  • Data: 2002-01-08 17:14:19
    Temat: Re: Zwolnienie ze wzgl. ekonomicznych a nowy pracownik
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł" <p...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:a1cqbg$m9j$1@news.tpi.pl...

    > Komentarz do wypowiedzi Wieśka

    > Biznes to zysk. Bez zysku nie ma biznesu tylko co najwyżej wolontariat a
    na
    > to niewielu ludzi stać. Ale chwała tym, którzy to robią.
    >
    > Wiesiu zastanów się czy zatrudniałbyś pracownika, który nie jest ci
    > potrzebny, bez którego twoja firma doskonale da sobie radę?

    Nie chce mi się dyskutować jeżeli nie rozumiesz problemu.
    Zysk musi być, ale można go osiągnąć stojąc z batem nad pracownikiem i
    pokazując mu bramę za którą czekają chętni na jego miejsce tzw metoda kija.
    Można stosować też metodę marchewki czyli zachęcania pracownika do lepszej
    wydajności oferując mu premie, akcje, system młodszego i starszego wspólnika
    (chyba coś na ten temat obiło Ci sie o uszy).
    Najlepsze efekty uzyskuje się stosując mieszaną metodę kija i marchewki.
    Najgorsze stosując tylko metodę kija, czyli dokładnie to co sie rozumie
    przez "wilczy kapitalizm", a nie podoba Ci się to sie zwolnij. To nie te
    czasy, od tamtej pory mineło prawie 100 lat.
    Jeżeli przychodzą trudne czasy i trzeba zwolnić pracownika to oczywiście
    trzeba, ale w firmach osiągających sukces, stosuje się metodę jawną, a nie
    widzimisie Szefa. Są półroczne lub roczne oceny pracowników połączone z
    rozmową, ewentualnymi małymi podwyżkami itd. Pracownik jawnie oceniany jako
    dobry i bez zastrzeżeń może być spokojny o swoją pracę i nie drżyć każdego
    ranka i wieczora co odbiło jego pracodawcy.

    Wiesiek