  • 11. Data: 2010-05-14 19:39:24
    Temat: Re: Zwrot towaru (bazarkowego)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    scream wrote:

    > Towar był dostępny od ręki? Nie. Tak więc jest to towar na zamówienie
    > klienta i teraz to może sobie odstępować do usranej śmierci nawet, a
    > sprzedawca ma prawo wysłać go na drzewo.

    To nie był towar na zamówienie.
    Tak samo jak towarem na zamówienie nie jest kupiony towar przez internet
    tudzież z papierowego katalogu u człowieka spotkanego na ulicy.

    Towar kupiony do ręki z dostawą do domu np. na nastepny dzień.

  • 12. Data: 2010-05-14 19:40:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "G" <g...@g...pl> napisał

    > Od razu chory?

    Tak, pieniactwo to choroba.

    > Pieniadze nie byly duże, nie umre z glodu przez nie jezeli ich nie
    > odzyskam.
    > A wkurzył mnie typ swoim podejsciem (od razu wyzwiska,
    > przekrzykiwania i kłamstwa) i nie zamierzam mu odpuscic nawet jak to
    > ma trwac kilka lat.

    Dochodzenie swego to nic zdrożnego, po to są sądy. Ale przyjemność?
    Byłeś kiedy w sądzie we własnej sprawie?

  • 13. Data: 2010-05-14 19:45:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    G wrote:

    > A jak nie poprosze?

    to nie dostaniesz. Ty tez nie masz obowiązku gonić klienta z paragonem
    w ręku skoro on go nie chce wzić.

    > Moze poprostu przyjac pieniążki

    może,

    i sie z tej kasy choćby nie rozliczać w US?

    zawsze się możesz nie rozliczac z US. Kwestia tylko kiedy wpadniesz.

    > Sam prowadze DG usługową i o ile mi było wiadomo, to każdą transakcje
    > mam udokumentować.

    Ty ty masz udokumentowac. Klient nie ma obowiazku brac od ciebie faktury
    i za to, ze jej nie wziął ukarany nie bedzie.
    Ale masz obowiązek wystawic mu fakturę jeśli ją chce.

    > Jest to sprzedaż więc dowód zakupu chyba ma wreczyc klientowi?

    A jak zmusisz klienta to przyjecia tego dowodu zakupu?

    > ok jutro to zalatwie

    > No wlaśnie, czy treraz moge sie powolywać na dwa "przepisy" niezgodność
    > a pozniej na inny?
    > Hmm chyba jeden drugiego nie wyklucza.

    Możesz, tylko na jaki inny chciałbyś sie jeszcze powoływać

    bo za wielkiego wyboru to tu nie masz

    albo odstepujesz od umowy, albo reklamujesz towar z tytułu niezgodności
    z umową (sie powiesisz, a nie udowodnisz niezgodność), albo reklamujesz
    z tytułu gwarancji (ktorej pewnie nie masz i niby co miałbyś reklamowac).

  • 14. Data: 2010-05-14 19:46:07
    Od: "G" <g...@g...pl>

    > Tak, pieniactwo to choroba.

    > Dochodzenie swego to nic zdrożnego, po to są sądy. Ale przyjemność?
    > Byłeś kiedy w sądzie we własnej sprawie?

    Ok, zapieniłem sie fakt,. Jutro ze mnie zejdzie.
    Ale nie zamierzam być klientem ktory cale zycie sie nie zająknie, gdy ktoś
    takie numery robi.
    Zostawmy to już, zgadzam sie z tym co napisales.

  • 15. Data: 2010-05-14 19:49:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > wtedy kiedy o to poprosisz (z wyjątkami)

    "Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie
    o prawie odstąpienia od umowy w terminie, o którym mowa
    w art. 2 ust. 1, i wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu,
    z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem
    zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę."

  • 16. Data: 2010-05-14 19:52:19
    Od: "G" <g...@g...pl>

> [...]
    > Ale masz obowiązek wystawic mu fakturę jeśli ją chce.

    > A jak zmusisz klienta to przyjecia tego dowodu zakupu?

    Kioskarka za brak paragonu za bilet komunikacji miejsckiej sprzedany
    kontrolerowi skarbowemu płaciła kare, a gość sprzedający mi mebel nie musi
    mi tego paragonu dac?
    To że on sobie wystawi paragon jutro to sie domyslam, ale chyba kopie w
    takim razie powinienem dostać ja?

  • 17. Data: 2010-05-14 19:55:55
    Od: "G" <g...@g...pl>

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę."

    Czy aby na pewno poza lokalem?
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=299

  • 18. Data: 2010-05-14 19:57:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

    > Towar był dostępny od ręki? Nie. Tak więc jest to towar na
    > zamówienie
    > klienta i teraz to może sobie odstępować do usranej śmierci nawet, a
    > sprzedawca ma prawo wysłać go na drzewo.

    To dotyczy umowy zawartej na odległość. Mylę się?

  • 19. Data: 2010-05-14 19:58:42
    Od: "G" <g...@g...pl>

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę."

    wielkie dzięki za wklejenie tego fragmentu.

  • 20. Data: 2010-05-14 20:02:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "G" <g...@g...pl> napisał

    > Kioskarka za brak paragonu za bilet komunikacji miejsckiej sprzedany
    > kontrolerowi skarbowemu płaciła kare, a gość sprzedający mi mebel
    > nie musi mi tego paragonu dac?

    Ona była karana nie za niewręczenie paragonu tylko za to,
    że w ogóle transakcji nie rejestrowała na kasie.
    BTW, nie chodziło o bilet a o usługę ksero.