomnij zwrócić
    uwagi na datę:
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Risikobewertung.html

    "Diese Einschätzung kann sich kurzfristig durch neue Erkenntnisse ändern."
    Bo tak działa nauka.

    Następnie:
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/ZS/Pandemieplan_Strategien.html;jsessionid=
    ABB95FA6E994F879ABEDB07D144F6EF0.internet102

    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Downloads/control-covid-2021-12-21.pdf

    > I na bieżąco zakłamywanana - chociażby przez ministerstwo,

    To masz pretensje do ministerstwa, czy do naukowców?
    Bo już się pogubiłem.

    > No własnie jak się zastanowić, to dziwne byłoby gdyby udało się nagle
    > wytworzyć trwałą odporność na koronawirusy. Więc tak naprawdę nie było
    > żadnych naukowych podstaw żeby twierdzić, że szczepionki zakończą
    > pandemię czy choćby będą "gejmczendzerem". A tak twierdzono i innych
    > oskarżano o szurostwo. Pierwszy sygnał był przy certyfikowaniu astry
    > zeneki i tłumaczeniu że wyszło gorzej bo później była testowana.

    To chyba jakieś nieporozumienie...

    Oczywiście, że były podstawy. Gdyby politycy wdrożyli to, co zalecali
    naukowcy (patrz wyżej), a nie wdrożyli, albo po łebkach co im pasowało,
    to naukowcy mieli podstawy uważać, że jest możliwość zakończenia pandemii.
    Politycy nie dali rady i teraz płacz i zgrzytanie zębów, że eksperci
    ludzi oszukali. Polityk powie "widzicie? nie udało się. To wina
    naukowców, bo wam obiecali". A ludzie: "no tak! wina naukowców! nie
    można im wierzyć!".

    Osobną sprawą jest to, czy realnie dało się te zalecenia wdrożyć, bo w
    zderzeniu z rzeczywistością niektórych zaleceń wdrożyć się nie udało, a
    może i jeszcze długo nie uda (duża grupa antyszczepionkowców, otwarte
    granice, różna polityka różnych państw, "niechęć" do szczepień samych
    rządzących w tych państwach itd.)

    Nie do naukowców od szczepień należy przewidywanie nieracjonalnych, a
    wręcz często przeciwskutecznych, wbrew zaleceniom, postępowań rządów w
    poszczególnych państwach. Nie ich wina, że politycy to debile, nie
    potrafią się dogadać i skoordynować działań przynajmniej na szczeblu
    międzynarodowym. Pokutuje spuścizna choroby nacjonalistycznej, tzw.
    suwerenności itp. bzdury, w zglobalizowanym świecie XXI wieku.

    Może przy następnej pandemii naukowcy od szczepionek poproszą o pomoc
    politologów, którzy zrobią aneks do zaleceń, że "w takim to a takim
    kraju to nie przejdzie, bo minister zdrowia tego kraju będzie miał
    zalecenia w dupie, bo boi się utraty władzy po utraceniu poparcia
    antyszczepionkowców".
    Wtedy wina spadnie na politologów :)

    I dla ustalenia uwagi, zakończenie pandemii nie oznacza wyeliminowania
    covida do zera. Grypę mamy, ale nie mamy pandemii grypy.

    > No była i nie jest. To za co chcesz karać szurów?

    Wczoraj wypadła "18", a dzisiaj nie wypadła, to nie znaczy, że wczoraj
    też nie wypadła. Jeżeli ktoś twierdzi, że wczoraj nie wypadła, to jest
    szurem.

    Po drugie, była skuteczna i jest skuteczna. Patrz wyżej.

    No chyba, że uważasz Instytut Roberta Kocha za zbiorowisko szurów,
    to wtedy się nie dogadamy i nie ma sensu kontynuować tej dyskusji.

    > Szybko poszło;)

    Założyłem, że z kontekstu wynika, że nie maiłam na myśli ciebie osobiście.

    > Hmmm. Która konkretnie szczepionka wymaga dawek przypominających co pół
    > roku a i tak słabo działa?

    Inna choroba, inna szczepionka i inny czas spadku odporności po
    szczepieniu. Nie wiedzę w tym nic kontrowersyjnego.

    https://www.mp.pl/szczepienia/programszczepien/polsk
    a/155787,szczepienia-obowiazkowe-i-zalecane

    https://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/krztusiec
    /

    "Pamiętaj, że:
    Krztusiec jest najbardziej niebezpieczny dla nieuodpornionych
    niemowląt i małych dzieci,
    Odporność poszczepienna zmniejsza się z upływem czasu, dlatego
    konieczne są dawki przypominające szczepionki,"
    (...)
    "Ponieważ z upływem czasu obserwujemy obniżenie odpowiedzi
    odpornościowej, schemat szczepienia obejmuje podawanie kolejnych dawek
    szczepionki DTP lub DTaP dzieciom w 2, 3-4, 5, 16 -18 miesiącu życia
    oraz szczepionki DTaP w 6 roku życia. Szczepionka dTap (z obniżoną
    zawartością antygenów krztuśca) podawana jest jako obowiązkowa
    nastolatkom w 14 roku życia. W celu utrzymania odporności przeciw
    krztuścowi zalecane jest również szczepienie przypominające w 19 roku
    życia oraz dla osób dorosłych co 10 lat.

