  • 21. Data: 2005-10-06 13:00:12
    Temat: Re: Zwolnienie dyscyplinarne [długie]
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-10-06 14:54, Herbi wrote:

    > Przecież był *zatrudniony* - czytać nie potrafisz?

    No to niech mu dadzą teraz świadectwo pracy.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://unixlab.info/~kaczor/protokol.jpg

  • 22. Data: 2005-10-06 13:00:48
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    > Na to ma się siedem dni - prawda?
    > Jakby nie patrzeć 1,5 jest mniejsze od 7 ;)
    >
    > Co do wykroczenia....
    > Czy aby nie spisanie UoP nie jest przypadkiem przestępstwem a nie
    > wykroczeniem? Coś mi się kołacze że właśnie to jest przestępstwo -
    > był o to swego czasu na grupie poruszane - teraz nie pomne tego wątku.

    no nie no , sam zaprzeczasz temu co piszesz. Skoro jest 7 dni to jakie
    przestępstwo?

    Ja bym jeśli bym musiał broniłbym się tymi pomysłami co do braku
    przeszkolenia , BHP

    Adam

  • 23. Data: 2005-10-06 13:03:30
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    Herbi napisał(a):

    > Przecież był *zatrudniony* - tak wynika z postu.
    > A sprawa *podpisania* Umowy o Pracę..... na to ma się czas do 7 dni od
    > *rozpoczęcia* pracy.

    Ale już w dniu rozpoczęcia pracy pracodawca powinien potwierdzić
    pracownikowi na piśmie ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej warunków.

    A jak tego nie zrobił, to polecam rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    z winy pracodawcy, z zachowaniem prawa do stosownego w tym przypadku
    odszkodowania dla pracownika ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2005-10-06 13:04:12
    Od: "DECORo" <w...@o...pl>

  • 25. Data: 2005-10-06 13:18:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Napisał że był zatrudniony - przez 1,5 dnia.

    Widzę, co napisał. Pytanie, jakie to ma odpicie w stanie prawnym. Czy
    firma zgłosiła ten fakt. Bo od ustalenia tych kwestii zależą dalsze
    kroki.

    > Na to ma się siedem dni - prawda?

    Nie prawda. Będzie już chyba rok, jak nie ma tych 7 dni.

> [...]
    był o to
    > swego czasu na grupie poruszane - teraz nie pomne tego wątku.

    Niespisanie umowy jest wykroczeniem. Niezgłoszenie do ubezpieczenia
    społecznego jest przestępstwem. Z tym, ze biorąc pod uwagę, że gość
    pracuje od kilku dni trudno mówić, czy został zgłoszony, czy nie. W
    praktyce sankcjonowane jest złożenie deklaracji wraz z pierwszą
    składką.

  • 26. Data: 2005-10-06 13:22:07
    Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A co to wnosi do sprawy ?
    > Całość dotyczy zwolnienia dyscyplinarnego i odpowiedzialności a nie mamy.

    Zwolnienia dyscyplinarnego i odpowiedzialności synka tej mamy, nie samej
    mamy.

    > Ciekawość zbędna.

    Moze, ale urzekła jest mysl, ze dorosly facet poskarżyl sie mamie, ze szef
    go wyrzucil, a ta zaczęla wydzwaniac w obronie synka:-)) A specyfika grup
    dyskusyjnych w pełni daje mi prawo do zadania pytania, które nasunęło mi sie
    po przeczytaniu opublikowanego postu. Równie dobrze, ja mogłabym zarzucić
    Tobie, że Twój post również był absolutnie zbędny w tym wątku, bo nie
    widziałam, abyś doradziła autorowi cokolwiek:-))

    HaNkA

  • 27. Data: 2005-10-06 14:11:15
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > nie lubie jak ktos sie nasmiewa z urzytkownikow
    > corela a sam uzywa pirata adobo bo tak jest bardzo czesto.

    Nadal NTG. Sugestia przejrzysta, ale nie jestem uŻytkownikiem piratów Adobiego.
    Robię w takiej firmie, gdzie jest to z kilku względów po prostu niemożliwe. Nie
    chcę rozwijać tematu, bo zaraz polecą gromy - ja stwierdziłem tylko fakty. Są
    goście co nawet książki łamą w Wordzie - można i tak. A kombajn który robi
    wszystko, nigdy nic nie będzie robił dobrze. Chyba, że chodzi o rzeczy proste.

    Proponuję przejść z tą dyskusją na grupę DTP, bo nas zaraz zabiją :(

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 28. Data: 2005-10-06 14:46:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > A jak tego nie zrobił, to polecam rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    > z winy pracodawcy, z zachowaniem prawa do stosownego w tym przypadku
    > odszkodowania dla pracownika ;)

    Jako zwolnił go już pracodawca, to on nie ma kogo zwalniać. Kto pierwszy
    ten lepszy :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 29. Data: 2005-10-06 14:47:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wyrzucony napisał(a):

    [ciach ...]

    Odwołaj się do sądu pracy bo nie można zwolnic pracownika dyscyplinarnie
    bez zachowania formy pisemnej (telefonicznie). Masz wygraną sprawę.

  • 30. Data: 2005-10-06 15:04:28
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wyrzucony napisał(a):

    > A co powie w Urzędzie Pracy? Czemu nie przyjął pracy, albo czemu
    > zrezygnował?

    A co Urząd Pracy mu zrobi, jak nie powie? Albo powie, że boi sie
    pracować z ludźmi niespełna rozumu? No i równie dobrze pracodawcy może
    się nie spodobać przysłany przez UP potencjalny pracownik.
    BTW dobrze znać swoje prawa, jak głosi kampanie reklamowa, poczytaj
    "Ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy"

    Justyna
    "I Polska też jest państwem prawa. Jakieś prawo tutaj obowiązuje."
    Johnson