    From: "Przemyslaw Debski" <k...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie ze wzgl. ekonomicznych a nowy pracownik
    Date: Fri, 4 Jan 2002 11:48:07 +0100

    Uzytkownik "Gamon'" <r...@y...com> napisal w wiadomosci
    news:3C34DB62.C1A0B1F4@yahoo.com...
    > Czesc!
    >
    > Podobno, jesli dali mi wypowiedzenie ze wzgledow ekonomicznych, a teraz
    > kogos zatrudniaja na moje miejsce, to moge zalozyc w sadzie pracy
    > sprawe. Problem w tym, ze:
    > 1. nie wiem, z jakiego artykulu to jest (jesli faktycznie mozna),
    > 2. nie wiem, jakie w takich przypadkach sa szanse na wygrana (wole
    > odszkodowanie, niz powrot na stanowisko pracy, ale od biedy i to drugie
    > by moglo byc),
    > 3. czy jest ustaloby przepisami jakis okres, w ktorym nie moga kogos
> [...]

    Witam.
    Nie jestem prawnikiem, ale mialem niedawno doczynienia z taka sytuacja,
    poczytalem sobie wtedy cos nie cos na ten temat. Jesli zwolnienie jest ze
    wzgledów ekonomicznych to odbywa sie ono nie na podstawie kodeksu pracy
    tylko na podstawie ustawy (nie pamietam której, ale napewno sa tu tacy
    którzy wiedza i powiedza). W ustawie tej sa równiez okreslone zasady
    ponownego przyjmowania pracowników i o ile mnie pamiec nie myli to
    pierwszenstwo maja ci zwolnieni wczesniej.

    Pozdrawiam.
    P.D.