  • 1. Data: 2005-10-05 20:57:47
    Temat: [pilne] Dopisek o unieważnieniu umowy w umowie
    Od: cct <c...@g...pl>

    Witam,

    Przygotowywuję umowę, którą będę tłumaczył na angielsku u przysięgłego
    tłumacza jutro na pojutrze i od razu wysyłał (czas mnie nagli). Była
    sprawdzana ona już przez mojego prawnika jak i niektórych prawników firm
    z którymi ją podpisuję (umowę będę podpisywał z paroma osobami/firmami,
    w tym także pochodzącymi z Polski). Sęk w tym, że dopiero teraz mi wpadł
    do głowy ważny paragraf, który byłby mi bardzo na rękę jako dodatkowe
    zabezpieczenie - o unieważnieniu umowy w określonych warunkach. Boję się
    głównie, że jeśli wystąpią problemy z jakimś licencjodawcą (jako że to
    będzie kalendarz, ich liczba wynosi równą dwunastkę) może nie dojść do
    wydania całej publikacji którą przygotowywuję, i chcę zabezpieczyć moje
    siedzisko.

    W związku z tym, oraz mocno napiętym terminarzem mam pytanie, za szybką
    odpowiedź na które byłbym bardzo wdzięczny - jak najpoprawniej
    sformułować takowy paragraf? Poniżej moja propozycja:

    "
    § X
    W wypadku braku publikacji kalendarza do dnia DD.MM.2005 z winy
    którejkolwiek ze stron lub jakiejkolwiek innej przyczyny wszelkie
    postanowienia niniejszej umowy uważa się za nieważne bez konsekwencji
    dla żadnej ze stron.
    "

    Dodam tylko, że to kalendarz z dochodem na cele charytatywne, udzielanie
    licencji odbywa się bez żadnego finansowego wkładu przez którąkolwiek ze
    stron - po prostu firmy wyrażają zgodę na publikację w zamian za
    egzemplarze promocyjne i przekazanie dochodu określonej fundacji (tak w
    skrócie).

    Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    A gdyby ktoś chętny pomóc pochodził z okolic Krakowa - w rewanżu mogę
    postawić kolejkę czy dwie po weekendzie. :)

    Pozdrawiam,
    Piotrek 'cct' Bielatowicz