    Czas ochrony po zaszczepieniu dzieci szczepionką pełnokomórkową wynosi
    ok. 10-12 lat, a szczepionką bezkomórkową ok. 5 lat."

    > Skoro nic złego to po co chcesz z takim twierdzeniem walczyć?

    Nie wiem skąd taki wniosek.
    A już wiem...

    "Szurską postawą NIE było to..."

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > A tu się z tobą zgodzę.

    No i się wyjaśniło.

    > No ale jak nauka ma rozstrzygać czy będzie potrzebana dawka co pół roku
    > czy nie albo będzie działać na nowe warianty.

    Może tak jak zwykle? Na podstawie badań?

    > I na wzajem;) Zwaracam tylko uwagę, że to że za szurami nie stoją
    > badania nie znaczy że szury kłamią.

    Oprócz tych, którzy kłamią.
    Reszta bezmyślnie powtarza.

    Jeszcze raz, bo najwyraźniej zignorowałeś:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_antyszczepionkowy

    "W okresie od lipca 2014 do września 2017 naukowcy zbadali losową próbkę
    1,8 miliona tweetów, badanie miało na celu poprawę komunikacji
    pracowników publicznej służby zdrowia w mediach społecznościowych[27].
    Zamiast tego naukowcy odkryli, że problematyka zdrowia publicznego jest
    celem tego, co badanie opisuje jako ,,próby rozpowszechnienia
    dezinformacji przez obce mocarstwa"[27]. 93 procent wiadomości o
    szczepieniach opublikowanych na Twitterze w latach 2014-2017 pochodziło
    ze złośliwych kont, w tym kont prowadzonych przez rosyjskie trolle[27].
    Według badań dezinformacja była prowadzona poprzez komunikaty pro, jak
    również antyszczepionkowe - w celu zmylenia odbiorcy oraz podważenia
    faktów i wiarygodności instytucji publicznych[27]. Mark Dredze, jeden z
    naukowców którzy przeprowadzili badania, stwierdził, że trolle grały na
    obie strony, aby ,,zniszczyć publiczne zaufanie do szczepień, narażając
    wszystkich na ryzyko chorób zakaźnych"[27]. Zaufanie do szczepionek bada
    w naukowy sposób Vaccine Confidence Project(ang.)[28]."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 145. Data: 2022-01-10 18:42:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 13:42, Kviat pisze:

    > Nie ma problemu.
    > Blokuję ci konto.

    A za co?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 146. Data: 2022-01-10 18:47:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > czyli jednak eksperyment...

    No jasne, że najpierw zrobili eksperyment
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Eksperyment_kliniczny

    ... a potem zarekomendowali trzecią dawkę.

    Co w tym dziwnego? Byle syrop na kaszel przechodzi eksperymenty, a ty
    jesteś zdziwiony, że szczepionki też?

    > Co ciekawe, sa badania pokazujące wręcz
    > ujemną skuteczność

    Pokaż te badania.

    > (moze to przypadek, na pewno mała grupa badana) na
    > wariant omicron po pewnym czasie...

    Ręce opadają.
    To po chuj to piszesz?

    > Skuteczność szacowana jest bardzo zgrubnie, bo cóż zlikwidowano grupę
    > kontrolną odślepiając ją.
    >
    > Wiec mamy eksperyment, który jest przeprowadzany dodatkowo bałaganiarsko.

    Aż trudno uwierzyć... niesamowite.

    > Gdyby było znane choć bezpieczeństwo, ale też nie jest znane.

    To powinno być karalne. I za coś takiego dożywotni ban na internet.

    https://www.who.int/news-room/questions-and-answers/
    item/coronavirus-disease-(covid-19)-vaccines-safety
    https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail
    /safety-of-covid-19-vaccines

    > Więc nawet
    > oszacować sobie, co jest korzystniejsze nie możesz...

    Co jest korzystniejsze od czego?

    I skoro nawet oszacować sobie nie możesz, to jak sobie oszacowałeś, że
    lepiej się nie szczepić?
    Pokaż jak oszacowałeś coś, czego nie mogłeś oszacować.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 147. Data: 2022-01-10 19:03:53
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Shrek pisze:

    > A za co?

