  • 21. Data: 2010-05-14 20:06:27
    Temat: Re: Zwrot towaru (bazarkowego)
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "G" <g...@g...pl> napisał

    > Czy aby na pewno poza lokalem?
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=299

    Ustawa mówi, że "przez lokal przedsiębiorstwa rozumie się miejsce
    przeznaczone do obsługiwania publiczności i oznaczone zgodnie
    z przepisami o działalności gospodarczej." Czy można to rozciągnąć
    na ciężarówkę zaparkowaną na placu targowym? Literalnie może tak,
    ale ja mam wątpliwość.

  • 22. Data: 2010-05-14 20:14:20
    Od: "G" <g...@g...pl>

> [...]
    > z przepisami o działalności gospodarczej." Czy można to rozciągnąć
    > na ciężarówkę zaparkowaną na placu targowym? Literalnie może tak,

    Czy "przez lokal przedsiębiorstwa rozumie się miejsce
    > przeznaczone do obsługiwania publiczności i oznaczone zgodnie
    > z przepisami o działalności gospodarczej."

    Mam rozumieć że powinna być wywieszka w widocznym miejscu, przez kogo z
    adresem nipem i tp jest prowadzona działalność?

  • 23. Data: 2010-05-14 20:25:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    G wrote:

    > Kioskarka za brak paragonu za bilet komunikacji miejsckiej sprzedany
    > kontrolerowi skarbowemu płaciła kare, a gość sprzedający mi mebel nie
    > musi mi tego paragonu dac?

    Nie, za brak paragonu tylko za brak wprowadzenia transakcji do kasy
    fiskalnej. Po prostu sprzedała "na lewo".

    Musi ci paragon dać jak go chcesz. Nie musi ci dać jak go nie chcesz.
    Umowę przecież też można zawrzeć ustnie.

    > To że on sobie wystawi paragon jutro to sie domyslam, ale chyba kopie w
    > takim razie powinienem dostać ja?

    a powiedziales mu, że ją chcesz.
    Miał cię związać i nie wypuścić dopóki nie zechcesz paragonu?

  • 24. Data: 2010-05-14 20:27:12
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-14 22:02, Alek pisze:
    > Użytkownik "G"<g...@g...pl> napisał

    > Ona była karana nie za niewręczenie paragonu tylko za to,
    > że w ogóle transakcji nie rejestrowała na kasie.
    > BTW, nie chodziło o bilet a o usługę ksero.

    Warzywniaki też mają kasy fiskalne i nie rejestrują. Budki na bazarku z
    kawą i papierosami też na kasie nie rejestrują. Liczą sobie na kartce
    lub w swoich główkach i jeszcze starają się klienta okiwać. No i są
    bezkarni.

    --
    animka

  • 25. Data: 2010-05-14 20:28:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
> [...]
    > z przepisami o działalności gospodarczej." Czy można to rozciągnąć
    > na ciężarówkę zaparkowaną na placu targowym? Literalnie może tak,

    równie dobrze możnaby pod to podciągnąć domokrążców, którzy będą
    twierdzić, że ich ściereczka rozłożona na twoim stole w twoim domu, to
    ich miejsce prowadzenia działalności.

  • 26. Data: 2010-05-14 20:29:04
    Od: "G" <g...@g...pl>

    > a powiedziales mu, że ją chcesz.
    > Miał cię związać i nie wypuścić dopóki nie zechcesz paragonu?

    A Sąd uwierzy że groziłem czynnym oporem przed wreczeniem paragonu?

  • 27. Data: 2010-05-14 20:58:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

> [...]
    > kawą i papierosami też na kasie nie rejestrują. Liczą sobie na kartce
    > lub w swoich główkach i jeszcze starają się klienta okiwać. No i są

    jak widac na przykładzie kioskarki nie sa bezkarne.
    Tylko komuś musi się chcieć ich złapać.
    Po za tym jakoś nie zauważyłem tego "liczenia w główkach".
    Nieczesto kupują coś na bazarkach bo mi nie po drodze i nigdy nie nosze
    gotowki, ale jakoś zawsze dostaję paragon.

    Bardziej bym się już na twoim miejscu przypieprzył do prawników i im
    kazał uzywać kas fiskalnych. To byłby dopiero cud gospodarczy. Zaraz by
    obroty wzrosły kilkakrotnie.

  • 28. Data: 2010-05-14 21:17:35
    Od: "G" <g...@g...pl>

    > ok jutro to zalatwie

    A co jezeli jego stoiska na bazarku nie bedzie, ja nie mam żadnego paragonu
    żeby odnaleźć jego miejsce prowadzenia DG?
    Co jeżeli bedą ale żadnych podpisów o przyjęciu lub odmowie nie beda chcieli
    zlozyc?

  • 29. Data: 2010-05-14 21:25:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 21:57:50 +0200, Alek napisał(a):

    > To dotyczy umowy zawartej na odległość. Mylę się?

    Ogółem umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa.

    --
    best regards,
    scream

  • 30. Data: 2010-05-14 21:25:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 14:39:24 -0500, witek napisał(a):

    > To nie był towar na zamówienie.

    Skąd wiesz? Towarem na zamówienie jest towar wykonany lub sprowadzony na
    zamówienie klienta. Spotkałem się tylko z takimi definicjami.

    --
    best regards,
    scream