  • 21. Data: 2004-10-29 07:49:59
    Temat: Re: bank bezprawnie pobral mi z konta 800zl
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" napisał
    > sie pomylilem, bo wpisalem "swiety mikolaj" w nazwie wlasciciela
    > konta.

    Taki przelew nie powinien dojsc. Chyba, ze nazywasz sie swiety
    mikolaj :)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 22. Data: 2004-10-29 07:53:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekB wrote:
    > Użytkownik "KrzysiekPP" napisał

    > Taki przelew nie powinien dojsc. Chyba, ze nazywasz sie swiety
    > mikolaj :)

    To się już, niestety, zmienia. Banki zaczynają informować, że przechodzą
    na sprawdzanie wyłącznie poprawności numeru konta - dane adresowe
    odbiorcy kasy będą tylko 'kwiatkiem do kożucha'

  • 23. Data: 2004-10-29 08:03:56
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Comodant" napisał
    > Gdzie doradzam kradzież?
    Cytuje: "Jak nie oddadzą to wynieść im z banku jeden komputer i
    sprzedać." To wlasnie jest kradziez.

    > Kiedy komornik wynosi komuś meble z domu
    Czy ta pani, co ma wyniesc komputer z banku jest komornikiem? Nie
    przekrecaj moich slow...

    > Aha czyli bank może zakosić cała moją kasę z konta i nic im nie
    zrobię
    Po raz kolejny, nie przekrecaj moich slow. Mowimy o sytuacji, w
    ktorej na koncie pojawily sie NIENALEZNE pieniadze, a nie o tym, ze
    bank sobie nimi DOWOLNIE dysponuje.

    > Patrz trochę na trzeźwo. Nie pij tyle wódki.
    Nie mierz innych swoja miara i czytaj ze zrozumieniem.

    > Mnie kiedyś przelali z Nowego Jorku dwa razy $1000 i im nie
    oddałem.
    To wielki powod do dumy...
    A mnie kiedys dwa razy z konta odjeli te sama kwote. I nie robilem
    burdelu w banku tylko poczekalem i sami naprawili swoj blad oddajac
    kase z odsetkami. Jetesmy tylko ludzmi, ludzie nie sa nieomylni.. Ty
    jestes wyjatkiem?

    > Czyli okrada klientkę, mimo że ona naprawiła pomyłkę banku.
    Naprawa pomylki lezala tylko i wylacznie w gestii banku, a nie
    klientki. Bank nie mial wplywu na to, ze jeden z klientow przelal
    innemu gotowke. Skad niby bank mial wiedziec? Co to bank obchodzi,
    komu i w jakim celu przelewam gotowke. Pomysl chwileczke, to nie
    boli...

    > Tylko żydowski
    > bank może tak zrobić. Proszę o podanie nazwy, abym go omijał.
    Ty wyraznie masz cos do Zydow... Jakies teorie spiskowe... Nie boisz
    sie konserw otwierac? :)

    > Idź tam na stałe.
    A wiesz, ze chetnie bym sie tam wrocil? Przedszkolaki przynajmniej
    maja otwarte umysly i potrafia spojrzec na sprawe z bardzo roznych
    stron, a nie zaciac sie w "jedynym slusznym swoim spojrzeniu"...

    Z mojej strony EOT, bo nie bede dyskutowal z kims, kto calkowicie
    przekreca moje slowa zmieniajac sens wypowiedzi.
    B.

  • 24. Data: 2004-10-29 08:08:23
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał
    > To się już, niestety, zmienia. Banki zaczynają informować, że
    przechodzą
    > na sprawdzanie wyłącznie poprawności numeru konta - dane adresowe
    > odbiorcy kasy będą tylko 'kwiatkiem do kożucha'

    Tzn. ze np. taki KRUK bedzie mogl wyslac wezwanie do zaplaty z
    blankietem wplaty na konto i podac swoj numer konta, a w miejscu
    wlasciciela wpisac dane wierzyciela od ktorego "odkupil"
    wierzytelnosc??
    Przeciez to doskonala metoda na oszustwa... Moj numer konta a dane
    kogos innego... Jak zatem sprawdzic, komu faktycznie wplaca sie
    kase??
    pzdr.
    B.