    Tego kurwiu dowiesz się ewentualnie w sądzi e-- jedziesz z żalami

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje.

  • 148. Data: 2022-01-10 19:33:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 15:17, Kviat pisze:

> [...]
    > https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenberi

    Sorry - niemiecki znam w stopniu mocno podstawowym. I co tam jest że pod
    koniec listopada było 100% skuteczności w zapobieganiu hospitalizacji i
    śmierci, co by miało niby potwierdzić ewidentnie nieprawdziwe już
    informacje na stronie eksperckiego PZH?

    > To masz pretensje do ministerstwa, czy do naukowców?
    > Bo już się pogubiłem.

    Rozmawiamy o szurach? No to wszystko jedno... Minister, naukowcy,
    eksperci - jeden spisek:P

    > To chyba jakieś nieporozumienie...

    Ale co konkretnie?

    > Oczywiście, że były podstawy. Gdyby politycy wdrożyli to, co zalecali
    > naukowcy (patrz wyżej), a nie wdrożyli, albo po łebkach co im pasowało,
    > to naukowcy mieli podstawy uważać, że jest możliwość zakończenia pandemii.

    Na podstawie czego? Do tej teoretycznej skuteczności szczepionki
    musiałbyś dodać szereg nierealnych założeń - jak choćby że zmusisz czały
    świat do przyjęcia szczepionki na raz... Powodzenia.

> [...]
    > ludzi oszukali. Polityk powie "widzicie? nie udało się. To wina
    > naukowców, bo wam obiecali". A ludzie: "no tak! wina naukowców! nie

    Już nie rób takich biednych ludków z tych naukowców. Jakoś nie pamiętam,
    żeby sie oburzali i odcinali od tej optymistycznej narracji. A jak się
    zdarzało to środowisko robiło z nich właśnie szurów.

    > Osobną sprawą jest to, czy realnie dało się te zalecenia wdrożyć,

    Przy idealistycznych założeniach to nawet komunism powinien się udać.

    > Nie do naukowców od szczepień należy przewidywanie nieracjonalnych, a
    > wręcz często przeciwskutecznych, wbrew zaleceniom, postępowań rządów w
    > poszczególnych państwach.

    No dobra - czyli (załóżmy) nie naukowcy spierdolili a politycy. Co nie
    zmienia rzeczy, że rację że się nie uda miały ani naukowcy ani politycy
    a szury. Znów - za co chcesz ich karać? Że trafniej przewidują wyniki
    niż naukowcy, eksperci i politycy razem wzięci?

> [...]
    > kraju to nie przejdzie, bo minister zdrowia tego kraju będzie miał
    > zalecenia w dupie, bo boi się utraty władzy po utraceniu poparcia

    Mniej ważne na kogo spadnie. Ważne jest to że okazuje się, że szanse
    powodzenia były przyzerowe bo opierały się na nierealnych założeniach. A
    odpowiedzialny jest oczywiście rząd i minister, bo od tego są żeby za to
    odpowiadać. Natomiast nie zmienia to faktu, że znów najtrafniej sytacjię
    oceniły szury:P

    > I dla ustalenia uwagi, zakończenie pandemii nie oznacza wyeliminowania
    > covida do zera. Grypę mamy, ale nie mamy pandemii grypy.

    W sumie racja - btw - ciężko już info o ptasiej grypie znaleźć;)

    > Wczoraj wypadła "18", a dzisiaj nie wypadła, to nie znaczy, że wczoraj
    > też nie wypadła. Jeżeli ktoś twierdzi, że wczoraj nie wypadła, to jest
    > szurem.

    To znaczy że wczoraj wypadła, a dziś nie. i że w sumie nie było żadnego
    powodu żeby przypuszczać, że skoro wczoraj wypadła to dziś też by miała.
    Dlaczego porównujesz procesy losowe do skuteczności szczepionki? W sumie
    jaka jest _obecnie_ skuteczność szczepionki? Mamy duże grupy
    zaszczepionych i niezaszczepionych - oczywiście statystycznie
    niekoniecznie reprezentatywne, ale jakieś tam niezłe przybliżenie jest.
    I akurat mniej więcej rówwne. Ile procent aktualnie wykrytych przypadków
    to zaszczepieni? Dziwnie ciężko znaleźć;)

    > Po drugie, była skuteczna i jest skuteczna. Patrz wyżej.

    Obawiam się, że już nie jest - jak wyżej. Ciężko te dane znaleźć ale
    masz: https://twitter.com/synxchaosu/status/14772589652181
    68835 z tego
    wynika że szczepionka po prostu nie działa. Szur bo szur, ale dane wziął
    od MZ. I co z tym zrobić?

    > No chyba, że uważasz Instytut Roberta Kocha za zbiorowisko szurów,
    > to wtedy się nie dogadamy i nie ma sensu kontynuować tej dyskusji.

