  • 31. Data: 2005-10-14 15:01:30
    Temat: Re: alimenty - prosba o opinie
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 14 Oct 2005 10:38:21 +0200, *Tiger*
    <news:7705c$434f6e7d$3eb34ca4$5772@news.chello.pl> napisał(a):

    > Hmm.. czy Twoja corka ma na imie Kasia?

    Nie. Edyta

    --
    Kaja

  • 32. Data: 2005-10-14 18:52:38
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak <k...@N...atn.pl> napisali:

    > Ty wydałaś 800 na same książki JEDNORAZOWO a ojciec płaci 1450
    > COMIESIĘCZNIE więc naprawdę nie masz powodów do narzekań. Ciesz się, że
    > płaci tak wysokie alimenty i jeszcze chce dokładać na edukację dzieci
    > dobrowolnie.

    Normalnie laskawca. 10% dochodu to wysokie alimenty? Zarty sobie robisz???

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 33. Data: 2005-10-14 20:17:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrndkvv0a.4gu.j.krzyzanowski@bilet.intercity.p
    l...

    > Normalnie laskawca. 10% dochodu to wysokie alimenty? Zarty sobie robisz???

    facet Ty nie patrz ile kto zarabia bo to o niczym nie swiadczy,
    przeniesmy sie na przyklad Kulczyka , zalozenie, zarobek miesieczny
    100 mln zł, sad przyznaje 50 tys. bo uznaje ze w zadnym wypadku poziom zycia
    dziecka
    nie zmeini sie - i slusznie, (bo niewyobrazam sobie by 40 mln zl wydawal
    miesiecznie na dziecko,
    absurd, przepis ktory mowi ze alimenty nei moga przekroczyc 60% jest
    prawdopdoobnie po to aby
    osobe na ktorej ten obowiazek spoczywa nir pozostawic z 50 zl w kieszeni ale
    na pewno nie jest po to
    by pasozytowac, czyli wyciagnac jak najwiecej. )
    Jak w tym konretnym przypadku bys sie zachowal?

    P.

  • 34. Data: 2005-10-14 23:27:36
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Przemek R... wrote:

    > alimenty sa po to aby zaspokoic podstawowe potrzeby dziecka

    Nie podstawowych, tylko usprawiedliwionych. Mylisz ochronę przed
    niedostatkiem z zaspokajaniem usprawiedliwionych potrzeb dzieci. SN
    zwracał już uwagę na to, by tego nie mylić. Podobnie jak na konieczność
    uwzględnienia w takich wypadkach przy ustalaniu wysokości alimentów,
    również obowiązku troszczenia się o fizyczny i duchowy rozwój dziecka.

    Nie myl też alimentów z jakimś zasiłkiem od państwa. Bo jeśli państwo
    daje zasiłek, to jest on równy, niski i uwzględniający tylko podstawowe
    potrzeby. Ale alimenty są otrzymywane od własnych rodziców. I rodzice
    utrzymują swoje dzieci na takim poziomie, na jaki ich stać. Dlatego
    bogatsi rodzice wydają na swoje dzieci więcej niż biedni. Niezależnie od
    tego, czy są ze sobą rozwiedzeni, bo to już nie jest sprawa dzieci,
    tylko rodziców.
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 35. Data: 2005-10-14 23:33:50
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Przemek R... wrote:

    > a teraz uzasadnij powod podwyszenia, bo OJCIEC zarabia wiecej, to jest
    > uzasadnienie?

    Że zarabia więcej od matki? A co to ma do rzeczy, kiedy sprawa dotyczy
    obowiązków ojca wobec... dzieci?

    Chodzi o coś zupełnie innego. Dzieci człowieka zarabiającego na rękę
    7500 żyją zwykle na innym poziomie niż dzieci tego, który zarabia 2000.
    I rozwód rodziców nie ma prawa im tego poziomu odebrać. Alimenty w
    wysokości 500 zł na dziecko przy dwójce dzieci, to może płacić ktoś, kto
    zarabia właśnie te 2000 netto.

    Skoro wszystkie jego wydatki na dzieci (nie tylko alimenty) wynoszą
    łącznie 20% na dwójkę dzieci, to jest to wyjątkowo mały procent zarobków
    tego pana. I z pewnością uwzględniając możliwości finansowe ojca można
    znaleźć jeszcze parę niezaspokojonych uprawnionych potrzeb jego dzieci.

