  • 1. Data: 2005-12-20 07:49:01
    Temat: Re: Jestem złodziejem!!!
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witam

    o kurna panstwo policyjne
    musze sie zabezpieczyc
    chowac plyty
    i na pierwszej patrycji zainstalowac linuxa
    windy moga startowac z dyskietki
    masz pecha rzeczywiscie
    pisz dalej jak sie to rozegralo
    a poradzic nic nie moge niestety

    alojzy

  • 2. Data: 2005-12-20 10:10:11
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "slonzok62" <s...@a...de> napisał w wiadomości
    .net...
> [...]
    > musze sie zabezpieczyc
    > chowac plyty
    > i na pierwszej patrycji zainstalowac linuxa

    prostak

  • 3. Data: 2005-12-20 14:45:33
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    bam bam
    twoj post to chyba tylko glupia zgrywa
    panstwo gdzie policjanci wchodza do mieszkania bo byl telefo i szukaja lewgo
    polaczenia pradu i biora twoje plyty to panstwo policyjne
    a panstwo prawa jest gdzies na swiecie?
    takie panstwo by prawo obowiazywalo wszystkich a juz najbardziej tych
    rowniejszych? nie ma takiego
    dlatego jak slysze panstwo i prawo to mi sie chce smiac

    alojzy

  • 4. Data: 2005-12-20 15:16:04
    Od: Paweł <b...@o...pl>

    Pozwolę sobie jeszcze raz napisać mój post - nie wiem czemu, ale nie
    wszystkie serwery go złapały, może z Onetu będzie ok.

    Witam,
    Będzie trochę długie, ale może się ktoś nauczy, że nie warto
    kraść.
    W zeszłym roku podczas mojej nieobecności w domu przyszli panowie z
    wydziału do spraw przestępczości gospodarczej w poszukiwaniu
    nielegalnego podłączenia do sieci energetycznej. Rodzice wpuścili
    rzeczonych panów do mieszkania, którzy natychmiast przystąpili do
    pracy. Żadnego podłączenia nie było(ktoś zadzwonił do zakładu
    energetycznego, że kradniemy prąd; chyba mu się nudziło), ale
    panowie policjanci nie mogli wyjść z pustymi rękoma, zauważyli mój
    komputer, a obok niego kilka płytek. Wzięli ich 10, wyrywkowo,
    resztę zostawili.
    Dostałem wezwanie na policję, przyznałem, że to moje płytki i
    powiedziałem skąd je mam, tak samo było w prokuraturze. Pani
    prokurator wobec mojej postawy i sytuacji materialnej przystała na
    dobrowolne poddanie się karze. Dostałem wyrok w zawieszeniu i
    grzywnę 10x20. Dziś dostałem przedsądowe wezwanie do zapłaty na
    kwotę 50000PLN. Wliczona jest w to zapłata dla kancelarii adwokackiej
    i 3-krotność wartości oprogramowania. Inaczej czeka mnie sprawa
    cywilna.
    To tyle całej historii. Teraz czas na pytania.
    1. Chciałbym w jakiś sposób zadośćuczynić pokrzywdzonym, lecz w
    mojej sytuacji materialnej nie jest to możliwe. Niedawno skończyłem
    studia, jako jedyny w rodzinie pracuję i mam 1200 PLN na rękę. kwota
    ta jest nie do pomyślenia. Czy dobrym pomysłem byłoby zaproponowanie
    kancelarii zapłatę zadośćuczynienia w kwocie powiedzmy 3000 PLN,
    bez rozprawy i z rozłożeniem na raty? Czy bez rozprawy jednak się
    nie obędzie?
    2. Jakie najczęściej zapadają wyroki w takich sprawach?
    3. To samo pytanie mam w kontekście głośnych spraw, w których kwoty
    wartości oprogramowania wynoszą 50000,nie mówiąc już o 3 - krotnej
    wartości i prowizji dla kancelarii.

    Mój post nie jest głupią zgrywą. Niestety tak jest w tym kraju, na
    studiach wymagają posania programów na zaliczenia. Uczelnia ma full
    wersję np. Deplhi i wykładowcy pracę sprawdzają na tym właśnie
    oprogramowaniu. Wersje trial Delphi działają 30 dni, nie cały semestr.
    Wykładowcy nie obchodzi na czym napiszesz program na zaliczenie. Jeszcze
    raz powtórzę: nie uważam, że kradziesz oprogramowania jest ok. Uważam,
    że nie jest OK, w kraju, w którym szkolnictwo jest darmowe, wymaganie od
    studenta posiadania oprogramowania, którego wartość wynosi 35000. Na
    uczelni tylko jeden instytut zachował się wobec studentów fair. Wszystko
    robiliśmy na laborkach, ale tam wartość jednej kopii programu wynisiła
    ok 100000PLN. Nadal oczekuję na odpiwiedź jak potraktować owe wezwanie
    do zapłaty.

