    From: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bank bezprawnie pobral mi z konta 800zl
    Date: Fri, 29 Oct 2004 23:31:15 +0200
    Sender: h...@a...pl@zt98.internetdsl.tpnet.pl

    Błędnie oceniacie sytuację! Annemone wyraźnie oświadcza, że 8 stówek oddała
    wiadomej osobie. I nie jest to "ktoś". Przelew błędnie został sporządzony w
    zapisie numeru konta natomiast nazwa odbiorcy wyraźnie świadczy, że
    adresatem przelewu nie była Annemone. A więc błędnie weszła w posiadanie 800
    zł. Będąc człowiekiem uczciwym wykazała się nadgorliwością i osobiście
    zwróciła kasę. Obowiązkiem banku było zabezpieczenie roszczeń wpłacającego.
    Taki błąd jest wyjaśnialny choćby po analizie potwierdzenia przelewu. I
    dysponent konta powinien wiedzieć, że nie może wzbogacić się tytułem takiego
    błędu w sztuce. Bank wypełnił wszystkie spoczywające na nim obowiązki
    tytułem dysponenta wykonawczego oprócz jednej podstawowej. Nie poinformował
    Annemone o spoczywającym na nim obowiązku o naprawie błędu. Gdyby taka
    powinność zaistniała Annemone nie szukałaby żadnego ratunku zaistniałego
    powiedzmy sobie szczerze z błędnie pojętej uczciwości. To nie ona była
    przyczynnikiem popełnienia błędu przelewu więc nie powinna poczuwać się do
    naprawy szkody nie wyrządzonej, bo też jej nie uczniła!! Teraz wiele zależy
    od osoby obdarzonej nadgorliwością Annemone. Jeżeli wykaże się podobnym
    usposobieniem i wychowaniem to kłopot z głowy. W przeciwnym wypadku sprawa
    nie będzie rozpatrywana z urzędu bo też Annemone nie utraciła pieniędzy w
    wyniku działania przestępczego. I nie będę się dalej rozpisywał ale
    roszczenia Annemone mogą okazać sie nie skuteczne jeżeli "ktoś" wykaże się
    cwaniactwem. Dalsze wywody w tym temacie nie powinny mieć miejsca. Więc na
    tym kończę i odsyłam wszystkich pieniaczy do zapoznania się z procedurami
    choćby przelewowymi. Zaoszczędzicie tym samym swojego i innych czasu na
    czytanie zbędnych widzimisię. I opowiedźcie sobie na pytanie czy gdyby ktoś
    podał wam błędnie mój numer konta na wpłatę waszych zobowiązań to znaczy, że
    powinniście się iść wypałować bo kasa jest moja? Chyba was porąbało !!!!
    Pozdrówko Trybun_hg.
    PS. Annemone życzę ci szczęśliwego zakończenia ...

    Użytkownik "Annemone" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości