  • 1. Data: 2005-10-06 00:11:42
    Temat: Przechwytywanie strumienia audio webcastingu
    Od: Krzysiek <k...@w...pl>

    Witam,

    Oto mój problem: wykorzystując program który obsługuje media strumieniowe
    chciałbym sobie nagrać co ciekawsze utwory z radia internetowego
    (podkreslam że chodzi o muzykę) dla wyłącznie własnego użytku - audycje są
    transmitowane z obniżoną jakoscią (96kbps; wyższy bitrate dostępny
    odpłatnie); utwory nierzadko nie są puszczane od początku do końca (często
    stosują też crossfade). Nagrany utwór odsłuchiwałbym dokładnie w takich
    samych warunkach w jakich był on nagrywany (ten sam sprzęt, ten sam
    program, ta sama jakosć). Webcaster nie daje jednoznacznej odpowiedzi czy
    nagrywanie audycji z jego rozgłośni byłoby legalne czy nie, jedynie nie
    zachęca się do robienia takich nagrań choć przypuszczam że wypowiedź ta
    jest tak powściągliwa ze względu na to że dalsze wykorzystanie nagrania w
    postaci pliku pozostaje kwestią otwartą - tymczasem, jak wspomniałem,
    chodzi mi jedynie o odsłuch tego co nagrałem na własnym sprzęcie, nie mam
    zamiaru tych plików nigdzie udostępniać.

    Czy gdybym się zdecydował na nagrywanie i odsłuchiwanie w opisanych wyżej
    warunkach to czy takie postępowanie jest sprzeczne z obowiązującym prawem
    czy też jest całkowicie legalne?

    Dziękuję,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-10-06 21:17:17
    Od: Krzysiek <k...@w...pl>

    Dnia 07-10-2005 o 00:42:41 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    napisał:

    > Rejestrować, a potem słuchać samemu, z kolegami, rodziną - wolno. Nie
    > wolno publikować czy rozpowszechniać (udostepniać) w jakikolwiek sposób.

    Dziękuję za odpowiedź. Stacja transmituje audycje zupełnie legalnie;
    natomiast moje wątpliwości wzbudził Audio Home Recording Act, paragraf nr
    1008 ("Prohibition on certain infringement actions"), jednak nie wiem czy
    go właściwie rozumiem i czy obejmuje on tylko USA.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 3. Data: 2005-10-06 22:42:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-10-07 05:09:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysiek wrote:

    > Czy gdybym się zdecydował na nagrywanie i odsłuchiwanie w opisanych
    > wyżej warunkach to czy takie postępowanie jest sprzeczne z
    > obowiązującym prawem czy też jest całkowicie legalne?

    Legalne, dopóki nie puścisz tego gdzieś publicznie dalej.

  • 5. Data: 2005-10-07 06:33:37
    Od: gacek <g...@w...pl>

    witek wrote:

    > Legalne, dopóki nie puścisz tego gdzieś publicznie dalej.

    na jakiej zasadzie nagrywanie strumienia audio rozni sie od sciagania mp3?

    co za roznica czy znajde torrenta z jakims nowym albumem czy shoutcasta
    z 320 kbps?

    gacek

  • 6. Data: 2005-10-07 07:52:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <di54vt$4bo$1@news.task.gda.pl>, gacek wrote:
    > na jakiej zasadzie nagrywanie strumienia audio rozni sie od sciagania mp3?
    > co za roznica czy znajde torrenta z jakims nowym albumem czy shoutcasta
    > z 320 kbps?

    Obiektywnie żadna różnica. W grę może wchodzić, czy mogłeś przypuszczać,
    że materiał źródłowy (który pobierasz) jest rozpowszechniany legalnie bądź
    nie. W przypadku internetowej stacji nadającej muzykę takie domniemanie
    wydaje się uzasadnione, więc i legalność użytkowania jest bezdyskusyjna. W
    przypadku jakiś mniej lub bardziej anonimowych zbiorów mp3 wystawionych
    gdzieś-tam, jest mocno MZ dyskusyjna.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-10-07 11:26:49
    Od: buraxta <b...@g...com>

    gacek wrote:
    > na jakiej zasadzie nagrywanie strumienia audio rozni sie od sciagania mp3?

    Tak samo się różni jak nagrasz serial z telewizji przez DVB od
    ściągnięcia tego serialu wydanego na DVD :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 8. Data: 2005-10-08 08:56:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gacek wrote:

    > co za roznica czy znajde torrenta z jakims nowym albumem czy shoutcasta
    > z 320 kbps?

    taka sama jakbyś prowadził wypożyczalnię kaset z licencjami na to
    pozwalającymi, a taką w której masz egzemplarze kupione po prostu w
    supermarkecie.

    Jedni mają prawo to rozpowszechniać, a inni nie.

  • 9. Data: 2005-10-08 09:07:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <op.sx8te3r3m8dw68@daw>, Krzysiek wrote:
> [...]
    > 1008 ("Prohibition on certain infringement actions"), jednak nie wiem czy
    > go właściwie rozumiem i czy obejmuje on tylko USA.

    Bez wnikania w ww. - polskie Prawo Autorskie zezwala, a to ono jest w
    Polsce obowiązujące.

    --
    Marcin