  • 1. Data: 2005-10-12 18:32:13
    Temat: Wykup mieszkania lokatorskiego
    Od: kubus <j...@p...onet.pl>

    Od kilkudziesieciu lat mieszkam z matka w mieszkaniu, ktore teraz w
    jej imieniu, ale za wlasne pieniadze, chce wykupic od gminy. Mam
    notarialne pelnomocnictwo mojej matki, ktora jest inwalidka I grupy,
    na przeprowadzenie procedury wykupu mieszkania od gminy za moje
    pieniadze i przeniesienie na mnie wlasnosci mieszkania. Jak to
    zalatwic formalnie, gdy uprawniona do spadku po matce jest moja
    siostra, ktora ma swoja rodzine i od dawna nie mieszka z nami. Czy
    wystarczy darowizna mieszkania przez moja mame na moja rzecz, czy
    konieczne jest notarialne zrzeczenie sie prawa do niego przez moja
    siostre. Jestem przed wplata na rzecz gminy prawie 5 tys. zl i obawiam
    sie, ze moge zostac wyrolowany przez siostre, do ktorej nie mam
    zaufania.

    Kubus

  • 2. Data: 2005-10-13 21:11:19
    Temat: Re: Wykup mieszkania lokatorskiego
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

    Niech mama wykupi.
    I przekaze ci notarialnie darowizna , lub sprzeda fikcyjnie
    Bo jak mama umrze to polowe sie nalezec bedzie siostrze.
    Jesli to mieszkanie komunalne zobacz czy nie ma prawowitego wlasciciela, bo
    czesto okazuje sie, ze gmina sprzedaje cudze.
    Kto prz zdrowyc hzmyslach sprzedalby ci za 5 tys mieszkanie?
    To jest paserstwo.

    Uzytkownik "kubus" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2005-10-14 04:03:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Puzio napisał(a):
    > Niech mama wykupi.
    > I przekaze ci notarialnie darowizna , lub sprzeda fikcyjnie
    > Bo jak mama umrze to polowe sie nalezec bedzie siostrze.

    po przekazaniu darowizną i tak możliwe jest, że siostra będzie mogła
    dochodzić części jego wartości w postaci zachowku

    KG

  • 4. Data: 2005-10-14 09:19:45
    Od: kubus <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Oct 2005 23:11:19 +0200, "Adam Puzio" <p...@a...pl>
    wrote:

    >Niech mama wykupi.
    >I przekaze ci notarialnie darowizna , lub sprzeda fikcyjnie

    Czy od darowizny lub sprzedazy placi sie jakis podatek w US?

    >Bo jak mama umrze to polowe sie nalezec bedzie siostrze.

    Zgadza sie.

    >Jesli to mieszkanie komunalne zobacz czy nie ma prawowitego wlasciciela, bo
    >czesto okazuje sie, ze gmina sprzedaje cudze.
    >Kto prz zdrowyc hzmyslach sprzedalby ci za 5 tys mieszkanie?
    >To jest paserstwo.

    W ksiegach wieczystych wlascicielem jest gmina. Wiec sobie nie
    wyobrazam, zeby robila przekret. W moim miescie sprzedano juz kilka
    tysiecy mieszkan komunlanych, najczesciej za 5% ceny lokalu z gruntem.
    Mysle, ze to sie oplaca takze miastu z tego powodu, ze nie musi sie
    troszczyc, przynajmniej formalnie, o budynek.

    Dzieki za konkretna i szybka odpowiedz.

    Kubus

  • 5. Data: 2005-10-14 09:23:40
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

    Jak przekaże darowizną , to w razie śmierci nie będzie masy spadkowej, więc
    siostra nic nie dostanie.
    Oczywiście , wg. mnie.

  • 6. Data: 2005-10-14 09:29:02
    Od: kubus <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2005 06:03:06 +0200, kam <#k...@w...pl#> wrote:

    >po przekazaniu darowizn? i tak możliwe jest, że siostra będzie mogła
    >dochodzić czę?ci jego warto?ci w postaci zachowku

    Gdy mieszkanie zostalo wycenione na 80 tys zl, jaki bedzie zachowek?
    Czy mialbym dac siostrze jakas kwote, czy udostepnic jakies
    pomieszczenie; na czym to polega?

    Kubus

  • 7. Data: 2005-10-14 09:32:09
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

> [...]
    > Mysle, ze to sie oplaca takze miastu z tego powodu, ze nie musi sie
    > troszczyc, przynajmniej formalnie, o budynek.

    To, ze jest gmina wpisana to o niczym nie swiadczy.
    W moim przypadku mimo nieprawomocnego postanowienia, bo zozylem apelacje od
    wpisu gminy na mój dom , za który mi jeszcze nie wyplacono ani grosza ,
    wpisano gmine.
    Gmina nie ma prawa do nieruchomosci.
    Jest wpisana choc nie powinna byc, taki bezpodstawny wpis nic nie znaczy ,
    skoro podstawa jest nieprawomocne postanowienie sadu.

    Nawet gdyby zostala wpisana prawomocnie , nie oznacza to ze jest wlascielem.
    Wlasciciel moze dochodzic swoich praw poprzez uzgodnienie tresci ksiegi z
    aktualnym stanem prawnym.

    Kupowanie w innych miastach , poza Warszawa jest w porzadku, choc za 5%
    krzywdzi innych wspólwlasciciel i tego majatku wspólnego. Którzy traca 95%.
    Zas taki co wykupuje sprzedaje za 100% i znowu siestara o mieszkanie
    kwaterunkowe, wykupuje za 5% i znowu sprzedaje za 100% .
    Nie trzeba nawet pracowac przez dziesieciolecia tylko zyc z takiego
    procederu.

    Zas w Warszawie istnieje nadal przekret Bieruta z 26 pazdziernika 1945r
    obecnie obiwiazujacy, któy mówi ze grunty sa miasta i maisto musi za nie
    zaplacic.
    Skoro nie zaplacilo to nigdy nie nabylo prawa wlasnosci.
    Wywlaszczenie bez odszkodowania nie bylo mozliwe nawet w PRL.

  • 8. Data: 2005-10-14 16:12:54
    Od: kubus <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2005 11:32:09 +0200, "Adam Puzio" <p...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >kwaterunkowe, wykupuje za 5% i znowu sprzedaje za 100% .
    >Nie trzeba nawet pracowac przez dziesieciolecia tylko zyc z takiego

    Mieszkam w Legnicy, wiec sytuacja jest na pewno inna niz w Warszawie.
    Poza tym, przez chyba 5 lat jest zakazana sprzedaz mieszkania
    kupionego od gminy. Watpie, czy ktos, kto sprzedal takie mieszkanie,
    ma szanse na nowe, kwaterunkowe, w sytuacji, gdy tysiace ludzi jest w
    kolejce na mieszkanie kwaterunkowe, czy chocby socjalne.

    Dzieki za wypowiedz.

    Kubus

  • 9. Data: 2005-10-14 16:33:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Puzio napisał(a):
    > Jak przekaże darowizną , to w razie śmierci nie będzie masy spadkowej, więc
    > siostra nic nie dostanie.
    > Oczywiście , wg. mnie.

    Masy spadkowej nie będzie, ale podstawą do obliczania należnego zachowku
    jest inaczej określona masa majątkowa - art.993 i nast. kc.

    KG

  • 10. Data: 2005-10-14 16:34:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Puzio napisał(a):
    > Skoro nie zaplacilo to nigdy nie nabylo prawa wlasnosci.

    na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    KG