    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: !!!!======adresy do odpowiedzi========
    Date: Sat, 15 Nov 2003 11:07:32 +0000 (UTC)

    Użytkownik Andrzej_K. <n...@n...spam.pl> napisał:
    > Swego czasu chyba na *czytniki lub *mordplik rozgorzała
    > na ten temat dyskusja_spór. Gdy zapytałem o źródło tych
    > rewelacji dyskutant przerwał dialog. Czy Ty także pójdziesz
    > w jego ślady czy jednak podasz to źródło?.

    Spróbuję ;) Rozważmy najpierw całą sytuację.
    1) spamerzy generują w sieci duży ruch i zapychają nam skrzynki,
    2) wiele osób ustawia sobie adresy w postaci zly_username@dobra_domena
    3) inne osoby ustawiają sobie adresy w postaci dowolny_username@zla_domena
    4) postępowanie osób z punktu 2. generuje dodatkowy ruch w sieci,
    kiedy wysłane do nieistniejącego użytkownika listy są odbijane
    przez serwery
    5) postępowanie osób z punktu 2. powoduje również dodatkowe komunikaty
    w logach serwera dobra_domena, jak również może powodować zapchanie
    skrzynki postmastera na tym serwerze
    6) postępowanie osób z punktu 3 może generować dodatkowy ruch, jeśli
    spamerom uda się rozszyfrować adres zla_domena i zmienić go na
    dobra_domena

    Jak widać, przy ukrywaniu swoich adresów przed spamerami bardziej
    odpowiednia jest metoda 3. Stosując bowiem metodę drugą de facto
    przyczyniacie się do jeszcze większego obciążenia sieci.

    A teraz odpowiedź na Twoje pytanie o źródło. Kwestię oznaczania
    nieprawidłowych nazw domen reguluje dokument RFC 2606. Co prawda
    dokument ten nie odwołuje się do adresów e-mail, jednak trudno
    o znalezienie czegoś lepszego.

    Dodatkowo możesz przeczytać sobie FAQ pl.news.czytniki, ale to
    pewnie już dawno zrobiłeś, skoro pytałeś na tej grupie o źródło :)

    Pozdrawiam,
    Gerard