  • 36. Data: 2005-10-15 00:11:32
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Magda wrote:

    > Od razu widac, jakie panowie maja pojecie o zyciu i podejscie do kobiet.
    Magda nie reaguj w ten sposób, bo wiara w stereotypy wiele tu nie da.
    Przemek ma właśnie dość nietypowe podejście, bo też wierzy w stereotypy,
    tylko te odwrotne ;)

    Natomiast zamiast stresować się ludźmi, którzy na Ciebie najechali,
    potraktuj to jako lekcję.
    Sama zobacz, jak opisałaś sytuację.
    Zaczęłaś od zdania, że ojciec płaci na córki 1000 zł miesięcznie. I
    jeszcze opłaca im zajęcia pozalekcyjne.
    To w porównaniu z bezrobotnymi ojcami niepłacącymi nic bardzo dużo i od
    stworzenia takiego właśnie wrażenia zaczęłaś - to potworny błąd.
    W tej sytuacji informacja, że zarabia znacznie powyżej średniej krajowej
    była już tylko dodatkiem.
    Pomyśl, jak odbierze to sąd.

    > Napisze tylko, ze w poprzednim miesiacu wydalam 800 zl na same ksiazki
    > do szkoly, 200 zl na ubezpieczenia i komitety rodzicielskie, kilkaset
    > zlotych na nowe ubrania, bo ze starych wyrosly. Kocham swoje dzieci i
    > robie dla nich wszystko. Nie chce pieniedzy dla siebie, tylko zeby
    > ojciec placil w rownym stopniu na nie, co ja. Ostatnio zalozylam
    > najmlodszej fundusz, zeby miala pieniadze na studia i bede placic 200 zl
    > miesiecznie.

    A teraz przeczytaj ten tekst jeszcze raz. Wynika z niego, że zarabiając
    najniższą krajową wydałaś w poprzednim miesiącu 2 razy tyle tylko na
    dzieci. Nie wiadomo, jak zapłaciłaś czynsz, ale w jakimś dziwnym
    oszczędnościowym szale założyłaś jeszcze fundusz na studia dla córki. I
    wszystko ze swoich pieniędzy.
    Jak myślisz, co pomyśli sąd, jeśli mu to wszystko tak przedstawisz?
    Pomyśli że kręcisz.
    W rzeczywistości pewnie albo musisz dorabiać na czarno, albo masz długi,
    albo ktoś inny dokłada się do utrzymania dzieci (choćby babcia czy drugi
    mąż). Jeśli nie przedstawisz sądowi wszystkich faktów w sposób spójny,
    tylko będziesz je podawać wybiórczo i do tego w taki sposób jak teraz,
    to narażasz się na to, że sędzia zareaguje podobnie, jak niektóre osoby
    tutaj.

    > Kiedy poprosilam swojego eks-malzonka o wspolfinansowanie,
    > odpowiedzial, ze on nie moze, bo przeciez juz placi jej na konie. Tylko
    > jak ona pozniej z tego sie utrzyma na studiach?

    Wybacz, ale skoro podwyżka alimentów miałaby iść na studia, to to
    sugeruje sądowi, że wszystkie bieżące potrzeby dziecka są już
    realizowane. Pewnie w praktyce masz po prostu jakąś manię oszczędzania,
    może straszliwie zależy Ci, żeby dzieciom było łatwiej niż Tobie, ale
    sąd na tej podstawie uzna tylko, że na teraz dziecku już widocznie nic
    więcej nie trzeba. Kiedy ona będzie na studiach, to wtedy będzie mogła
    wystąpić o zwiększenie alimentów na utrzymanie na studiach, albo będzie
    dorabiać, albo weźmie kredyt studencki, albo wszystko naraz. Ale jeśli
    teraz zgłaszasz się do sądu o podwyższenie alimentów na jakieś jej
    potrzeby, które wystąpią później, to tak stawiając sprawę masz małe
    szanse na sukces.

  • 37. Data: 2005-10-15 07:42:24
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-10-14 20:52, Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Normalnie laskawca. 10% dochodu to wysokie alimenty? Zarty sobie robisz???

    Koszty utrzymania dziecka oraz wychowania ponoszą OBOJE rodzice. Ciężko
    by było liczyć wszystko co do złotówki ale zawsze w takim wypadku jedno
    płaci alimenty. Nie dziw się zatem, że kiedyś jeden z rodziców będzie
    się musiał szarpnąć o kilka(set) złotych więcej bo akurat jest taka
    potrzeba. Założę się, że w tym przypdaku ojciec płaci dużo więcej co
    miesiąc niż matka więc przestań chrzanić o "łaskawcy" bo on zarabia
    więcej. Dziecko ma mieć zapewniony byt a nie drzeć od tatusia tysiące bo
    tatuś dużo zarabia.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://unixlab.info/~kaczor/protokol.jpg

  • 38. Data: 2005-10-15 07:48:29
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-10-15 01:33, Marta Wieszczycka wrote:

> [...]
    > tego pana. I z pewnością uwzględniając możliwości finansowe ojca można
    > znaleźć jeszcze parę niezaspokojonych uprawnionych potrzeb jego dzieci.

