  • 1. Data: 2004-08-04 15:55:56
    Temat: czy policja ma obowiazek przyjac skarge w kazdej kwocie?
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    zostalam oszukana przez uzytkownika allegro. kwota nie jest duza, ale
    uparlam sie, ze nie machne reka, bo mnie ktos okradl na niewiele, a zaraz
    zrobi "wielki skok" i kogos okragnie na wieksza kwote.

    czy doniesienie moge zlozyc na kazdej komendzie policji? jako zwykle
    podanie, czy maja jakis druk urzedowy?

    no i czy maja prawo nie przyjac zgloszenia, bo kwota jest mala?

  • 2. Data: 2004-08-04 15:58:33
    Od: "Snoopy" <s...@a...pl>

    Ruua wrote:
    > no i czy maja prawo nie przyjac zgloszenia, bo kwota jest mala?

    Musza przyjac zlgoszenie, kwota nie ma tu znaczenia - ja zostalem kiedys
    napadniety i ukradziono mi ok. 15 zl i zgloszenie zostalo przyjete.

    Grzesiek *** www.oldtimerfiat.club.prv.pl ***
    GG: 458449 *** www.snoopy.com ***

  • 3. Data: 2004-08-04 16:18:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cer0u7$2eal$1@mamut.aster.pl...
> [...]
    > podanie, czy maja jakis druk urzedowy?
    >
    > no i czy maja prawo nie przyjac zgloszenia, bo kwota jest mala?

    Kwota przy oszustwie nie gra roli. Zawiadomienie możesz złożyć na kilka
    sposobów. Po pierwsze napisać pismo do prokuratury. Forma dowolna, byle
    zawierało Twoje dane osobowe, adresata (Prokuratura), opis stanu rzeczy w
    miarę możliwości z wnioskami dowodowymi, oraz Twój podpis. Zamiennie możesz
    pismo wysłać do Komendy Policji (forma jak wyżej).

    Tak, czy inaczej w powyższym wypadku będziesz z całą pewnością przesłuchany,
    więc najlepiej osobiście podejść do najbliższej jednostki Policji i złożyć
    ustnie zawiadomienie o przestępstwie. Tak będzie to najszybciej. Ustalenie
    innych pokrzywdzonych oraz samego sprawcy z upływem czasu staje się coraz
    mniej prawdopodobne.

  • 4. Data: 2004-08-04 17:22:53
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Snoopy" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Musza przyjac zlgoszenie, kwota nie ma tu znaczenia - ja zostalem kiedys
    > napadniety i ukradziono mi ok. 15 zl i zgloszenie zostalo przyjete.

    dali ci jakis druk, czy na kartce papieru pisales?

  • 5. Data: 2004-08-04 17:39:42
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Ruua wrote:
    > dali ci jakis druk, czy na kartce papieru pisales?

    Powinni przyjąć do protokołu. Na wszelki wypadek (gdyby im się nie
    chciało) przygotuj sobie krótkie pismo i złóż je.

    KG

  • 6. Data: 2004-08-04 20:29:20
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w wiadomości

    > czy doniesienie moge zlozyc na kazdej komendzie policji?

    Tak

    >jako zwykle
    > podanie, czy maja jakis druk urzedowy?

    Policjant wypelnia:

    http://www.przepisy.e-box.pl/druki/prot_przyjecia_us
    tnego_zawiadomienia.doc

    > no i czy maja prawo nie przyjac zgloszenia, bo kwota jest mala?

    Nie. Musza przyjac.
    pozdr
    bogen

  • 7. Data: 2004-08-05 15:21:56
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

> [...]
    możesz
    > pismo wysłać do Komendy Policji (forma jak wyżej).

    czy jest jakas rejonizacja? nigdy nie mialam do czynienia z prokuratura,
    jestem z wwy...

  • 8. Data: 2004-08-05 20:35:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cetjad$19kc$1@mamut1.aster.pl...

    > czy jest jakas rejonizacja? nigdy nie mialam do czynienia z prokuratura,
    > jestem z wwy...

    Najlepiej wysłać zawiadomienie do jednostki właściwej terenowo dla miejsca
    popełnienia przestępstwa. W tym wypadku, to jednostka właściwa dla Twojego
    miejsca zamieszkania. A więc Twoja prokuratura albo Twoja jednostka policji.
    W razie pomyłki prześlą sami, ale to trwa chwilę.