eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2004-08-04 17:33:14
    Temat: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: "YOeLL" <y...@p...fm>

    Sytuacja jakze czesto spotykana w sklepac, ale na dobra sprawe nei wiem po
    czyjej stronie jest racja. Prosze o pomoc (najlepiej konkretny artykul).

    Klient kupuje rzecz pelnowartosciowa, bez wad. Nastepnego dnia przychodzi i
    zada zwrotyu gotowki, bo nagle mu sie zmienil swiatopoglad. Czy ma takie
    prawo? Wiem, ze kiedys byl taki chory przepis, ale wydaje mi sie, ze w
    obecnej chwili nei obowiazuje. Bede wdzieczny za info


    --
    YOeLL
    (rozmyslajacy :)



  • 2. Data: 2004-08-04 17:38:28
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    YOeLL wrote:

    > Sytuacja jakze czesto spotykana w sklepac, ale na dobra sprawe nei wiem po
    > czyjej stronie jest racja. Prosze o pomoc (najlepiej konkretny artykul).

    Nie da się :)

    > Klient kupuje rzecz pelnowartosciowa, bez wad. Nastepnego dnia
    przychodzi i
    > zada zwrotyu gotowki, bo nagle mu sie zmienil swiatopoglad. Czy ma takie
    > prawo? Wiem, ze kiedys byl taki chory przepis, ale wydaje mi sie, ze w
    > obecnej chwili nei obowiazuje. Bede wdzieczny za info

    Był... od 9 lat nie obowiązuje. Obecnie zwrócić towar bez powodu może
    jedynie konsument, który zakupu dokonał w sprzedaży wysyłkowej (na
    odległość) lub poza lokalem przedsiębiorstwa. W innych przypadkach nie
    ma do tego podstaw.

    KG


  • 3. Data: 2004-08-04 18:11:45
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: "Teo" <t...@i...pl>

    "kam" <X#k...@w...pl.#X> wrote in message news:cer71g$ho1$2@news.onet.pl...
    > [...]lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
    Jezeli sklep wystawia sie na targach i na swoim stoisku takze sprzedaje
    sprzet - zalicza sie to do zakupu poza lokalem przedsiebiorstwa i moge
    zwrocic towar nawet jesli nie ma zadnych wad?

    --
    FPH Amit - maszyny i urządzenia do sitodruku
    www.amit.pl
    www.teo.xt.pl


  • 4. Data: 2004-08-04 18:46:58
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    Użytkownik YOeLL <y...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:u59Qc.20697$M72.3007@news.chello.at
    > Klient kupuje rzecz pelnowartosciowa, bez wad. Nastepnego dnia
    > przychodzi i zada zwrotyu gotowki, bo nagle mu sie zmienil
    > swiatopoglad. Czy ma takie prawo? .....

    nigdy moe było i nie ma

    http://plusz.pl/faq

    pojawia się średnio co dwa tygodnie na grupie :)


    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )
    /porada miesiąca: wysyłając list do wielu użytkowników korzystaj z pola UDW
    (BCC) /


  • 5. Data: 2004-08-04 21:03:00
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: "Marcin" <m...@b...maila.pl>


    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał w wiadomości
    news:cer71g$ho1$2@news.onet.pl...
    > YOeLL wrote:
    >
    > > Sytuacja jakze czesto spotykana w sklepac, ale na dobra sprawe nei wiem
    po
    > > czyjej stronie jest racja. Prosze o pomoc (najlepiej konkretny artykul).
    >
    > Nie da się :)
    >
    W sensie prawnym nie da sie ale ja doswiadczylem, ze da sie w sensie
    perswazji :)
    Tylko trzeba byc upartym i znalezc punkt zaczepienia.
    Np. w moim przypadku: brak instrukcji obslugi w jezyku polskim, brak
    mozliwosci pelnego zapoznania sie z towarem w sklepie. I oczywiscie zadanie
    od kierownika poswiadczenia na pismie, ze odmowil przyjecia zwrotu (to
    bardzo dobra metoda w przypadku sklepow nalezacej do jakiejs duzej sieci
    ogolnopolskiej). Kierownik zwykle peka po czyms takim, boi sie, ze takie
    poswiadczenie pojdzie do centrali, a tam uznaja, ze "nalezy klientom
    sprzyjac i unikac antyreklamy"

    M.



  • 6. Data: 2004-08-05 07:43:24
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>


    Użytkownik "Teo" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cer97a$qgs$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > > [...]lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
    > Jezeli sklep wystawia sie na targach i na swoim stoisku takze sprzedaje
    > sprzet - zalicza sie to do zakupu poza lokalem przedsiebiorstwa i moge
    > zwrocic towar nawet jesli nie ma zadnych wad?
    doktryna nie podziela takiego pogladu - gdzies cos czytalem w komentarzu.
    poza tym to zgodne z intuicja - np. gielda komputerowa - tam konsument idzie
    kupic komputer, to nie przypadek, ze tam go kupuje...

    p.
    W,



  • 7. Data: 2004-08-05 07:45:04
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>


    Użytkownik "Marcin" <m...@b...maila.pl> napisał w wiadomości
    news:ceriu5$h2h$1@inews.gazeta.pl...
    > Tylko trzeba byc upartym i znalezc punkt zaczepienia.
    > Np. w moim przypadku: brak instrukcji obslugi w jezyku polskim,
    brak instrukcji w jezyku polskim stanowi powazna wade / stanowi o
    niezgodnosci z umowa towaru. Jest to bardzo powazne uchybienie.

    p.
    W,



  • 8. Data: 2004-08-05 07:46:05
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>


    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał w wiadomości
    news:cer71g$ho1$2@news.onet.pl...
    > Był... od 9 lat nie obowiązuje. Obecnie zwrócić towar bez powodu może
    > jedynie konsument, który zakupu dokonał w sprzedaży wysyłkowej (na
    > odległość) lub poza lokalem przedsiębiorstwa. W innych przypadkach nie
    > ma do tego podstaw.

    Jest jeszcze jedna furtka - panujace zwyczaje :)
    p.
    W,



  • 9. Data: 2004-08-05 08:26:52
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cesoht$ero$1@atlantis.news.tpi.pl>, wirtualna wrote:
    > Użytkownik "Marcin" <m...@b...maila.pl> napisał w wiadomości
    > news:ceriu5$h2h$1@inews.gazeta.pl...
    >> Tylko trzeba byc upartym i znalezc punkt zaczepienia.
    >> Np. w moim przypadku: brak instrukcji obslugi w jezyku polskim,
    > brak instrukcji w jezyku polskim stanowi powazna wade / stanowi o
    > niezgodnosci z umowa towaru. Jest to bardzo powazne uchybienie.

    Na której usunięcie sprzedawca ma 14 dni plus tyle czasu ile naprawa tej
    wady tego wymaga. Dopiero jak mu sie nie uda można odstąpić od umowy.
    Słowem jak się uprze to za efektywnie ten zwrot towaru tu nam nie wyjdzie,
    a obie strony mają takie punkty zaczepienia.

    --
    Marcin


  • 10. Data: 2004-08-05 08:37:05
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu (bo sie "przestal podobac)
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Marcin Debowski wrote:

    > Na której usunięcie sprzedawca ma 14 dni plus tyle czasu ile naprawa tej
    > wady tego wymaga.

    O nie, na taką interpretację ustawy zgodzić się nie można :)
    W niektórych sytuacjach 'odpowiedni termin' może być krótszy niz 14 dni
    i liczy się od zgłoszenia żądania.

    KG

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1