    No zawsze można kupić buty za 500 zł albo poszukać "potrzebnych potrzeb"
    na następne 500 zł. Co chcesz udowodnić? Że skoro tata zarabia więcej
    niż średnia krajowa to można drzeć od niego pieniądze na cokolwiek? Żeby
    podnieść obowiązek alimentacyjny trzeba udowodnić taką potrzebę. Czym to
    udowodnisz? Jak ktoś pisał wcześniej - ma zasądzone 1000 zł na dwójkę
    dzieci, sam dokłada jeszcze dobrowolnie na zajęcia pozalekcyjne 450 zł.

    Jak myślisz? O ile sąd podniesie mu te alimenty? (zakładając, że
    podniesie) O 200 zł? A jak tatuś się wkurzy i przestanie dokładać z
    własnej woli na te zajęcia to realnie mamusia ile dostanie? Każdy kij ma
    dwa końce.

  • 39. Data: 2005-10-15 10:19:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie podstawowych, tylko usprawiedliwionych.

    na jedno w sumie wyjdzie

> [...]
    > uwzględnienia w takich wypadkach przy ustalaniu wysokości alimentów,
    > również obowiązku troszczenia się o fizyczny i duchowy rozwój dziecka.

    w omwiantym przypadku jak najbardziej sie troszczy - konie i lekcje, matka
    tez musi cos zafundowac, nie moze
    to spoczywac na jednej stronie, TYM BARDZIEJ ze to matka z wlasnej woli
    podjela sie wychowania, wiec dodatekowa czynnosc jaka
    jest np opieka ,absolutnie nie usprawieldiwa nie rownomiernego rozlozenia
    kosztow utrzymania na obojga rodzicow.

> [...]
    > tego, czy są ze sobą rozwiedzeni, bo to już nie jest sprawa dzieci, tylko

    no to slynny przykladzik :-)

    100 mln pensji, sad przyznaje 50 tys . bo uznaje ze zdecydowanie nie zmieni
    sie poziom zycia dziecka (i jest to bardzo logiczne), BA, poziom matki
    rowniez nie.
    [na pewno taka kwota i tak nie jest na dziecko przeznaczana bo wiecej zlego
    niz dobrego by to przynioslo]
    Jaka jest twoja reakcja? :-)

    mi nie chodzi o to by przeznaczyc na dziecko 200 zl, tylko o to by oboje
    rodzice na nie placili w rownym stopniu,
    i na pewno nie kwote ktora by byla
    jakims tam % od dochodow osoby na ktorej spoczywa obowiazek alimentacyny. Bo
    jest to moim zdaniem aburdalne podejscie ( i krzywdzace czesto dal
    placacego) i uczy ludzi
    pasozytnictwa (zycia na cudzy koszt) i zawiści. A ja z tym zawsze bede
    walczyl. Co innego nie moc i zyc w nedzy, a co innego nie chciec (chocby
    starac sie o prace) i liczyc na 'prezenty'.

    P.

    --
    "Gdy wieczorne zgaszną zorze, zanim głowe do snu
    złożę,modlitwę moją zanoszę, Bogu Ojcu i Synowi

  • 40. Data: 2005-10-15 17:52:46
    Od: "witek" <i...@o...pl>

> [...]
    > tego pana. I z pewnością uwzględniając możliwości finansowe ojca można
    > znaleźć jeszcze parę niezaspokojonych uprawnionych potrzeb jego dzieci.

    Marta - to jaki procent wg Ciebie jest tutaj właściwy - 30, 40, 50, a
    może 75 ??? Czy to aby należy liczyć w procentach właśnie? Czy alimenty to
    ma być rodzaj nowego podatku? No szczerze powiem, ni cholery nie mogę
    zrozumieć takiego podejścia...

    BTW.: zarabiam mniej niż ten Pan, ale płaciłem co miesiąc (wypruwając
    sobie żyły) 3000pln mojej małżonce na dzieci (dobrowolnie). Nie jesteśmy
    jeszcze rozwiedzeni. I co? I złożyła pozew o alimenty w wysokości 3500pln!
    Niewiem, co postanowi sąd, ale szczerze mówiąc teraz żałuję, że dobrowolnie
    płaciłem te alimenty, bo wygląda na to, że okazałem się zwykłym frajerem.
    Sąd pewnie stwierdzi, że skoro do tej pory płaciłem te 3k i jakoś żyję, to
    co za różnica jak mi podniesie o "zaledwie" 16% - prawda? Zresztą
    zobaczymy - rozprawa w listopadzie...

    pozdrawiam,
    witek.