  • 25. Data: 2004-10-29 10:19:31
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Annemone" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > sprawa wyglada nastepujaco:
    > ktos omylkowo wyslal na moje konto przelew w kwocie 800zl
    > po zauwazeniu pomylki niezwlocznie powiadomil bank, ktory zablokowal ww.
    > kwote do czasu wyjasnienia sprawy ze mna

    A kto popełnił tę pomyłkę? Ten "ktoś" czy bank?
    Jeżeli to ten "ktoś", to jest to sprawa między Tobą a tym "ktosiem" i
    bankowi nic do tego!
    Łatwo wyobrazić sobie sytuację, gdy ktoś płaci za coś przelewem, dostaje to
    "coś", a później twierdzi, że zapłacił przesz pomyłkę, a bank realizuje taką
    "reklamację" ...
    No a jeżeli to bank zawinił, to są dwie sprawy: miedzy "ktosiem" i bankiem o
    wadliwe wykonanie dyspozycji i między bankiem i Tobą o zwrot nienależnego
    świadczenia.
    nn

  • 26. Data: 2004-10-29 11:33:21
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

> [...]
    > po powrocie z urlopu dowiedzialam sie o sprawie i natychmiast zwrocilam te
    > kwote osobie, ktora polenila blad, ale przelew zostal wyslany z innego
    konta
    > (ale tytul przelewu wyjasnial, ze to zwrot omylkowego przelewu)
    > tymczasem pare dni temu bank, nie kontaktujac sie ze mna, po prostu
    przelal z
    > mojego konta te 800zl na konto osoby, ktora sie pomylila
    > czyli de facto zamiast zwrotu 800zl dostala ona 1600zl
    > i teraz pytanie co robic?
    > bo bank chyba nie ma prawa podejmowac takich krokow bez porozumienia ze

    A jaki to bank? Bo jak PKO BP to tam jest możliwe wszystko co do łba strzeli
    pani w okienku.

    Ja zawiadomiłnym policję o popełnieniu przestępstwa.

    Mi kiedyś w banku millennium wpadło omyłkowo na konto 10 mln złotych
    (nowych), bo pani w okienku gdzie miała wpisać kwotę wpisała numer mojego
    rachunku. Sami wycofali tą kasę, ale to był ichni błąd i mieli prawo zrobić
    storno. (szkoda że zorientowałem się po czasie patrząc w wyciąg)

    Ale w przypadku, gdy ktoś fizycznie dokonał błędnie przelewu, to jest już
    jego problem i bank nie miał prawa blokować ani pieniędzy ani tym bardziej
    ich odsyłać bez Twojej dyspozycji. A już wysłac podwójną kwotę... 2
    przestępstwa 1 -pracownik banku bez upoważnienia dysponował Twoim rachunkiem
    2 - kradzież (w sumie 1600 zł).

    Zawiadomiłbym prokuraturę, nagłosnił sprawę i wniósł o odszkodowanie.

  • 27. Data: 2004-10-29 18:37:40
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    Użytkownik "BartekB" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Comodant" napisał
    > Cytuje: "Jak nie oddadzą to wynieść im z banku jeden komputer i
    > sprzedać." To wlasnie jest kradziez.

    To jest odebranie tego co jej się należy. Komornik działa podobnie.

    > Czy ta pani, co ma wyniesc komputer z banku jest komornikiem? Nie
    > przekrecaj moich slow...

    Aha czyli komornik jest w waszym prawniczym gangu przestępczym i on może
    kraść, a kobieta biedna nie może sobie swojego odebrać.

    > zrobię
    > Po raz kolejny, nie przekrecaj moich slow. Mowimy o sytuacji, w
    > ktorej na koncie pojawily sie NIENALEZNE pieniadze, a nie o tym, ze
    > bank sobie nimi DOWOLNIE dysponuje.

    Ale ona oddała te pieniądze z innego konta. Bank jej zakosił osiem stów.

    > Nie mierz innych swoja miara i czytaj ze zrozumieniem.

    To nie jest moja miara.

> [...]
    > burdelu w banku tylko poczekalem i sami naprawili swoj blad oddajac
    > kase z odsetkami. Jetesmy tylko ludzmi, ludzie nie sa nieomylni.. Ty

    Jak jej oddadzą to nie musi wynosić komputera, ale z tego co pisała nie chcą
    jej oddać.

> [...]
    > innemu gotowke. Skad niby bank mial wiedziec? Co to bank obchodzi,
    > komu i w jakim celu przelewam gotowke. Pomysl chwileczke, to nie

    Ale ona oddała, a bank nie chce jej oddać.

