  • 51. Data: 2010-05-15 13:28:57
    Temat: Re: Zwrot towaru (bazarkowego)
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał

    > ta sama która pozwala zwrot na odleglosc

    Nie sądzę.

    > (nie chce mi sie szukac)

    Jednak poszukaj.

    > jest tam wylaczenie
    > między innymi towary o indywidualnym charakterze robione na
    > zamowienie,

    Dla sprzedaży na odległość, owszem.

    > Dotyczy to takze softu rozpakowanego .

    Tu też poprosiłbym o podstawę.

  • 52. Data: 2010-05-15 18:51:09
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    zacytuje z regulaminu sklepu bo jest tam fragment ustawy:

    12. klient, który zawarł umowę sprzedaży ze Sklepem Internetowym, może od
    niej odstąpić
    bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie
    dziesięciu
    dni, od dnia wydania zakupionego Towaru.
    Oświadczenie Klienta powinno być zgodne z ustawą o Ochronie Niektórych Praw
    Konsumentów
    z 2 marca 2000 r.
    Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje klientowi w
    wypadkach:

    a) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach
    programów
    komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,

    b) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez
    niego zamówieniu
    lub ściśle związanych z jego osobą,

    c) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub
    których przedmiot
    ulega szybkiemu zepsuciu,

    d) usunięcia opakowania producenta lub po rozpoczęciu użytkowania
    zakupionego produktu.

  • 53. Data: 2010-05-15 19:01:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
    napisał

    > zacytuje z regulaminu sklepu bo jest tam fragment ustawy:

    Regulamin obowiązuje tylko ten sklep i jego klientów. A i to nie
    zawsze.

    > Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
    ^^^^^^^^^^^^

    To nie ten przypadek, w tym wątku mowa o umowie zawieranej poza
    lokalem przedsiębiorstwa

    > d) usunięcia opakowania producenta lub po rozpoczęciu użytkowania
    > zakupionego produktu.

    A tego w ustawie nie ma. Sklepik sam to sobie dopisał w taki sposób
    żeby było wrażenie że to regulacja ustawowa. Brzydka manipulacja.

  • 54. Data: 2010-05-15 19:17:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wspolna-flaszka.pl wrote:
> [...]
    > których przedmiot
    > ulega szybkiemu zepsuciu,
    >
    > d) usunięcia opakowania producenta lub po rozpoczęciu użytkowania

    przepraszam, a ten ostatniu punkt to z czego wzięli?

  • 55. Data: 2010-05-15 22:45:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-05-14, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Skąd wiesz? Towarem na zamówienie jest towar wykonany lub sprowadzony na
    > zamówienie klienta. Spotkałem się tylko z takimi definicjami.

    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

    Druga część pewnie nie budzi wątpliwości to może ta pierwsza - Należy
    się zastanowić o co tu chodzi a nie co da się na siłę wyinterpretować. A
    chodzi o towar, który nie jest standardowy, czyli został wykonany z
    określeniem cech narzuconych przez konsumenta. Takie określenie cech to
    nie "zamawiam tamtą zieloną kanapę".

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2010-05-16 12:13:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "G" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jak pisałem wcześniej, otrzymałem rachunek od sprzedawcy.
    > Numer rachunku to 3/2010...
    > Aż 3 meble sprzedał w tym roku...

    Klientowi indywidualnemu rachunek wystawia się na jego żądanie. A zatem
    opisaną przez Ciebie sytuację należy tłumaczyć sobie w ten sposób, ze
    jesteś trzecim klientem jego żądającym. Mebli mógł sprzedać dowolną ilość.

  • 57. Data: 2010-05-16 18:43:06
    Od: "G" <g...@g...pl>

    > Nie.

    Nie daje mi ta ciężarówka spokoju. Właśnie czytam trochę o oznaczeniach
    miejsc prowadzenia DG.
    Muszą widnieć we Wpisie do Ewidencji. Czy jeżeli zgłoszę sie do Wojta,
    Burmistrza lub innego urzedu w ktorym musial ten wpis uzyskać, to mi go
    udostępnią?
    Jak ew inaczej to sprawdzić?
    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2010-05-16 19:24:46
    Od: "G" <g...@g...pl>

> [...]
    > Muszą widnieć we Wpisie do Ewidencji. Czy jeżeli zgłoszę sie do Wojta,
    > Burmistrza lub innego urzedu w ktorym musial ten wpis uzyskać, to mi go

    Na stronach GUS po wpisaniu nipu wyczytałem że rodzaj prowadzonej DG to:
    4789Z - SPRZEDAŻ DETALICZNA POZOSTAŁYCH WYROBÓW PROWADZONA NA STRAGANACH I
    TARGOWISKACH
    Ale także że:

    Jednostki lokalne: PODMIOT NIE POSIADA JEDNOSTEK LOKALNYCH (LUB ICH NIE
    ZGŁOSZONO)

    Czy to wlaśnie tu powinno widnieć to targowisko na ktorym zamówiłem mebel ??
    Proszę o odpowiedź