  • 1. Data: 2005-12-20 07:10:06
    Temat: czy adwokat ma rację??
    Od: kesser <k...@g...pl>

    Witam
    Sytuacja wygląda następująco osoba X otrzymała wyrok 8 miesięcy
    pozbawienia wolności bez zawieszenia już w sądzie apelacyjnym. Adwokat
    wystąpił o odroczenie wykonania ze względu na stan zdrowia. Z sądu
    przyszło wezwanie do stawienia się w areszcie śledczym dnia 29 grudnia
    itd. (dziwne że areszt śledczy, a nie więzienie??), pismo to datowane
    jest 10 grudnia, a dzień wcześniej z tego samego sądu X otrzymał
    zawiadomienie, że 7 stycznia odbędzie się rozprawa w sprawie
    odroczenia(pismo to jest wystawione 11 grudnie, a więc dzień po tamtym).
    Adwokat twierdzi, że pismo o rozprawie wstrzymuje wykonanie kary do
    czasu tej rozprawy i że X nie ma się stawić na to wezwanie do aresztu??
    Z tego co ustaliliśmy prawo mówi inaczej, adwokat twierdzi, że taka jest
    praktyka??
    X przebywa obecnie w szpitalu po zabiegu chirurgicznym wymagającym
    rehabilitacji i raczej marne szanse by 29.12 stawił się w areszcie. Co w
    tej sytuacji. Czy należy dostarczyć zaświadczenie lekarskie do aresztu??

  • 2. Data: 2005-12-20 10:40:37
    Temat: Re: czy adwokat ma rację??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kesser" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    Teoretycznie powinien się stawić. Jaka jest miejscowa praktyka, to
    tego nie wiem. Gdyby zamiarem sądu było zawieszenie poprzedniego
    swojego zarządzenia, to co mu szkodziło to w zawiadomieniu
    wzmiankować. Ja bym po prostu zadzwonił albo jeszcze lepiej pojechał
    do tego sądu i zapytał bezpośrednio, co miał na myśli.

    A co do wezwania do aresztu śledczego, to w aresztach ludzie jak
    najbardziej odbywają kary pozbawienia wolności. Osadza się tam w
    wypadkach krótszych wyroków. Taka jest praktyka. Kiedyś słyszałem, że
    jest to związane z tym, że w aresztach przesiadują osoby mniej
    zdegenerowane, więc osadzanie pomniejszych przestępców mniej ich
    degeneruje. Ale nie wiem, czy to prawda, czy po prostu wykorzystują
    wolne miejsca by odciążyć zakłady karne.