  • 1. Data: 2008-06-19 10:38:34
    Temat: Zwolnienie z pracy bez podania przyczyny - proszę o pomoc
    Od: "marks35" <m...@u...to.op.pl>

    Witam! Mam pytanie związane ze zwolnieniem z pracy przez pracodawcę. Jestem
    pracownikiem ochrony zatrudnionym na umowę zlecenie. Ostatnio zostałem
    zwolniony przez kierownika (kierownik osobiście tego nie zrobił, tylko osoba
    trzecia na jego polecenie) bez podania przyczyny. Czy mogę domagać się od
    kierownika podania przyczyny na piśmie? Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2008-06-19 10:50:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >. Jestem pracownikiem ochrony zatrudnionym

    nie jesteś

    >na umowę zlecenie.

    właśnie. Chyba, że udowodnisz, ze jednak był to stosunek pracy a nie
    zlecenie, wtedy pracodwaca "beknie".
    Ochrona, no może... jednak to była praca. Jeśli wykonywałeś (udowodnisz)
    prace pod kierownictwem innej osoby oraz w czasie i miejscu przez niego
    wskazanym to byłeś pracownikiem.

    >Ostatnio zostałem zwolniony przez kierownika (kierownik osobiście tego nie
    >zrobił, tylko osoba trzecia na jego polecenie) bez podania przyczyny.

    Zobacz do umowy. Spójrz tez czy była na czas okreslony czy nieokreślony? Co
    do zasady nie ma ograniczeń przy wypowiadaniu umów cywilnych (nie pracy),
    należy jedynie zachować terminy kodeksowe lub umowne.

  • 3. Data: 2008-06-19 10:54:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    marks35 pisze:
    > Witam! Mam pytanie związane ze zwolnieniem z pracy przez pracodawcę. Jestem
    > pracownikiem ochrony zatrudnionym na umowę zlecenie. Ostatnio zostałem

    A wiec nikt Cię nie zwolnił z pracy.

    Po prostu twój kontrahent zrezygnował z Twoich usług.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-06-19 14:20:19
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > A wiec nikt Cię nie zwolnił z pracy.
    >
    > Po prostu twój kontrahent zrezygnował z Twoich usług.

    Umowa o prace to nie to samo co umowa o wykonaniu uslug.

  • 5. Data: 2008-06-19 14:28:03
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy bez podania przyczyny - prosz? o pomoc
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 19 Jun 2008 15:20:19 +0100,
    swen <n...@n...com> screamed:

    > Umowa o prace to nie to samo co umowa o wykonaniu uslug.

    Ale o ile wiem umowa o pracę to nie to samo co umowa zlecenie.

    Ustaw MIME bo wysyłasz śmieci.

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 16:27:23 user up 11743 days, 4:22, 1 user, load average: 0.30, 0.81, 0.09 ]

    Never forget: 2 + 2 = 5 for extremely large values of 2.

  • 6. Data: 2008-06-19 15:21:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    swen pisze:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Umowa o prace to nie to samo co umowa o wykonaniu uslug.

    A gdzie tu ktoś pisał o umowie o pracę?

    Żeby tak wszyscy co umieją pisać umieli tez czytać....

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-06-19 19:13:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3dd44$1tb$1@news.onet.pl marks35
    <m...@u...to.op.pl> pisze:

    > Witam! Mam pytanie związane ze zwolnieniem z pracy przez pracodawcę.
    > Jestem pracownikiem ochrony zatrudnionym na umowę zlecenie.
    Jak już to w tym wątku zasugerowano może wcale nie miałeś umowy zlecenia
    tylko normalny stosunek pracy. Jego cechy określa art. 22 §1 KP. W tym samym
    artykule znajdziesz, że nazwa umowy się nie liczy, lecz jej warunki.

> [...]
    > zrobił, tylko osoba trzecia na jego polecenie) bez podania przyczyny.
    > Czy mogę domagać się od kierownika podania przyczyny na piśmie?
    Domagać się zawsze możesz czego tylko zechcesz. ;)
    Nie znamy treści tej umowy.
    Udaj się do prawnika z zakresu prawa pracy z tą umową (są np.przy sądach
    pracy) i zapytaj o mozliwość pójścia po linii ustalenia faktycznie zawartego
    stosunku pracy. Coś mi się to wydaje najbardziej prawdopodobne, nie bardzo
    wyobrażam sobie wykonywanie pracy ochroniarza przez jedną osobę na podstawie
    umowy-zlecenia. Zresztą sam piszesz o "kierowniku".

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-06-19 19:14:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3dtkl$k$1@atlantis.news.neostrada.pl Maddy
    <m...@e...com.pl> pisze:

    > A gdzie tu ktoś pisał o umowie o pracę?
    > Żeby tak wszyscy co umieją pisać umieli tez czytać....
    No właśnie...
    A żeby jeszcze ze zrozumieniem...

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-06-20 00:42:12
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrng5kr7j.eeb.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...
    > In the darkest hour on Thu, 19 Jun 2008 15:20:19 +0100,
    > swen <n...@n...com> screamed:

    > Ale o ile wiem umowa o pracę to nie to samo co umowa zlecenie.
    >
    > Ustaw MIME bo wysyłasz śmieci.

    Ja tam zadnych smieci nie rozsylam.

  • 10. Data: 2008-06-20 02:50:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>