  • 1. Data: 2005-10-12 18:40:25
    Temat: alimenty - prosba o opinie
    Od: "Magda" <p...@o...pl>

    Witam!

    Ojciec placi na 2 corki 1000 zl alimentow. Oprocz tego jednej oplaca
    lekcje rosyjskiego (200 zl miesiecznie), a drugiej jazde konna (250 zl
    miesiecznie) oraz daje kazdej po 100 zl kieszonkowego. Jego pensja
    wynosi 15000 zl brutto miesiecznie, matka dostaje najnizsza krajowa. Czy
    istnieje realna szansa na sadowne podniesienie alimentow?

  • 2. Data: 2005-10-12 18:51:52
    Temat: Re: alimenty - prosba o opinie
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Czy
    > istnieje realna szansa na sadowne podniesienie alimentow?

    Czego to się zachciewa !!!

  • 3. Data: 2005-10-12 19:24:35
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Magda" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 15000 zl brutto miesiecznie, matka dostaje najnizsza krajowa. Czy istnieje
    > realna szansa na sadowne podniesienie alimentow?

    alimenty sa po to aby zaspokoic podstawowe potrzeby dziecka a nie zeby
    podniesc poziom zycia matki,
    nie badz pazerna bo na tym tysiacu sie zatrzyma.

    P.

  • 4. Data: 2005-10-12 19:27:02
    Od: "Jayin" <j...@p...fm>

> [...]
    > wynosi 15000 zl brutto miesiecznie, matka dostaje najnizsza krajowa. Czy
    > istnieje realna szansa na sadowne podniesienie alimentow?

    Jest. Szansa zwykle jest :=)
    O ile matka wykaże, że UZASADNIONE potrzeby dzieci wymagają większych
    nakładów finansowych, niż obecnie. Można tez się pokusić o wniosek, że skoro
    dzieci powinny mieć taki sam poziom życia jak ich rodzice (w tym wypadku to
    chyba byłaby wypadkowa poziomu życia matki i ojca - ?) - to skoro ojciec
    zarabia te 15000 brutto, to może zapewnić swoim dzieciom więcej "nakładów
    finansowych" niż 1200 miesięcznie na dwójkę.

    Ale jak to w praktyce jest "rozpatrywane" - to już musiałabyś wypytać kogoś
    bardziej kompetentnego, kto był w takiej sytuacji i wygrał bądź przegrał
    podobną sprawę (proponuję fora na Gazeta.pl - np. "Samodzielna mama").

    pozdr.

    J.

    --
    best regards
    Joanna Bobrowska

  • 5. Data: 2005-10-12 19:38:52
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 12 Oct 2005 20:40:25 +0200, *Magda*
    <news:dijlcb$d2u$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]

    > wynosi 15000 zl brutto miesiecznie, matka dostaje najnizsza krajowa. Czy
    > istnieje realna szansa na sadowne podniesienie alimentow?

    No tak sobie narobisz, że ojciec przestanie dawać dzieciom kieszonkowe i
    opłacac lekcje i jeszcze wypnie się na Was. Spłodzi sobie dziecko z inną
    kobietą i o córeczkach zapomni.

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2005-10-12 19:46:11
    Od: "Magda" <p...@o...pl>

    > alimenty sa po to aby zaspokoic podstawowe potrzeby dziecka a nie zeby
    > podniesc poziom zycia matki,
    > nie badz pazerna bo na tym tysiacu sie zatrzyma.

    Od razu widac, jakie panowie maja pojecie o zyciu i podejscie do kobiet.
    Napisze tylko, ze w poprzednim miesiacu wydalam 800 zl na same ksiazki
    do szkoly, 200 zl na ubezpieczenia i komitety rodzicielskie, kilkaset
    zlotych na nowe ubrania, bo ze starych wyrosly. Kocham swoje dzieci i
    robie dla nich wszystko. Nie chce pieniedzy dla siebie, tylko zeby
    ojciec placil w rownym stopniu na nie, co ja. Ostatnio zalozylam
    najmlodszej fundusz, zeby miala pieniadze na studia i bede placic 200 zl
    miesiecznie. Kiedy poprosilam swojego eks-malzonka o wspolfinansowanie,
    odpowiedzial, ze on nie moze, bo przeciez juz placi jej na konie. Tylko
    jak ona pozniej z tego sie utrzyma na studiach?

  • 7. Data: 2005-10-12 19:47:35
    Od: "Magda" <p...@o...pl>

    > No tak sobie narobisz, że ojciec przestanie dawać dzieciom kieszonkowe
    > opłacac lekcje i jeszcze wypnie się na Was. Spłodzi sobie dziecko z
    > inną
    > kobietą i o córeczkach zapomni.

    Nie takie zadalam pytanie.
    Czy kobiety tez nie potrafia pisac na temat?

  • 8. Data: 2005-10-12 19:49:13
    Od: "Magda" <p...@o...pl>

> [...]
    > przegrał
    > podobną sprawę (proponuję fora na Gazeta.pl - np. "Samodzielna mama").

    Dziekuje za konkretna odpowiedz.

  • 9. Data: 2005-10-12 19:53:30
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Od razu widac, jakie panowie maja pojecie o zyciu i podejscie do kobiet.

    panowie wiedza czym sie kieruja matki. poczytaj watek "Wiezienie za długi
    jest nielegalne"

> [...]
    > na nowe ubrania, bo ze starych wyrosly. Kocham swoje dzieci i robie dla
    > nich wszystko. Nie chce pieniedzy dla siebie, tylko zeby ojciec placil w

    wychodzi 1000 + ubrania, on daje jak widac 1450 na miesiac, ne widzisz
    absurdu uzsadniajac podwyzszenie
    alimentow faktem ze

    "Nie chce pieniedzy dla siebie, tylko zeby ojciec placil w rownym stopniu
    na nie, co ja."

    porecznikow przeciez nie kupujesz co miesiac.
    Ja wiem ze boli jak ktos zarabia wiecej pieniedzy zwlaszcza w takiej
    sytuacji ale tak robic sie nie powinno.
    Poz atym fakt zarabiania 15 000 miesiecznie nie musi siwadczyc ze tylko ma
    tyle na reke, moze po odjeciu kredytow oplat
    itd miec 2 tys. i co wtedy? (oczywisice to nic nie zmienia)

    nie mozna miec wszystkiego.

    P.

  • 10. Data: 2005-10-12 19:56:20
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie takie zadalam pytanie.
    > Czy kobiety tez nie potrafia pisac na temat?

    piszac na grupe licz sie ze trafisz na ludzi z ludzkimi odruchami, chcesz
    automat to wykup porade u prawnika.

    P.