  • 1. Data: 2005-12-20 06:58:52
    Temat: W Zakopanem bedzie lincz za Gubałówke???
    Od: "łach" <m...@g...pl>

  • 2. Data: 2005-12-20 07:10:07
    Temat: Re: W Zakopanem bedzie lincz za Gubałówke???
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "łach" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:do8a3b$ar8$1@inews.gazeta.pl...

    Najwyższy czas! W IV Rzeczpospolitej nie ma miejsca na niesolidarnych warchołów,
    którym się wydaje, że bycie właścicielem terenu upoważnia do dysponowania nim.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2005-12-20 10:49:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "łach" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem Starostwo powinno przystąpić do procedury wywłaszczenia.
    Grunt w mojej ocenie spełnia odpowiednie przesłanki, choć wcale to nie
    jest oczywiste. Ale nie może całe miasto cierpieć przez warcholstwo
    jednej osoby, która tylko i wyłącznie dla zaspokojenia własnej
    próżności i pieniactwa blokuje rozwój regionu. Przy czym w tym wypadku
    niekoniecznie musiało by się to łączyć z pozbawienie prawa własności,
    a jedynie z ustanowieniem odpowiedniej służebności na rzecz Gminy,
    która to gmina w okresie zimowym udostępniała by działkę pod
    nartostradę.

  • 4. Data: 2005-12-20 11:10:35
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > a jedynie z ustanowieniem odpowiedniej służebności na rzecz Gminy,
    > która to gmina w okresie zimowym udostępniała by działkę pod

    Moze i masz racje, ale ja mam kilka pytan - np. tych dotyczacych
    prawomocnego wyroku sadu zakazujacego PKL dzialalnosc na
    terenach/dzialkach byrcyna. Wyglada na to, ze PKL "nie ruszyl" wyrok
    sadu. A tera szczuje caly kraj przeciwko Byrcynowi. Wiec dlaczego
    Byrcyn, ktorego to jest wlasnosc, ktory ma na papierze z sadu, ze ma tam
    nie byc ratrakow, armatek, kolejki - jest jednak na pozycji przegranej?
    Przeciez to znowu bedzie musialo isc przez sad. I sie okaze, ze teraz
    werdykt moze byc inny - nalezy wywlaszczyc byrcyna, choc wczesniej sie
    panstwo, a wiec spoleczenstwo, wstawilo za nim odpowiednim wyrokiem.

    Oczywiscie w mediach jest duzo gdybania - nalezaloby tam byc i poznac
    sprawe, bo nie jest ona tak prosta. Jest zima i dobrym sposobem jest
    nagonka na biednego gorala kosztem "calej solidarnej polski i biednych
    narciarzy".

    Moim zdaniem to w ogole jakas szopka - takie przekrzykiwanie sie, kto
    glosniej...

    --
    *
    *|\

  • 5. Data: 2005-12-20 11:35:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w
    wiadomości

    > Może i masz racje, ale ja mam kilka pytań - np. tych dotyczących
    > prawomocnego wyroku sadu zakazującego PKL działalność na
    > terenach/działkach byrcyna. Wygląda na to, ze PKL "nie ruszył" wyrok
    > sadu. A tera szczuje cały kraj przeciwko Byrcynowi.

    Mi się wydaje, że oni do ostatniego dnia nie wierzyli, że on ich nie
    puści.

> [...]
    tam
    > nie byc ratrakow, armatek, kolejki - jest jednak na pozycji

    A czy ja napisałem, ze Byrcyn nie ma racji? Teoretycznie oczywiście ma
    rację. To jego własność. Inna sprawa, że z niezrozumiałych dla mnie
    powodów korzystając z tej własności utrudnia innym życie ponad
    konieczność. No bo przecież ta nartostrada przebiega nie przez jego
    podwórko, by miało mu to przeszkadzać.

    Trudno mi ocenić z jakiego powodu strony się nie dogadały. niby Byrcyn
    nie chciał. trzeba by było być przy negocjacjach, by mieć wyrobione
    zdanie. Wnosząc z faktu, że i teraz Byrcyn nie chce nawet się
    wypowiedzieć, to śmiem podejrzewać, ze brak porozumienia bardziej jego
    obciąża, niż PKL.

