  • 1. Data: 2004-12-05 20:04:55
    Temat: airpolonia platnosc karta
    Od: "gdagatek" <g...@o...pl>

    witam
    jak juz pewnie wszystkim wiadomo, airpolonia padla. no i mam problem
    i nie wiem jak go ugryzc. a problem wyglada mniej wiecej tak:

    bilety dla mnie i kolezanki zostaly zaplacone karta brata.
    teraz chcac uzyskac zwrot kasy trzeba pewnie uderzyc do przewoznika.
    no ale kto powienien to zrobic? posiadacz karty czy 'pasazerowie', czyli
    kolezanka i ja? ??? moze ktos wie jak to wyglada od strony prawnej.
    kto w sumie jest strona w ewentualnym sporze o zwrot kasy?

    pozdrawiam serdecznie
    pawel

  • 2. Data: 2004-12-05 20:13:42
    Temat: Re: airpolonia platnosc karta
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gdagatek wrote:

> [...]
    > kolezanka i ja? ??? moze ktos wie jak to wyglada od strony prawnej.
    > kto w sumie jest strona w ewentualnym sporze o zwrot kasy?

    Zawsze możesz złożyć reklamację - że zapłacono, ale towar nie został
    dostarczony.

    Niech właściciel karty spyta się w swoim banku, jak wygląda procedura
    reklamacyjna.

  • 3. Data: 2004-12-05 20:15:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:covq5n$13g5$1@news2.ipartners.pl...

    > Zawsze możesz złożyć reklamację - że zapłacono, ale towar nie został
    > dostarczony. Niech właściciel karty spyta się w swoim banku, jak wygląda
    procedura
    > reklamacyjna.

    Reklamacja transakcji jest moim zdaniem bez sensu. Trzeba dochodzić
    roszczenia na drodze cywilnej. Podejrzewam, że kiedyś syndyk będzie
    wypłacał. nie wiadomo ile i kiedy.

  • 4. Data: 2004-12-05 20:38:29
    Od: "gdagatek" <g...@o...pl>

    > Reklamacja transakcji jest moim zdaniem bez sensu. Trzeba dochodzić
    > roszczenia na drodze cywilnej. Podejrzewam, że kiedyś syndyk będzie
    > wypłacał. nie wiadomo ile i kiedy.

    no wlasnie, a wiadomo komu? kto powinien dochodzic tych roszczen?
    przypuszczam, ze posiadacz karty, bo to w sumie on zaplacil, a mozna
    robic zakupy dla kogos. prawda? tylko, ze sytuacja wcale nie jest
    taka klarowna, bo poszkodowanym jest niedoszly pasazer. :P kurcze.
    pozdrawiam
    pawel

  • 5. Data: 2004-12-05 22:19:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gdagatek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > robic zakupy dla kogos. prawda? tylko, ze sytuacja wcale nie jest
    > taka klarowna, bo poszkodowanym jest niedoszly pasazer. :P kurcze.

    Moim zdaniem reklamować powinna osoba będąca stroną umowy. Nie ma tutaj
    znaczenia kto za to zapłacił. Jeśli bilety są imienne (a chyba są), to
    reklamować może pasażer i tylko on. On jest strona tej niewykonanej umowy.
    Per analogia, jak przez pełnomocnika kupię samochód, to przecież ja jestem
    jego właścicielem, a nie on.

    Osobę płacącą trzeba uznać za pełnomocnika do zawarcia umowy.

  • 6. Data: 2004-12-05 23:00:38
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Reklamacja transakcji jest moim zdaniem bez sensu. Trzeba dochodzić
    > roszczenia na drodze cywilnej. Podejrzewam, że kiedyś syndyk będzie
    > wypłacał. nie wiadomo ile i kiedy.

    Reklamuje sie w banku wydawcy karty. Korzysta z druku, ktory daja.
    Zaznacza, ze sie odpowiednia krateczke - bank zwraca sie o zwrot do
    ecardu - a card zwraca (albo nawet wczesniej bank). I to ecard martwi sie
    skad wziac czy od syndyka czy z ubezpieczenia czy z depozytu!

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 7. Data: 2004-12-05 23:09:26
    Od: "gdagatek" <g...@o...pl>

> [...]
    > ecardu - a card zwraca (albo nawet wczesniej bank). I to ecard martwi sie
    > skad wziac czy od syndyka czy z ubezpieczenia czy z depozytu!

    a jesli to jest inteligo, to reklamowac via tel?
    bo druczkow od nich nie mam :)
    pozdrawiam
    pawel

  • 8. Data: 2004-12-05 23:11:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:cp03v6$609$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ecardu - a card zwraca (albo nawet wczesniej bank). I to ecard martwi sie
    > skad wziac czy od syndyka czy z ubezpieczenia czy z depozytu!

    Michał! Ale te reklamacje to są w tym wypadku, gdy do transakcji nie doszło.
    Ktoś bez Twojej wiedzy na przykład posłużył się kartą. Albo na wyciągu masz
    jakieś transakcje, których nie robiłeś. Jeśli sama transakcja została
    zawarta prawidłowo, to banku reszta nie interesuje. Wyobraź sobie, że
    kupiłes telewizor płacąc kartą. Zepsuł się. To idziesz do sklepu, czy do
    banku?

    Ale na kanwie Twojego pomysłu przyszedł mi inny. Jeśli to była karta
    kredytowa, to często wraz z nią jest ubezpieczenie transakcji nią
    dokonanych. Ubezpieczenie rzeczy zakupionych itd. Trzeba by było w takim
    wypadku przejrzeć tę polisę, bo może sama transakcja była ubezpieczona.
    Wówczas miała by sens wizyta w banku. No ale to nie reklamacja samej
    transakcji.

  • 9. Data: 2004-12-06 07:14:55
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@g...pl> napisal(a):

    [ciach]

    Nie wiem, czy ktoś z tutaj dyskutujących czytał w ogóle regulamin
    AirPolonii. Był skandaliczny, przynajmniej wtedy, kiedy ja go czytałem,
    i zezwalał na niewykonanie lotu (np. z powodu overbookingu miejsc ;-), a
    jedyne, co przysługiwało pasażerowi, to możliwość lotu w innym terminie.

    Zgodnie z tym regulaminem dopóki spółka nie ogłosi upadłości, to nie ma
    szans na zwrot kasy w ten, czy inny sposób, bo wszystko jest zgodnie z
    regulaminem.
    --
    Samotnik
    www.samotnik.pl - czartery jachtów na Morzu Śródziemnym

  • 10. Data: 2004-12-06 10:49:25
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@s...eu.org> napisal(a):
> [...]
    >
    > Zgodnie z tym regulaminem dopóki spółka nie ogłosi upadłości, to nie ma
    > szans na zwrot kasy w ten, czy inny sposób, bo wszystko jest zgodnie z

    Swoją drogą niezły patent na zabezpieczenie się przed upadłością - nie
    można zarzucić spółce niewykonania zobowiązań wobec klientów. Ona je
    wykona, tylko w nieokreślonej przyszłości. ;-)