  • 1. Data: 2004-10-28 12:54:32
    Temat: allegro
    Od: "klonik" <t...@t...net>

    Witam wszystkich na grupie!

    Moje pytanie jest takie:

    Kolega korzystał z allegro i miał konto założone na nazwisko i imie osoby
    ktorej poprostu nie ma, ona poprostu nie istnieje, tylko zgadza sie adres i
    został oskarżony przez policje że sprzedawał rzeczy podszywajac sie pod inne
    dane osobowe.

    Dziękuje wszystkim za odpowiedź

  • 2. Data: 2004-10-28 13:02:18
    Temat: Re: allegro
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Dzizas krajs, idź się sklonuj, łatwiej ci będzie wysyłac te posty po xx
    razy...

    --
    Nie pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2004-10-28 13:12:13
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Thu, 28 Oct 2004 14:54:32 +0200, na pl.soc.prawo, klonik napisał(a):

> [...]
    > został oskarżony przez policje że sprzedawał rzeczy podszywajac sie pod inne

    Klonik - przestań się już klonować.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-10-28 14:01:40
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    klonik <t...@t...net> wypocił(a):
> [...]
    > ktorej poprostu nie ma, ona poprostu nie istnieje, tylko zgadza sie
    > adres i został oskarżony przez policje że sprzedawał rzeczy podszywajac

    ciezki przypadek... PLONK ode mnie :/

  • 5. Data: 2004-10-28 14:06:41
    Od: "piotr" <g...@p...fm>

    Nie śmiejąc się może powiedzieć że to jego pseudonim. Bo czyż należało by
    oskarzać autorów artykułów piszących po pseudonimami i sprzedających je w
    gazetach?

  • 6. Data: 2004-10-28 18:13:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotr" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Nie śmiejąc się może powiedzieć że to jego pseudonim. Bo czyż należało by
    > oskarzać autorów artykułów piszących po pseudonimami i sprzedających je w
    > gazetach?

    Podejrzewam, że to nie o nazwę użytkownika chodzi. Jak chcesz coś sprzedawać
    na ALLEGRO, to wpisujesz takie dane i przychodzi Ci potwierdzenie. To
    potwierdzenie jest nie tylko po to, by ewentualnie łatwiej było oszustów
    namierzyć. ALLEGRO również wystawia przecież faktury za swoje usługi.

    Generalnie gość zawarł umowę z ALLEGRO posługując się fałszywymi danymi.
    Zastanawiam się nad kwalifikacją prawną takiego czynu i nic mi do głowy nie
    przychodzi. Usiłowanie oszustwa moim zdaniem jest nie do udowodnienia. Ale w
    momencie, gdy gość nie zapłaci za usługę ALLEGRO albo nie wywiąże się z
    umowy, to dowiedzenie mu oszustwa przestaje przedstawiać jakąkolwiek
    trudność.

    Reasumując, nikt, kto nie ma zamiaru popełnić oszustwa nie powinien tego
    typu zabaw uprawiać. Bo może się okazać, że nawet bez swojej winy umowy nie
    będzie w stanie dotrzymać, a zostanie skazany przez sąd za oszustwo.

  • 7. Data: 2004-10-28 20:00:09
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

> [...]
    adres i
    > został oskarżony przez policje że sprzedawał rzeczy podszywajac sie pod

    Zaciął się czy jak...

  • 8. Data: 2004-10-28 22:56:46
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    No niestety, akurat oszustow i cwaniaczkow na Allegro nie brakuje.
    Jakis czas temu sprzedalem pewien przedmiot. Jak sie okazalo, kupujacym
    wg. danych byla 60 letnia staruszka, telefon podany byl do jej
    rownie wiekowej sasiadki ktora rowniez nie wiedziala o co chodzi.

    A dzialanie takich kolesi jest proste. Znalezc stara kamienice
    z wiekowymi skrzynkami pocztowymi do ktorych otwarcia wystarczy
    srubokret. Dorwac imie i nazwisko takiej staruszki/szka i
    zarejestrowac sie na Allegro nie jest trudno.

    Osoba ktora kupila to cos ode mnie, glupio wpadla.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2004-10-29 06:23:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    rezist.com wrote:

> [...]
    > zarejestrowac sie na Allegro nie jest trudno.
    >
    > Osoba ktora kupila to cos ode mnie, glupio wpadla.

    Z ciekawości, jak?
    Nie bardzo kumam też ten myk ze skrzynką... co takiego można kupić
    przez internet, żeby dostać to zwykłym listem?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2004-10-29 18:07:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z ciekawości, jak?
    > Nie bardzo kumam też ten myk ze skrzynką... co takiego można kupić
    > przez internet, żeby dostać to zwykłym listem?

    Chodzi na przykład o zarejestrowanie się pod cudzym adresem na ALLEGRO.
    Później już jest prosto, bo po paczkę na pocztę iść ze sfałszowaną
    legitymacją szkolną. A o to łatwiej, niż o dowód osobisty.