    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: !!!!======adresy do odpowiedzi========
    Date: Sat, 15 Nov 2003 16:40:43 +0000 (UTC)

    Użytkownik Andrzej_K. <n...@n...spam.pl> napisał:
    > Adresów nie podaje się od ok. 2 lat. Jest to dużo
    > czasu aby bywalcy grup usenetowych zakodowali
    > sobie sprawdzenie "autentyczności" adresu *przed*
    > wysłaniem maila.

    Od automatów spamowych też tego wymagasz? Ślą listy na wszystkie
    adresy, jakie napotkają. A jeśli jedyną zmianą w adresie będzie
    nazwa użytkownika, to skutki będą takie, jak opisałem.

    > W usenecie obowiązują zasady zawarte w Netykiecie.

    I tylko te? ;) Jesteś pewien? :)

    > Wymaga
    > ona podawania prawdziwego i pełnego nazwiska, imienia i
    > adresu e-mail'owego. Niestety życie skorygowało te zalecenia,
    > adres - spamerzy, a dane - troll'e.

    No i? Przecież nikomu nie mówię, żeby podawał swój adres
    wystawiając się tym samym na pastwę spamerów i wirusów.
    Mówię tylko, żeby fałszując sobie adres nie ograniczać się
    do zmiany nazwy użytkownika, ale żeby zmienić nazwę domeny
    na nieistniejącą i ewentualnie dopisać ".invalid".
    A powody dla których tak mówię, podałem w poprzednim poście.

    > Jak wyżej napisałem w usenecie należy się stosować do
    > zasad zawartych w *Netykiecie*

    Nie bardzo Cię rozumiem. Zapytałeś o źródło, z którego wynika
    moja propozycja. Podałem je. Netykieta (czyli de facto RFC 1855)
    nie jest jedynym dokumentem regulującym zasady komunikacji
    w Internecie czy w Usenecie w szczególności. Nie możesz twierdzić,
    że jeśli czegoś nie ma w Netykiecie, to nie obowiązuje to na
    newsach.
    Nie mówiąc o tym, że Netykieta to też przede wszystkim _wskazówki_
    dotyczące zachowań, a nie obowiązujące prawo w sensie dosłownym.

    Pozdrawiam,
    Gerard

    PS. FUT raz jeszcze, bo dyskusja jest stanowczo nie na tą grupę.