    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie z pracy bez podania przyczyny - proszę o pomoc
    Date: Thu, 19 Jun 2008 12:50:06 +0200

    >. Jestem pracownikiem ochrony zatrudnionym

    nie jesteś

    >na umowę zlecenie.

    właśnie. Chyba, że udowodnisz, ze jednak był to stosunek pracy a nie
    zlecenie, wtedy pracodwaca "beknie".
    Ochrona, no może... jednak to była praca. Jeśli wykonywałeś (udowodnisz)
    prace pod kierownictwem innej osoby oraz w czasie i miejscu przez niego
    wskazanym to byłeś pracownikiem.

    >Ostatnio zostałem zwolniony przez kierownika (kierownik osobiście tego nie
    >zrobił, tylko osoba trzecia na jego polecenie) bez podania przyczyny.

    Zobacz do umowy. Spójrz tez czy była na czas okreslony czy nieokreślony? Co
    do zasady nie ma ograniczeń przy wypowiadaniu umów cywilnych (nie pracy),
    należy jedynie zachować terminy kodeksowe lub umowne.