    Z góry dziękuję za zainteresowanie.

    Serdecznie pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2005-12-20 16:21:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > że nie jest OK, w kraju, w którym szkolnictwo jest darmowe, wymaganie od
    > studenta posiadania oprogramowania, którego wartość wynosi 35000.

    wcale nie wymaga, wymaga myslenia i troche zanagazowania w prace, masz dwie
    opcje
    - instalowac system trial z trialowymi delphi co pewien okres
    -jezdzic na uczelnie i tam pracowac,
    wybrales wygode, do tego akurat nikt cie nie zmuszal

    P.

  • 6. Data: 2005-12-20 16:43:12
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Paweł wrote:
    Trzeba było zainstalować "R" i byłoby po kłopocie.

    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc

  • 7. Data: 2005-12-20 16:46:08
    Od: Paweł <b...@o...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > wcale nie wymaga, wymaga myslenia i troche zanagazowania w prace, masz
    dwie
    > opcje
    > - instalowac system trial z trialowymi delphi co pewien okres
    Zgadza się, mogłem tak zrobić, chociaż nie znam ani jednej osoby, która
    by tak robiła. Jednak w semestrze używa się kilku programów nie tylko
    Deplhi, czasami są problemy z drobnymi różnicami pomiędzy wersjami
    trial, demo i full. Czasami jest dostępne tylko demo. Natomiast
    instalacja oprogramowania co 3-4 tygodnie nie jest normalnym
    rozwiązaniem, bardzo mało osób tak robi. Jednak nie o to mi chodzi w tym
    wątku i na _tej_ grupie.
    > -jezdzic na uczelnie i tam pracowac,
    Właśnie takie rozwiązanie by mi najbardziej odpowiadało, ale przy takiej
    ilości studentów i ograniczonej liczbie sal i stanowisk, nie wchodziło
    to w rachubę - o to akurat zapytałem wykładowcę.

    pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2005-12-20 17:13:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > dwie
    > Zgadza się, mogłem tak zrobić, chociaż nie znam ani jednej osoby, która
    > by tak robiła.

    bo w polsce wiele osob kradnie oprogramowanie

    Jednak w semestrze używa się kilku programów nie tylko
    > Deplhi, czasami są problemy z drobnymi różnicami pomiędzy wersjami
    > trial, demo i full.

    to juz z wykladowca treba ustalic,na pewno nie jest to powod do kradziezy

    > Czasami jest dostępne tylko demo. Natomiast
    > instalacja oprogramowania co 3-4 tygodnie nie jest normalnym
    > rozwiązaniem, bardzo mało osób tak robi.

    instalacja co 3-4 tygodnie jest idelanym rozwiazaniem jezlei sie chce
    pracowac za darmo i nie lamac prawa a fakt ze malo osob to robi nie dowodzi
    ze jest inaczej

    Jednak nie o to mi chodzi w tym
    > wątku i na _tej_ grupie.

    wiem,

    P.

  • 9. Data: 2005-12-21 10:05:51
    Od: Fizzzi <f...@...i.eszcozrob.op.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005 16:16:04 +0100, Paweł <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    > robiliśmy na laborkach, ale tam wartość jednej kopii programu wynisiła
    > ok 100000PLN. Nadal oczekuję na odpiwiedź jak potraktować owe wezwanie

    to jest zwyczajne chamstwo. Rzeczywiscie, firma Delphi Corp. jest
    strasznie pokrzywdzona, jej wlasciciele nie moga spac po nocach. A
    sprzataczki zaczely bac sie o etat.
    Ty jestes winny, bo chciales sie czegos nauczyc.
    Jestes winny bo sie uczysz i pracujesz, trzeba Cie zgnebic masz tu
    wezwanie i plac 50 000zl,
    Albo wiesz co... 50 000 to malo trzeba do wezwania dopisac jeszcze jedno
    zero.

  • 10. Data: 2005-12-21 10:14:40
    Od: Fizzzi <f...@...i.eszcozrob.op.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005 17:43:12 +0100, Agryppa <j...@t...pl> wrote:

    > Paweł wrote:
    > Trzeba było zainstalować "R" i byłoby po kłopocie.

    a co to jest R ?