    > Przeciez to znowu bedzie musialo isc przez sad. I się okaze, ze
    teraz
    > werdykt może byc inny - nalezy wywlaszczyc byrcyna, choc wczesniej
    się
    > panstwo, a wiec spoleczenstwo, wstawilo za nim odpowiednim wyrokiem.

    Nie o to chodzi. Działka była jego, wiec innego wyroku nie sposób było
    się spodziewać. Mnie dziwi, że władze publiczne od dawna nie
    dostrzegły zagrożenia dla interesów ogółu mieszkańców Zakopanego ze
    strony tych kilku działek i nie podjęły stosownych kroków prawnych.
    Przecież konflikt nie wyskoczył nagle kilka dni temu. Problem
    miejscowym znany jest od lat.

    > Oczywiście w mediach jest dużo gdybania - należałoby tam być i
    poznać
    > sprawę, bo nie jest ona tak prosta. Jest zima i dobrym sposobem jest
    > nagonka na biednego gorala kosztem "calej solidarnej polski i
    biednych
    > narciarzy".

    I tu trafiłeś w sedno sprawy. Na podstawie wypowiedzi przed kamerami
    trudno ocenić kto ponosi winę za brak porozumienia.

    > Moim zdaniem to w ogole jakas szopka - takie przekrzykiwanie się,
    kto
    > glosniej...

    Mnie w tej dyskusji brakuje władz samorządowych. Bo chwilowo wychodzi
    na to, ze PKL ma ratować gospodarkę turystyczną Zakopanego. PKL ma
    wozić ludzi i taka jest "misja" tej firmy. To władze samorządowe
    powinny zadbać w mojej ocenie o to, by mieli kogo wozić, bo jak nie
    będą mieli kogo, to miasto poniesie o wiele większe straty, niż PKL.

  • 6. Data: 2005-12-20 11:57:55
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > No bo przecież ta nartostrada przebiega nie przez jego podwórko, by miało mu
    to przeszkadzać.

    To jednak nie jest to jego własność?

    --
    vertret

  • 7. Data: 2005-12-20 12:06:23
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    vertret napisał(a):
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to przeszkadzać.
    >
    > To jednak nie jest to jego własność?

    Jego. Ale to nie podwórko pod oknem więc życia jako takiego mu to nie
    utrudnia. Właśnie dla takich przypadków wymyślono instytucję wywłaszczenia.

    chester
    --
    http://rowerowy.szczecin.pl

  • 8. Data: 2005-12-20 12:19:48
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Fajnie jest w W-wie w ul. Powstańców Śląskich ;-)))
    JaC

  • 9. Data: 2005-12-20 12:29:31
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    W artykule news:do8s40$ohl$5@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): chester z adresu <c...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jego. Ale to nie podwórko pod oknem więc życia jako takiego mu to nie
    > utrudnia. Właśnie dla takich przypadków wymyślono instytucję
    > wywłaszczenia.
    > chester

    Co ??
    Człowieku, wywłaszczyć można tylko na realizację celu publicznego !!! A
    nartostrada takim nie jest bo nie mieści się w katalogu celów publicznych
    wymienionych w art. 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
    Co innego pod budowę - realizację linii koilejowej /art. 6 ust. 1a/ - ale
    tylko pod realizację - wywłaszczenie na cel przyszły - bo nie można
    wywałszczeniem zalegalizowac już zrealizowanej inwestycji.

    A tak pozatym to góral na zagrodzie równy wojewodzie i basta. Prawo
    własności jest chronione konstytucją a PKL jak chce korzystać to niech
    negocjuje.

    --
    z pozdrowieniami Seweryn

  • 10. Data: 2005-12-20 12:40:35
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    > a jedynie z ustanowieniem odpowiedniej służebności na rzecz Gminy,
    > która to gmina w okresie zimowym udostępniała by działkę pod

    1. To po co budowano kolejke na/w poblizu prywatnych gruntów bez dogadania się z
    włascicielami.
    2. Czyjes zachcianki takie jak jazda na nartach to nie jest cel publiczny, a kolejki
    nikt nie zakazywał wyłączać.

    A.

    def. "pieniacz: Własciciel czegokolwiek będący w mniejszości i niechcący oddać tego
    większości (najlepiej za darmo)"

    proponuję zapoznać się ze słownikiem języka polskiego ui sprawdzic jednak to słowo !