    > Ty wyraznie masz cos do Zydow... Jakies teorie spiskowe... Nie boisz
    > sie konserw otwierac? :)

    Przede wszystkim mam do nich żal że napisali biblię aby podbić Europę i
    świat, że oszukali mnie każąc mi wierzyć w istnienie Boga. Że wmawiają
    ludziom iż dostaną nagrodę po śmierci przeto ludzie pracują za grosze i dają
    się wyzyskiwać, podczas gdy żydzi zbijają na tym kasę. Nie boję się otwierać
    konserw, nie rób ze mnie wariata.

    > A wiesz, ze chetnie bym sie tam wrocil? Przedszkolaki przynajmniej
    > maja otwarte umysly i potrafia spojrzec na sprawe z bardzo roznych
    > stron, a nie zaciac sie w "jedynym slusznym swoim spojrzeniu"...

    są naiwni jak ludzie, którzy wierzą w sprawiedliwość polskiego prawa.

    > Z mojej strony EOT, bo nie bede dyskutowal z kims, kto calkowicie
    > przekreca moje slowa zmieniajac sens wypowiedzi.
    > B.

    Nic nie przekręcam. Twoje wypowiedzi naprawdę mają taki sens - bezbez-sens

    sprawiedliwosc

  • 28. Data: 2004-10-29 18:39:55
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    strzeli
    > pani w okienku.
    > Ja zawiadomiłnym policję o popełnieniu przestępstwa.

    A ty pewnie nie prawnik, bo normalnie myślisz jak człowiek.

    Brawo.

    sprawiedliwosc

  • 29. Data: 2004-10-29 18:41:47
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał
    > przechodzą
    >
    > Tzn. ze np. taki KRUK bedzie mogl wyslac wezwanie do zaplaty z

    Chodzi o tego szefa policji Andrzeja K.?

    sprawiedliwosc

  • 30. Data: 2004-10-29 21:31:15
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    Błędnie oceniacie sytuację! Annemone wyraźnie oświadcza, że 8 stówek oddała
    wiadomej osobie. I nie jest to "ktoś". Przelew błędnie został sporządzony w
    zapisie numeru konta natomiast nazwa odbiorcy wyraźnie świadczy, że
    adresatem przelewu nie była Annemone. A więc błędnie weszła w posiadanie 800
    zł. Będąc człowiekiem uczciwym wykazała się nadgorliwością i osobiście
    zwróciła kasę. Obowiązkiem banku było zabezpieczenie roszczeń wpłacającego.
    Taki błąd jest wyjaśnialny choćby po analizie potwierdzenia przelewu. I
    dysponent konta powinien wiedzieć, że nie może wzbogacić się tytułem takiego
    błędu w sztuce. Bank wypełnił wszystkie spoczywające na nim obowiązki
    tytułem dysponenta wykonawczego oprócz jednej podstawowej. Nie poinformował
    Annemone o spoczywającym na nim obowiązku o naprawie błędu. Gdyby taka
    powinność zaistniała Annemone nie szukałaby żadnego ratunku zaistniałego
    powiedzmy sobie szczerze z błędnie pojętej uczciwości. To nie ona była
    przyczynnikiem popełnienia błędu przelewu więc nie powinna poczuwać się do
    naprawy szkody nie wyrządzonej, bo też jej nie uczniła!! Teraz wiele zależy
    od osoby obdarzonej nadgorliwością Annemone. Jeżeli wykaże się podobnym
    usposobieniem i wychowaniem to kłopot z głowy. W przeciwnym wypadku sprawa
    nie będzie rozpatrywana z urzędu bo też Annemone nie utraciła pieniędzy w
    wyniku działania przestępczego. I nie będę się dalej rozpisywał ale
    roszczenia Annemone mogą okazać sie nie skuteczne jeżeli "ktoś" wykaże się
    cwaniactwem. Dalsze wywody w tym temacie nie powinny mieć miejsca. Więc na
    tym kończę i odsyłam wszystkich pieniaczy do zapoznania się z procedurami
    choćby przelewowymi. Zaoszczędzicie tym samym swojego i innych czasu na
    czytanie zbędnych widzimisię. I opowiedźcie sobie na pytanie czy gdyby ktoś
    podał wam błędnie mój numer konta na wpłatę waszych zobowiązań to znaczy, że
    powinniście się iść wypałować bo kasa jest moja? Chyba was porąbało !!!!
    Pozdrówko Trybun_hg.
    PS. Annemone życzę ci szczęśliwego zakończenia ...