    From: "witek" <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty - prosba o opinie
    Date: Sat, 15 Oct 2005 19:52:46 +0200

    > Skoro wszystkie jego wydatki na dzieci (nie tylko alimenty) wynoszą
    > łącznie 20% na dwójkę dzieci, to jest to wyjątkowo mały procent zarobków
    > tego pana. I z pewnością uwzględniając możliwości finansowe ojca można
    > znaleźć jeszcze parę niezaspokojonych uprawnionych potrzeb jego dzieci.

    Marta - to jaki procent wg Ciebie jest tutaj właściwy - 30, 40, 50, a
    może 75 ??? Czy to aby należy liczyć w procentach właśnie? Czy alimenty to
    ma być rodzaj nowego podatku? No szczerze powiem, ni cholery nie mogę
    zrozumieć takiego podejścia...

    BTW.: zarabiam mniej niż ten Pan, ale płaciłem co miesiąc (wypruwając
    sobie żyły) 3000pln mojej małżonce na dzieci (dobrowolnie). Nie jesteśmy
    jeszcze rozwiedzeni. I co? I złożyła pozew o alimenty w wysokości 3500pln!
    Niewiem, co postanowi sąd, ale szczerze mówiąc teraz żałuję, że dobrowolnie
    płaciłem te alimenty, bo wygląda na to, że okazałem się zwykłym frajerem.
    Sąd pewnie stwierdzi, że skoro do tej pory płaciłem te 3k i jakoś żyję, to
    co za różnica jak mi podniesie o "zaledwie" 16% - prawda? Zresztą
    zobaczymy - rozprawa w listopadzie...

    pozdrawiam,
    witek.