  • 1. Data: 2005-12-20 07:47:48
    Temat: Zdjęcia do D.O. nieaktualne???
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    Witam.
    Dziś żona poszła do UM w sprawie wyrobienia nowego dowodu osobistego, ze
    wzgl. na przemeldowanie. Poprzedni dowód wyrobiła rok temu. Wtedy też
    zrobiła zdjęcia do niego. Dziś pani w UM stwierdziła, że zdjęcia "są
    nieaktualne, bo były w poprzednim dowodzie" !!!
    Gdyby nie to, że miała w poprzednim dowodzie, to nikt by się nie zorientował
    (na szczęście żona nie zmienia się szybko ;-) ).
    Czy urzędniczka miała prawo odmówić przyjęca zdjęć?
    Pytam, bo jutro i ja miałem iść ze swoimi, a teraz to zgłupiałem.

    Jak dla mnie to absurd biurwy.

    Pozdro
    Tomasz

  • 2. Data: 2005-12-20 09:28:44
    Temat: Re: Zdjęcia do D.O. nieaktualne???
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Tomasz napisał(a):
> [...]
    > Czy urzędniczka miała prawo odmówić przyjęca zdjęć?
    > Pytam, bo jutro i ja miałem iść ze swoimi, a teraz to zgłupiałem.

    Miałem to samo - nowy dowód = nowe zdjęcie.
    Na szczęście pani była na tyle miła, że inaczej wykadrowała mi zdjęcie w
    programie

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 3. Data: 2005-12-20 09:38:16
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    "odwroc sie" i zapytaj pania o definicje urzedowa "aktualnego zdjecia" ->
    paragraf rozporzadzenie ustawa
    oczywiscie na pismie

    i dobra rada stosuj to zawsze w czasie "wojen z pierdzistolkami" oni sie
    powinni tlumaczyc nie ty
    to ty na nich pracujesz( pracowales, bedziesz parcowal)

    pozfr alojzy

  • 4. Data: 2005-12-20 11:06:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

    Aktualne zdjęcie, to przedstawiające aktualny wygląd. Skoro żona się
    nie zmieniła, to zdjęcie rok temu może być jak najbardziej aktualne.
    Jeśli urzędniczka jest odmiennego zdania, to niech wyda decyzję o
    odmowie wydania dowodu osobistego z uwagi na nieaktualne zdjęcie.

    Walka o zdjęcie sprzed kilku minut ma o tyle niewielki sens, że -
    szczególnie w wypadku kobiety - wygląd człowieka w mniejszym stopniu
    zależy od upływu czasu, a w większym od innych zabiegów. Kobiety mają
    wiele sposobów na zmianę swojego image. W jeden dzień krótkoostrzyżona
    brunetka następnego dnia za sprawą prostej peruki może być długowłosą
    blondynką. I po każdej wizycie u fryzjera ma zmieniać dowód osobisty?

  • 5. Data: 2005-12-20 11:49:21
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > brunetka następnego dnia za sprawą prostej peruki może być długowłosą
    > blondynką. I po każdej wizycie u fryzjera ma zmieniać dowód osobisty?

    he he, oczywiscie ze tu chodzi o tych laboludkow co zazwyczaj maja swoje
    stanowisko w UM :D
    U mnie w gdansku tak jest :)

    Jacek

  • 6. Data: 2005-12-20 16:25:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > he he, oczywiscie ze tu chodzi o tych laboludkow co zazwyczaj maja
    swoje
    > stanowisko w UM :D
    > U mnie w gdansku tak jest :)

    Wykluczyć takie sprzężenie zwrotne nie sposób. choć z drugiej strony
    to w gruncie rzeczy wygodne. Po cholerę łazić gdzieś daleko, jak
    wszystko ma się na miejscu.

    Moim zdaniem rozwiązaniem było by wyposażenie urzędów w aparat i
    robienie wnioskodawcy zdjęcia w chwili składania wniosku. W dobie
    niewielkich cen cyfrówek odpowiedni zestaw byłby moim zdaniem
    niekoniecznie drogi. Wszak do dowodu nie jest potrzebna jakaś wielka
    rozdzielczość, a i zdjęcie wystarczy czarno-białe.

  • 7. Data: 2005-12-20 16:45:24
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Tomasz wrote:

    > Witam.
    > Dziś żona poszła do UM w sprawie wyrobienia nowego dowodu osobistego, ze
    > wzgl. na przemeldowanie.
    Może poza tematem, ale ludzie, dlaczego zgadzamy się na zmianę DO z pwodu
    przemeldowania? To wydatek i strata czasu. W innych krajach nakleja sie
    nowy adres na kartę a w komputerach urzędnik nanosi poprawkę. U nas musi
    byc drożej, kurdeeeed.

    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc

  • 8. Data: 2005-12-20 19:21:46
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    dokladnie jest tak jak pisze agrypina

    alojzy

  • 9. Data: 2005-12-20 20:15:28
    Od: "marek" <n...@f...spam>

> [...]
    > robienie wnioskodawcy zdjęcia w chwili składania wniosku. W dobie
    > niewielkich cen cyfrówek odpowiedni zestaw byłby moim zdaniem

    Teoretycznie, bo...

    Przynosze zdjecie do dowodu, pani skanuje owo zdjecie. Sila rzeczy
    zastanawiam sie wiec czy nie prosciej byloby przyniesc plik ze zdjeciem.
    Niestety pani glosno krzyczy, ze zdjecia cyfrowe sa niedopuszczalne! Czemu?
    Tego nie wie nikt. Domyslam sie, ze ze wzgledu na teoretyczna mozliwosc
    retuszu. Drukuje wiec w domku zdjecie w odpowiednim formacie na dobrym
    papierze foto i nie mowiac ze to zdjecie cyfrowe (a to naprawde da sie
    zauwazyc jak sie przyjrzymy) daje pani w okienku. Zdjecie jest akceptowane
    bez mrugniecia okiem.

    Inna kwestia - mam plik i chce sobie zrobic troche zdjec paszportowych - w
    fotolabie bede mial lepszy papier wiec ustawiam obok siebie kilka kopii
    wlasnej podobizny tworzac zdjecie o standardowych wymiarach i.... wiekszosc
    fotolabow odmowi wywolania takiego zdjecia. Nic dziwnego - za taka odbitke
    (4-6 zdjec paszportowych) skasuja mnie na 2zl a przeciez maja za kilkanascie
    usluge wykonywania takich zdjec polaroidem.

    pozdrawiam
    mk

  • 10. Data: 2005-12-20 22:51:44
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "marek" <n...@f...spam> napisał w wiadomości

> [...]
    > dobrym papierze foto i nie mowiac ze to zdjecie cyfrowe (a to naprawde da
    > sie zauwazyc jak sie przyjrzymy) daje pani w okienku. Zdjecie jest

    Większość zakładów foto robi zdjęcia do D.O. i innych dokumentów za pomocą
    cyfrówek.
    Następnie w ramach tej samej usłgu dokonują nawet drobnego make-upu. Po czym
    zdjęcie dopiero idzie na papier.
    I takie zdjęcie jest dobre?

    --
    pozdrawiam