  • 1. Data: 2010-05-14 11:11:40
    Temat: Wniosek o wydanie klauzuli wykonalnosci.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Postępowanie upominawcze, nakaz zapłaty już prawomocny.
    Ten konkretny sąd ponoć "nadaje" klauzulę wykonalności z urzędu, ale "wydaje"
    powodowi dopiero po pisemnym wniosku (informacja z
    sekretariatu??) i troszkę ponoć trzeba poczekać.
    Nasz dłużnik uregulował część zaległej kwoty, ale nadal jest winien około połowy
    tego, co na nakazie zapłaty.
    Występować o klauzulę wykonalności na całą kwotę wg nakazu zapłaty, czy o obecne
    zadłużenie?

    I jeszcze mały myk:
    W międzyczasie nastąpiła zmiana nazwiska pozwanej - prosić sąd o uwzględnienie przy
    wydawaniu klauzuli wykonalności nowego
    brzemienia nazwiska pozwanej ?
    (Sekretariat: " a niech komornik się martwi", jednak wolałbym mniej tych zmarwień na
    wszelki wypadek).
    THX

  • 2. Data: 2010-05-14 11:38:47
    Temat: Re: Wniosek o wydanie klauzuli wykonalnosci.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > brzemienia nazwiska pozwanej ?
    > (Sekretariat: " a niech komornik się martwi", jednak wolałbym mniej tych zmarwień

    Występuj o całość, o zmiany niech się komornik martwi, a właściwie
    Ty, abyś to komornikowi odpowiednio przedstawił.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-05-14 13:29:47
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mam pytanie uzupełnijące:

    Zaległości dotyczą płatności okresowych comiesięcznych.

    Ponieważ każdą wpłatę księgujemy " z automatu" na poczet należności najdalej
    wymagalnych, może tak się zdarzyć, że zaległości
    "zrolowały". tzn. z przykładowo z zaległych 7 tys. zł do miesiąca stycznia włącznie,
    nakaz zapłaty wydany w lutym uprawomocniony w
    marcu, zrobiło się obecnie 3 tys. zł ale za miesiące marzec-maj już po wydaniu nakazu
    zapłaty.

    Czy powyższe mogłoby być podstawą jakiegoś odwołania się dłużnika?

    Może wobec nakazu zapłaty nie księgować wpłat "z automatu" na te najdalej wymagalne
    należności objęte treścią pozwu, lecz na nowe, a
    przez komornika dochodzić tych dalej wymagalnych?
    THX

    -----

  • 4. Data: 2010-05-14 13:55:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Ponieważ każdą wpłatę księgujemy " z automatu" na poczet należności najdalej
    wymagalnych...

    a dlaczego nie zgodnie z dyspozycją dłużnika. O ile określił za co wpłaca?

  • 5. Data: 2010-05-14 15:19:04
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    ąćęłńóśźż <a...@i...pl> napisał(a):

    > Mam pytanie uzupełnijące:
    >
    > Zaległości dotyczą płatności okresowych comiesięcznych.
    Nakaz wydany został w odniesieniu do wymagalnych wierzytelności, które
    podałeś w pozwie (czyli z pewnością nie wierzytelności powstałych po wydaniu
    nakazu...). Ściąganie na podstawie nakazu zapłaty wierzytelności innych niż w
    nim określone jest niedopuszczalne, ale...

> [...]
    > włącznie, nakaz zapłaty wydany w lutym uprawomocniony w
    > marcu, zrobiło się obecnie 3 tys. zł ale za miesiące marzec-maj już po
    .. tak jak napisał Witek, księgowanie "z automatu" możliwe jest tylko, gdy
    dłużnik nie wskazał na poczet jakiego zobowiązania zaksięgować jego wpłatę.
    Zwykle robi się to poprzez wskazanie w polu "tytułem" tego zobowiązania.

    > Czy powyższe mogłoby być podstawą jakiegoś odwołania się dłużnika?
    Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że ma to cechy przestępstwa (z Twojej
    strony).

    > Może wobec nakazu zapłaty nie księgować wpłat "z automatu" na te najdalej
    > wymagalne należności objęte treścią pozwu, lecz na nowe, a
    > przez komornika dochodzić tych dalej wymagalnych?
    Tak jak wskazał Witek, zależy to od dyspozycji dłużnika.

    A jeśli dłużnik nic nie wskazał to cóż, w pierwszej kolejności zarachowujemy
    wpłaty na odsetki. W dużej mierze "hodowanie" długu polega właśnie na tym
    mechaniźmie (powstaje zadłużenie, po jakimś czasie następuje spłata,
    wpłacający myśli, że jest czysty, a pokrył raptem tylko część należności
    głównej). AFAIR, przy niektórych zobowiązaniach księgowanie wpłat tylko na
    odsetki jest niedopuszczalne (najem lokalu mieszkalnego?).

    GK

    -------------
    Rozmowa na grupie dyskusyjnej to rozmowa prywatna, tak jak byś rozmawiał z
    sąsiadem i pokazywał mu te pisma. Jeśli nie ma klauzuli ściśle tajne, to nie
    ma przeszkód. Sąd właściwy miejscowo to sąd powiatowy albo inny najbliższy.
    (c) by Stokrotka & Imiennika & Animka

  • 6. Data: 2010-05-14 16:10:16
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Tak, ale wierzyciel ma prawo 'niezwłocznie' poinformować dłużnika, na co zaliczył
    wpłatę.
    Co jest "ważniejsze" - tytuł wpłaty podany przez dłużnika, czy informacja od
    wierzyciela o sposobie zarachowania wpłat?
    THX

    -----

  • 7. Data: 2010-05-14 16:46:43
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-14 17:19, GK pisze:

> [...]
    > ma przeszkód. Sąd właściwy miejscowo to sąd powiatowy albo inny najbliższy.

    Z gazety pisujesz trollu, śmieciu Tomaszku, żeby cię nikt nie namierzył,
    ale dla chcącego to nic trudnego poznać twój prawdziwy adres i
    prawdziwie dokopać ci.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-05-14 16:57:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Z gazety pisujesz trollu, śmieciu Tomaszku, żeby cię nikt nie namierzył,
    > ale dla chcącego to nic trudnego poznać twój prawdziwy adres i
    > prawdziwie dokopać ci.

    Nie przerywaj, nie przerywaj brania tabletek, bo ci szkodzi.

  • 9. Data: 2010-05-21 19:23:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2010, ąćęłńóśźż wrote:

    > Tak, ale wierzyciel ma prawo 'niezwłocznie' poinformować dłużnika, na co zaliczył
    wpłatę.

    IMO nie ma takiego prawa.
    Prawo takie przysługuje mu wyłącznie w razie wystawienia pokwitowania :),
    goła "informacja" w roli "nakazu" nie jest przewidziana przepisem.
    IMO oznacza to, że dowód musi zwierać cechy "pokwitowania" właśnie
    (informacji bezwzględnie zawierającej oświadczenie wierzyciela
    że należność dłużną *otrzymał*, nie może pozostawiać wątpliwości,
    w stylu "w razie gdyby wpłata dotarła" albo "podobno coś wpłynęło
    więc zaliczam...").

    > Co jest "ważniejsze" - tytuł wpłaty podany przez dłużnika, czy informacja od
    wierzyciela o sposobie zarachowania wpłat?

    Tytuł podany przez dłużnika.
    Zapis o wyborze przez wierzyciela, choć jest przepisem szczegółowszym,
    zawiera jasno i wyraźnie słowa: "jeżeli dłużnik nie wskazał".

    pzdr, Gotfryd