  • Data: 2002-01-09 07:50:19
    Temat: Re: Zwolnienie ze wzgl. ekonomicznych a nowy pracownik
    Od: "amierzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Gamon'" <r...@y...com> napisal w wiadomosci
    news:3C34DB62.C1A0B1F4@yahoo.com...
    > Czesc!
    Witam

    > Podobno, jesli dali mi wypowiedzenie ze wzgledow ekonomicznych, a teraz
    > kogos zatrudniaja na moje miejsce, to moge zalozyc w sadzie pracy
    > sprawe. Problem w tym, ze:
    > 1. nie wiem, z jakiego artykulu to jest (jesli faktycznie mozna),

    art. 12 ustawy z dn.28.12.1989r. o szczególnych zasadach rozwiazywania...
    (Dz.U. z 1990 nr 4 poz. 19 z pózn.zm.)

    > 2. nie wiem, jakie w takich przypadkach sa szanse na wygrana (wole
    > odszkodowanie, niz powrot na stanowisko pracy, ale od biedy i to drugie
    > by moglo byc),

    Mozesz starac sie o zatrudnienie a nie o odszkodowanie.

    > 3. czy jest ustaloby przepisami jakis okres, w ktorym nie moga kogos
    > nowego na moje miejsce zatrudnic, jezeli zwolnili mnie wlasnie ze
    > wzgledow ekonomicznych.

    12 m-cy a poza tym warunkiem jest zlozenie oswiadczenia ze w razie przyjec
    do pracy chcesz miec pierwszenstwo. Jest jednak w tym zakresie korzystny
    wyrok SN, w ktorym stwierdzono ze pozew tez jest takim oswiadczeniem (IMVVHO
    wyrok idiotyzm ale jest)

    > Pozdrawiam,
    > robal.
    Tez pzdr