  • 1. Data: 2008-06-18 22:04:31
    Temat: dane osobowe raz jeszcze
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    W związku z wątkiem, jaki się pojawił na pl.pregierz zacząłem się
    zastanawiać jak wygląda sprawa udostępniania danych osobowych? Nasze dane
    mają rozmaite instytucje i uprawnionym podmiotom oczywiście łatwo je
    zdobyć. W czytanym przeze mnie wątku jest mowa o udostępnieniu danych przez
    operatora na podstawie IP firmie - nazwijmy to - windykacyjnej (bez żadnej
    zgody np. sądu). Można sobie wyobrazić podobną sytuację np. na podstawie
    numeru rejestracyjnego samochodu. Na ile legalne jest takie zdobywanie
    danych osobowych, czy w takim wypadku de facto, każdy może się zwrócić o
    takie dane i je dostać (gość z numeru IP wysłał mi maila z groźbami,
    kierowca samochodu o numerze rejestracyjnym zniszczył mi trawnik itd.
    itp.)?
    Czy mógłby mnie ktoś oświecić? :)

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2008-06-20 06:15:56
    Temat: Re: dane osobowe raz jeszcze
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Thu, 19 Jun 2008 00:04:31 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    > takie dane i je dostać (gość z numeru IP wysłał mi maila z groźbami,
    > kierowca samochodu o numerze rejestracyjnym zniszczył mi trawnik itd.

    Każdy i każda firma która wchodzi w posiadanie danych osobowych w związku z
    prowadzoną działalnością, a dane te są potrzebne w celu realizacji umowy ma
    obowiązek je chronić i zanim dane te przekaże dalej, udostępni czy
    cokolwiek innego zrobi musi zastanowić się, czy przekazanie to jest zgodne
    z prawem.
    W przypadku firm windykacyjnych i przekazywania danych osobowych dłużników
    tym firmom, to do końca nie wiem...
    ale czytając:
    http://egiodo.giodo.gov.pl/
    wynajdźmy pierwszą firmę windykacyjną:
    ZBIÓR DANYCH OSOBOWYCH DŁUŻNIKÓW INTRUM JUSTITIA
    Podstawa prawna przetwarzania danych:
    - przetwarzanie dotyczy danych, które są niezbędne do dochodzenia praw
    przed sądem,
    Cel przetwarzania danych w zbiorze:
    - Dochodzenie roszczeń

    nie wgłębiając się zbytnio w ustawę i rozporządzenia, można wnioskować, że
    w celu dochodzenia roszczeń można gromadzić i przetwarzać dane osobowe i
    być może także pozyskiwać dane osobowe w tym celu.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Foto Nowy Dwór Mazowiecki: http://tiny.pl/nvb4