  • 11. Data: 2003-11-15 08:57:05
    Temat: Re: !!!!======adresy do odpowiedzi========
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:bp3ovt$2om$3@zeus.man.szczecin.pl

    > I od wielu lat jest na ten temat dyskusja. Niemniej RFC mówi,
    > że nieprawidłowe adresy powinny kończyć się .invalid. Nie
    > [....................]

    Swego czasu chyba na *czytniki lub *mordplik rozgorzała
    na ten temat dyskusja_spór. Gdy zapytałem o źródło tych
    rewelacji dyskutant przerwał dialog. Czy Ty także pójdziesz
    w jego ślady czy jednak podasz to źródło?.

    P.S. Oby to nie było "źródełko" stworzone na potrzebę
    chwili czyli podobne do tego które "zezwala" na
    5'cio, 6'ścio, a nawet 7'dmio liniowe sig'i. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie istnieje taki problem bez względu na to jak by był skomplikowany, który

  • 12. Data: 2003-11-15 11:07:32
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Andrzej_K. <n...@n...spam.pl> napisał:
    > Swego czasu chyba na *czytniki lub *mordplik rozgorzała
    > na ten temat dyskusja_spór. Gdy zapytałem o źródło tych
    > rewelacji dyskutant przerwał dialog. Czy Ty także pójdziesz
    > w jego ślady czy jednak podasz to źródło?.

    Spróbuję ;) Rozważmy najpierw całą sytuację.
    1) spamerzy generują w sieci duży ruch i zapychają nam skrzynki,
    2) wiele osób ustawia sobie adresy w postaci zly_username@dobra_domena
    3) inne osoby ustawiają sobie adresy w postaci dowolny_username@zla_domena
    4) postępowanie osób z punktu 2. generuje dodatkowy ruch w sieci,
    kiedy wysłane do nieistniejącego użytkownika listy są odbijane
    przez serwery
    5) postępowanie osób z punktu 2. powoduje również dodatkowe komunikaty
    w logach serwera dobra_domena, jak również może powodować zapchanie
    skrzynki postmastera na tym serwerze
    6) postępowanie osób z punktu 3 może generować dodatkowy ruch, jeśli
    spamerom uda się rozszyfrować adres zla_domena i zmienić go na
    dobra_domena

    Jak widać, przy ukrywaniu swoich adresów przed spamerami bardziej
    odpowiednia jest metoda 3. Stosując bowiem metodę drugą de facto
    przyczyniacie się do jeszcze większego obciążenia sieci.

    A teraz odpowiedź na Twoje pytanie o źródło. Kwestię oznaczania
    nieprawidłowych nazw domen reguluje dokument RFC 2606. Co prawda
    dokument ten nie odwołuje się do adresów e-mail, jednak trudno
    o znalezienie czegoś lepszego.

    Dodatkowo możesz przeczytać sobie FAQ pl.news.czytniki, ale to
    pewnie już dawno zrobiłeś, skoro pytałeś na tej grupie o źródło :)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 13. Data: 2003-11-15 16:17:37
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:bp51dj$c25$1@zeus.man.szczecin.pl

    > Spróbuję ;) Rozważmy najpierw całą sytuację.

    > 1) spamerzy generują w sieci duży ruch i zapychają nam skrzynki,

    Takie jest ich podłe "zadanie". :)

> [...]
    > odpowiednia jest metoda 3. Stosując bowiem metodę drugą de facto
    > przyczyniacie się do jeszcze większego obciążenia sieci.

    Adresów nie podaje się od ok. 2 lat. Jest to dużo
    czasu aby bywalcy grup usenetowych zakodowali
    sobie sprawdzenie "autentyczności" adresu *przed*
    wysłaniem maila.

> [...]
    > nieprawidłowych nazw domen reguluje dokument RFC 2606. Co prawda
    > dokument ten nie odwołuje się do adresów e-mail, jednak trudno

    W usenecie obowiązują zasady zawarte w Netykiecie. Wymaga
    ona podawania prawdziwego i pełnego nazwiska, imienia i
    adresu e-mail'owego. Niestety życie skorygowało te zalecenia,
    adres - spamerzy, a dane - troll'e.

    > Dodatkowo możesz przeczytać sobie FAQ pl.news.czytniki, ale to
    > pewnie już dawno zrobiłeś, skoro pytałeś na tej grupie o źródło :)

    Jak wyżej napisałem w usenecie należy się stosować do
    zasad zawartych w *Netykiecie* która obejmuje wszystkie
    grupy usenetowe. FAQ którejś z tych grup są to "zalecenia_
    obyczaje" dotyczące danej grupy.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "01.09.1939 - początek tourne Hitlera po Europie."