    Z tego co pamiętam kochowi też wyszło słabo... A co tam konkretnie u
    tego kocha pisali?

    > Założyłem, że z kontekstu wynika, że nie maiłam na myśli ciebie osobiście.

    No ale ja też uważam, że od zawsze skuteczność szczepionki robiło się
    porównując zakażenia podwójną ślepą próbą. A tu nagle okazuje się że
    przecież to oczywiste, że szczepionki nie zapobiegają zakażeniom oraz
    transmisji...

    > Inna choroba, inna szczepionka i inny czas spadku odporności po
    > szczepieniu. Nie wiedzę w tym nic kontrowersyjnego.

    Nie kombinuj, tylko napisz która:P Żadna ze znanych mi szczepionkek nie
    wymaga dawki przypominającej co 6 miesięcy i po 6 miesiącach ma
    przyzerową skuteczność w zapobieganiu zakażeniu. Znaczy żadna poza tymi
    na kovid:P

    > Nie wiem skąd taki wniosek.

    Z wątku - rozmawiamy o cenzurze takich a w sąsiednim wątku cieszysz się
    że chcą ich pozywać. Bądź konsekwentny:)

    > Może tak jak zwykle? Na podstawie badań?

    Znaczy że opracowano podróże w czasie? No bo sam twierdziłeś, że
    przecież nie da razy tego zbadać przed tym jak się szurska hipoteza
    potwierdzi albo nie.

    > Oprócz tych, którzy kłamią.

    Oprócz. No tylko trochę trudno przyznać ci rację skoro twierdzisz że
    naukowcy co twierdzili, że szczepieniami można zakończyć pandemię nie
    kłamali, choć pandemii nie zakończono a szuty które twierdziły że to się
    nie uda kłamały.... mimo że się nie udało;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 149. Data: 2022-01-10 19:45:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 13:38, Kviat pisze:

    > I co z tego, że zjeżdża? Nawet zjeżdżona jest wyższa niż zerowa bez
    > szczepienia.

    To z tego, że społeczeństwo zostało oszukane i drugi raz już raczej nie
    uwierzy, zdanie ekspertów "się zuzyło" - nie tylko w tej kwestii (co
    boli najbardziej) a co najważniejsze widać już że tymi szczepionkami
    raczej nie ma szansy zakończyć pandemii. Czyli generalnie klapa...

    > I wpadli na pomysł żeby sprawdzić, czy działa szczepienie
    > przypominające. Działa.

    A można zapytać z jaką skutecznością? Poważnie pytam, bo jak rozumiem
    znów przeprowadzono poważne badania z podwójną slepą próbą i można
    gdzieś wyniki obejrzeć jak sobie z zakażeniem omikronem radzi, a nie że
    na aferę "szczepimy i zobaczymy"?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 150. Data: 2022-01-10 19:56:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 14:14, J.F pisze:

    > Ujemna? Ciekawe ... a moze to tlumaczy to, co sie w Polsce i na
    > swiecie dzieje?

    Obstawiam, że zaszczepieni ststystycznie mieszkają w wiekszych miastach,
    prowadzą aktywniejsze życie i co najważniejsze - skoro są zaszczepieni
    to sądzą, że są bezpieczni więc z kontaktów nie rezygnują.

    > Ale przeciez mamy tez rzeczywiste dane.

    No właśnie szukam o tym ile wśród nowych przypadków jest zaszczepionych
    i wydaje się, że ktoś chce, żeby po necie takie dane nie latały;)
    Przynajmniej standardowe odpytanie googla i kaczki go nie pokazują nic
    po polsku.Sprawdzę po angielsku, ale awet jakby to pewnie nie będzie
    danych o polsce.

    > Czemu nie? Tłity MZ ciagle publikuje.

    Pewnie chodziło mu o nopy. Akurat gdzieś są udostępniane zfony bo
    widzuałem. Uprzedzając - rejestrowanie samych nopów jest z dupy. Ja
    miałem powiększone węzły lekarz stwierdził, że to po szczepionce i nie
    ma się co przejmować. Pytam czy w taki razie zgłasza nopa. Więc
    stwierdził, że to po prostu normalna reakacja na stan zapalny i jak
    przemyślał to nic ze szczepionką nie ma wspólnego;)

    > Tylko najwazniejszych danych brak ...

    Dokładnie - ile procent z nowych przypadków zakażeń to zaszczepieni? Bo
    zaszczepionych ogółem jest koło 50%. Jeśli wśród przypadków będzie też
    koło 50% to znaczy że rzeczywista skuteczność szczepionki jest około
    zera. I wtedy już nie rozmawiamy o tym czy jest 100% czy 70% tolko czy
    to w ogóle działa.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.