  • 1. Data: 2004-12-05 19:49:47
    Temat: a jak jest z zastępstwem?
    Od: "DarksidEye" <d...@o...pl>

    Kolejne hipotetyczne rozważnia przywszłego przedsiębiorcy....

    W najbliższym czasie będę rejestrował działalność
    i teoretycznie będę prowadził firmę razem z ojcem,
    który w tej chwili jest "na bezrobociu".
    Pamiętam, że gdzieś czytałem o możliwości "zastępstwa",
    czyli sytuacji kiedy rodzic pomaga swojemu dziecku
    w prowadzeniu firmy, bez jakiejkolwiek umowy.
    Pamiętam, że działało to tylko w jedną stronę,
    czyli rodzic pomaga dziecku, w drugą już nie.
    Teraz powstaje pytanie, czy ten przepis obowiązuje?

    Jesli tak, to rozumiem, że rejestruję firmę jednoosobową,
    ojca nie muszę zatrudniać ani płacić za niego ZUSu, bo to
    jest załatwiane w ramach zasiłku. Ojciec pomaga mi
    w rozwijaniu firmy, ale nie mam z nim umowy, więc
    dalej przysługuje mu prawo do zasiłku...

    Czy dobrze myślę???

    Pozdrawiam!

    Michał

    --
    d...@o...pl [WYWALTO z adresu]

  • 2. Data: 2004-12-06 16:46:57
    Temat: Re: a jak jest z zastępstwem?
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "DarksidEye" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Pamiętam, że gdzieś czytałem o możliwości "zastępstwa"

    Art. 87. § 1. Pełnomocnikiem może być adwokat lub radca prawny, a w sprawach
    własności przemysłowej także rzecznik patentowy, a ponadto współuczestnik sporu,
    jak również rodzice, małżonek, rodzeństwo lub zstępni strony oraz osoby
    pozostające ze stroną w stosunku przysposobienia.
    § 2. Pełnomocnikiem osoby prawnej lub przedsiębiorcy, w tym nie posiadającego
    osobowości prawnej, może być również pracownik tej jednostki albo jej organu
    nadrzędnego. Osoba prawna prowadząca, na podstawie odrębnych przepisów, obsługę
    prawną przedsiębiorcy, osoby prawnej lub innej jednostki organizacyjnej może
    udzielić pełnomocnictwa procesowego - w imieniu podmiotu, którego obsługę prawną
    prowadzi - adwokatowi lub radcy prawnemu, jeżeli została do tego upoważniona
    przez ten podmiot.

    marik

  • 3. Data: 2004-12-06 18:17:30
    Od: "DarksidEye" <d...@o...pl>

    Użytkownik "marik" <k...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    prawną
    > prowadzi - adwokatowi lub radcy prawnemu, jeżeli została do tego

    Ale to nie o to chodzi... celowo napisałem w cudzysłowie, bo nie do
    końca pamiętałem, czy tak dokładnie to było określone w przepisach.
    Chodzi mi o prostą sytucję:
    Firma jest zarejestrowana na mnie, innych pracowników, czy właścicieli nie
    ma.
    Za to w praktyce w prowadzeniu firmy pomaga mi ojciec, który
    jest bezrobotny. Nie muszę płacić za niego ZUSu, bo to jest załatwiane
    w ramach zasiłku.
    Pytanie brzmi: czy ojciec może mi pomagać zgodnie z prawem, nie tracąc
    przy tym prawa do zasiłku i nie narażając firmy na atak ze strony
    ZUSu, czy US???

    Pozdrawiam!

    Michał

    --
    d...@o...pl [WYWALTO z adresu]

  • 4. Data: 2004-12-06 20:03:50
    Od: "marik" <k...@p...com>

> [...]
    > Pytanie brzmi: czy ojciec może mi pomagać zgodnie z prawem, nie tracąc
    > przy tym prawa do zasiłku i nie narażając firmy na atak ze strony

    Na Boga :) czy masz obowiązek zatrudnienia swojego ojca?????
    biedaczek nie chce cierpieć sam w domu i przychodzi do ciebie do roboty,
    to herbatkę zrobi, to coś podpowie, to radio podkręci :)
    nie popadajmy w paranoje

    marik

  • 5. Data: 2004-12-06 23:18:07
    Od: "DarksidEye" <d...@o...pl>

> [...]
    > biedaczek nie chce cierpieć sam w domu i przychodzi do ciebie do roboty,
    > to herbatkę zrobi, to coś podpowie, to radio podkręci :)

    He he.. paranoja paranoją... nie takie rzeczy w tym kraju
    się dzieją.. ;>
    Poza tym, co będzie jak mi kontrol wparuje do firmy,
    mnie nie będzie, tylko szanowny ojciec?
    Chodzi mi o to, czy reguluje to jakiś przepis,
    aby w razie czego nikt się nie czepiał...

    Pozdrawiam!

    Michał

    --
    d...@o...pl [WYWALTO z adresu]