  • 1. Data: 2005-10-06 07:54:38
    Temat: zalozenie KW, oplaty
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    witam!

    wiem, ze temat juz byl wielokrotnie poruszany, jednak wiekszosc postow
    jest dosc starej daty i niektore rzeczy mogly sie zmienic.

    Zlozylem wniosek o zalozenie KW i o wpis do hipoteki (mieszkanie
    kredytowane). Jest to spoldzielcze wlasn. prawo do lokalu, rynek wtorny.
    Mieszkanie kupilem za 190tys. Moje pytanie: jak wyliczyc sobie oplaty
    jakie bede musial wniesc do sadu? Dzwoniac do Wydzialu Ksiag Wieczystych
    otrzymalem tylko taka sucha informacje od Pani (ktory chyba nie byla za
    bardzo zorientowana), ze bedzie to 1/5 wartosci! co mnie troche
    przerazilo bo jesli to jest 1/5 ze 190 000 no to bede musial sprzedac
    mieszkanie ! ;)

    bardzo prosze o pomoc jak wyliczyc te koszta ???

    pozdrawiam!
    Marcin

  • 2. Data: 2005-10-06 11:50:38
    Temat: Re: zalozenie KW, oplaty
    Od: dwr <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl">

    newman napisał(a):
> [...]
    > mieszkanie ! ;)
    >
    > bardzo prosze o pomoc jak wyliczyc te koszta ???

    Spokojnie, nie jest tak źle, co nie znaczy że jest mało.
    Opłaty sądowe:

    1) Założenie KW - opłata stała 40 zł
    2) Wpis do KW - 1/5 wpisu stosunkowego
    Dla 190 tys. wpis stosunkowy wynosi: 11100 czyli opłata za wpis do KW
    wyniesie 11100/5 = 2220

    Razem za założenie KW z wpisem zapłacisz 2260.

    Co do opłaty sądowej za wpis hipoteki do KW to nie podałeś jaka jest
    kwota kredytu bo to od tego zależy oraz jaka hipoteka (kaucyjna, zwykła,
    obie?)

    za wpis hipoteki zapłacisz 1/20 wpisu stosunkowego. Moze sie zdarzyc, ze
    sąd wezwie do zapłaty 1/10 wpisu ale na to złożysz w razie czego zażalenie.

    Pozdrawiam

    dwr

  • 3. Data: 2005-10-06 15:02:47
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    dwr > wrote:
> [...]
    > sąd wezwie do zapłaty 1/10 wpisu ale na to złożysz w razie czego zażalenie.

    jesli chodzi o hipoteki to jest to i zwykla i kaucyjna. Wpisy do hipotek
    we frankach: 67380 CHF (zwykla) i 39500 CHF (kaucyjna), teraz jak to
    wyliczyc??? od kazdej z hipotek 1/20 wpisu stosunkowego? Sad to wylicza
    wg kursu w dniu w ktorym rozpatruje wniosek czy wg kursu jaki wyliczyl
    bank przy podpisywaniu umowy kredytowej???

    Marcin

  • 4. Data: 2005-10-07 15:43:14
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

    <ciach>

    Odciągnij sprawę o parę miesięcy a zapłacisz grosze...

    WojtekPL

  • 5. Data: 2005-10-07 17:04:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    WojtekPL napisał(a):
    > Odciągnij sprawę o parę miesięcy a zapłacisz grosze...

    a bank swoje za zabezpieczenie policzy...

    KG

  • 6. Data: 2005-10-09 11:11:01
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

    > a bank swoje za zabezpieczenie policzy...

    tak z proporcją 30:1

    WojtekPl

  • 7. Data: 2005-10-10 13:12:45
    Od: "thom." <t...@p...fm>

    Użytkownik "WojtekPL" wrote:

    > Odciągnij sprawę o parę miesięcy a zapłacisz grosze...

    szykuje sie zmiana przepisów? czy Maz na mysli kurs CHF za kilka miesiecy??

    tomek.

  • 8. Data: 2005-10-10 16:27:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    thom. napisał(a):
    > szykuje sie zmiana przepisów?

    tak - nowa ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych obowiązująca
    od marca - ze stałymi i w miarę niskimi wpisami, a nie liczonymi od wartości

    KG

  • 9. Data: 2005-10-11 21:43:54
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

    > tak - nowa ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych obowiązująca
    > od marca - ze stałymi i w miarę niskimi wpisami, a nie liczonymi od
    wartości

    tia, 200pln to nie 2% - tylko przeczekać

    WojtekPL