  • 14. Data: 2003-11-15 16:40:43
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

> [...]
    > Adresów nie podaje się od ok. 2 lat. Jest to dużo
    > czasu aby bywalcy grup usenetowych zakodowali
    > sobie sprawdzenie "autentyczności" adresu *przed*

    Od automatów spamowych też tego wymagasz? Ślą listy na wszystkie
    adresy, jakie napotkają. A jeśli jedyną zmianą w adresie będzie
    nazwa użytkownika, to skutki będą takie, jak opisałem.

    > W usenecie obowiązują zasady zawarte w Netykiecie.

    I tylko te? ;) Jesteś pewien? :)

    > Wymaga
    > ona podawania prawdziwego i pełnego nazwiska, imienia i
    > adresu e-mail'owego. Niestety życie skorygowało te zalecenia,
    > adres - spamerzy, a dane - troll'e.

    No i? Przecież nikomu nie mówię, żeby podawał swój adres
    wystawiając się tym samym na pastwę spamerów i wirusów.
    Mówię tylko, żeby fałszując sobie adres nie ograniczać się
    do zmiany nazwy użytkownika, ale żeby zmienić nazwę domeny
    na nieistniejącą i ewentualnie dopisać ".invalid".
    A powody dla których tak mówię, podałem w poprzednim poście.

    > Jak wyżej napisałem w usenecie należy się stosować do
    > zasad zawartych w *Netykiecie*

    Nie bardzo Cię rozumiem. Zapytałeś o źródło, z którego wynika
    moja propozycja. Podałem je. Netykieta (czyli de facto RFC 1855)
    nie jest jedynym dokumentem regulującym zasady komunikacji
    w Internecie czy w Usenecie w szczególności. Nie możesz twierdzić,
    że jeśli czegoś nie ma w Netykiecie, to nie obowiązuje to na
    newsach.
    Nie mówiąc o tym, że Netykieta to też przede wszystkim _wskazówki_
    dotyczące zachowań, a nie obowiązujące prawo w sensie dosłownym.

    Pozdrawiam,
    Gerard

    PS. FUT raz jeszcze, bo dyskusja jest stanowczo nie na tą grupę.

  • 15. Data: 2003-11-15 21:33:28
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni grupowicze proszą o odpowiedzi na prv lecz bardzo często ich
    adresy
    > ( email) są niewłaściwe i zawierają róznego rodzaju wstawki.
    > Ostatnio b. dużo moich odpowiedzi wraca z adnotacją: serwer odrzucił
    > wiadomość.
    > Poprawcie się bo tym samym zniechęcacie ludzi dobrej woli do udzielania
    > odpowiedzi i porad.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Michał

    Widzę, że dyskusja poszła nie w tą strone.
    Mnie interesuje aby moja odpowiedź ,porada, opinia trafiła do osoby
    potrzebującej bez zbędnego zachodu.
    Oczywiście mogę za każdym razem sprawadzać adres ale to tylko moja dobra
    wola i chęć udzielenia pomocy.
    Przecież to nie ja szukam odpowiedzi czy pomocy.
    Można w prosty sopsób rozwiązać ta sprawę poprzez dodanie poprawnego adresu
    na końcu pytania czy zapytania.
    To jest moja propozycja i uważam dalszą dyskusję za zbędna.

    Pozdrawiam.
    Bez odpowiedzi na ten post.

    Michał

  • 16. Data: 2003-11-15 22:31:23
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Mecenas <m...@n...pl> napisał:
    > Mnie interesuje aby moja odpowiedź ,porada, opinia trafiła do osoby
    > potrzebującej bez zbędnego zachodu.

    Generalnie jeśli ktoś wysyła wiadomość na grupę i prosi o odpowiedź
    na priv, to możesz taką prośbę spokojnie ignorować. Zasadą jest,
    że na wiadomości wysyłane na grupy odpowiada się na grupach
    (o ile są zgodne z tematyką danej grupy), gdyż odpowiedź może
    zainteresować i innych grupowiczów.
    Jeśli zaś komuś _bardzo_ zależy na odpowiedzi na priv, to zadba
    o to sam, ustawiając Followup-To na "poster" oraz Reply-To
    na poprawny adres e-mail.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 17. Data: 2003-11-16 13:31:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 15 Nov 2003 22:33:28 +0100, "Mecenas"
    <m...@n...pl> zakodował:

    >Mnie interesuje aby moja odpowiedź ,porada, opinia trafiła do osoby
    >potrzebującej bez zbędnego zachodu.

    To odpowiadaj na grupę.

    --
    Pozdrawiam,