  • 1. Data: 2004-01-31 23:20:10
    Temat: Zostałem skazany w postępowaniu nakazowym....
    Od: "slavko" <s...@w...pl>

    a sprawa się ma tak:
    Zostałem skazany przez Sąd Grodzki w postępowaniu nakazowym za występek z
    art. 270 par.1 na karę grzywny w wysokości 50 stawek dziennych po 10 zł
    każda + 90zł kosztów sądowych. Nie zostałem wezwany na rozprawę, sąd
    przysłał mi tylko odpis aktu oskarżenia i wyrok dlatego nie wiem co mam
    dalej z tym robić... (jestem w tych sprawach zielony :-)
    Moje pytania są takie:
    - jaki jest czas na zapłacenie tej grzywny od momentu otrzymania wyroku lub
    jego uprawomocnienia się?
    - czy można zapłacić przelewem?
    - czy fakt skazania mnie zostanie odnotowany w centralnym rejestrze
    skazanych?

    Pozdrawiam
    skazany slavko

  • 2. Data: 2004-01-31 23:36:39
    Temat: Re: Zostałem skazany w postępowaniu nakazowym....
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    slavko wrote:
> [...]
    > przysłał mi tylko odpis aktu oskarżenia i wyrok dlatego nie wiem co mam
    > dalej z tym robić... (jestem w tych sprawach zielony :-)

    a zgadzasz się z wyrokiem?

    > Moje pytania są takie:
    > - jaki jest czas na zapłacenie tej grzywny od momentu otrzymania wyroku lub
    > jego uprawomocnienia się?
    > - czy można zapłacić przelewem?

    pewnie tak

    > - czy fakt skazania mnie zostanie odnotowany w centralnym rejestrze
    > skazanych?

    tak

    KG

  • 3. Data: 2004-02-01 00:17:19
    Od: "slavko" <N...@w...pl_NOSPAM>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > a zgadzasz się z wyrokiem?

    > pewnie tak

    > tak

    Zgadzam się i nie chce mi się odwoływać, choć wyrok nie jest jeszce
    prawomocny a co do rejestru sakazanych to słyszałem że wyroki wydane przez
    Sądy Grodzkie nie podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Karnego (dawny
    CRS) bo działają tak jak dawne Kolegia ds. wykroczeń... czy to prawda?
    Do kiedy mam zapłacić?

  • 4. Data: 2004-02-01 09:10:10
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

    Użytkownik "slavko" <N...@w...pl_NOSPAM> napisał w wiadomości

> [...]
    (dawny
    > CRS) bo działają tak jak dawne Kolegia ds. wykroczeń... czy to prawda?

    Dokładnie tak.

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2004-02-01 09:15:03
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "slavko" <N...@w...pl_NOSPAM> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    występek

    [ciach]

> [...]
    > Sądy Grodzkie nie podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Karnego (dawny
    > CRS) bo działają tak jak dawne Kolegia ds. wykroczeń... czy to prawda?

    Jak się nie odwołasz to będzie prawomocny i koniec.
    Sąd Grodzki to wydział Sądu Rejonowego, i nie działa jak kolegia tylko
    przejął sprawy dotychczas obsądzane w kolegiach (wykroczenia). Jeżeli ktoś
    został uznany winnym wykroczenia wtedy skazanie umieszczane jest w rejestrze
    sprawców wykroczeń, dlatego nie pojawiało się na karcie otrzymywanej z CRSu.
    Oprócz tego prowadzone były (nie wiem czy nadal są) policyjne rejestry
    wykroczeń drogowych, gdzie wpisywano wszystkie mandaty.

    co do Twojego przpadku to trafiasz do KRK. Popełniłeś przestepstwo a nie
    wykroczenie, i zostałeś skazany w trybie nakazowym - coś jakbyś dostał
    pocztą mandat z fotoradaru. Jak się odwołasz, to sąd wyrzuci nakaz do kosza
    i wyznaczy rozprawę. 270 kk... co to było... samodzielne przedłużenie
    legitymacji studenckiej? samowolne podbicie dowodu rejestracyjnego?

    co do zapłaty najprawdopodobniej otrzymasz poczta wezwanie do zapłaty - po
    uprawomocnieniu się. Wpłacasz w kasie sądu, i chyba na poczcie. Czy przez
    bank to nie wiem ale pewnie tak.

  • 6. Data: 2004-02-01 10:11:20
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Leszek wrote:

    > przez

    > (dawny

    > Dokładnie tak.

    bzdura

    KG

  • 7. Data: 2004-02-01 11:16:48
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Sąd Grodzki to wydział Sądu Rejonowego, i nie działa jak kolegia
    tylko
    > przejął sprawy dotychczas obsądzane w kolegiach (wykroczenia).

    Zajmuje się też sprawami o przestępstwa podlegające rozpoznaniu w
    postępowaniu uproszczonym (np. o czyn z art. 270 k.k.)

> [...]
    zapłaty - po
    > uprawomocnieniu się. Wpłacasz w kasie sądu, i chyba na poczcie.

    Jeśli wyrok nakazowy się uprawomocni (pamiętaj że oprócz Ciebie
    sprzeciw od wyroku nakazowego może wnieść też prokurator) to
    dostaniesz wezwanie do zapłaty w którym wskazane będzie zapewne
    konto na które masz wpłacić pieniądze i możesz to zrobić w taki
    sposób jaki Ci się podoba. Możesz też np. wnieść o rozłożenie grzywny
    i kosztów na raty jeśli nie stać Cię na zapłatę jednorazowo.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-02-01 12:14:48
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

    > bzdura

    A toś się "panie intelygent " rozpisał ;))

    Czy to że sądy grodzkie zastąpiły dawne kolegia d/s wykroczeń to wg.
    Ciebie bzdura?
    A to że ich orzeczenia w sprawach wykroczeń nie są wpisywane do KRK
    również?
    Mama wie ?

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-02-01 13:51:00
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Falkenstein wrote:

> [...]
    > uprawomocnieniu się. Wpłacasz w kasie sądu, i chyba na poczcie. Czy przez

    Uzupełnię, że zatarcie skazania w tym przypadku następuje po 5 latach od
    momentu wykonania kary. Po 3 latach można wnioskować do sądu o
    wcześniejsze zatarcie skazania. Art. 107 §4. kk.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    There is nobody so irritating as somebody with less intelligence and

  • 10. Data: 2004-02-01 19:01:05
    Od: "slavko" <N...@w...pl_NOSPAM>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvig3l$4k9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > uprawomocnieniu się. Wpłacasz w kasie sądu, i chyba na poczcie. Czy przez

    Tak to było samodzielne przedłużenie legitymacji........ :-) niestety coś
    słabo to wyszło... :-(
    Na wyroku mam napisane że zostałem skazany za WYSTĘPEK a nie PRZESTĘPSTWO a
    to chyba jest jakaś różnica... co o tym sądzisz?
    Czy jak się odwołam to mogę jeszcze coś wskórać... ale co tu naściemiać...