  • 1. Data: 2004-12-26 11:59:54
    Temat: Zatarcie skazania
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Moj kuzyn byl skazany za costam kilka lat temu na kare w zawieszeniu.
    Skazanie dawno sie zatarlo (chyba ok. 2 lata temu) jednak policja caly czas
    ma go w swojej bazie, co jak wiem nie jest zgodne z prawem. Jak skutecznie
    zmusic ich do zaprzestania naruszania jego dobr osobistych?

    Pozdrawiam
    vviechu

  • 2. Data: 2004-12-26 19:39:53
    Temat: Re: Zatarcie skazania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma go w swojej bazie, co jak wiem nie jest zgodne z prawem. Jak skutecznie
    > zmusic ich do zaprzestania naruszania jego dobr osobistych?

    Jeśli wskażesz przepis im tego zabraniający, to możesz wystąpić o usunięcie
    danych. Z tego co mi wiadomo, to nie znajdziesz. Dla ułatwienia powiem Ci,
    że dane o jego występku znajdują się jeszcze w kilku bazach danych nie
    prowadzonych przez Policję. stamtąd również nie zostaną nigdy usunięte.

  • 3. Data: 2004-12-26 22:02:38
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    Uzytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ma go w swojej bazie, co jak wiem nie jest zgodne z prawem. Jak skutecznie
    > zmusic ich do zaprzestania naruszania jego dobr osobistych?

    A dlaczego policja nie mialaby tego przechowywac ? Wyobraz sobie sytuacje,
    ze osoba, której zatarto wyroki np. za kradzieze po kilku lat stara sie o
    prace w policji i gdyby nie te przechowywane dane bylaby uznana za nie
    karana i dostalaby taka prace. Czy gdybys wiedzial o takiej sytuacji nie
    bulwersowalbys sie, ze zlodziej pracuje w policji ?
    A tak na marginesie, móglbys wskazac te dobra osobiste Twojego kuzyna, które
    zostaly naruszone. Pzdr.

  • 4. Data: 2004-12-26 23:04:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbig.T" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karana i dostalaby taka prace. Czy gdybys wiedzial o takiej sytuacji nie
    > bulwersowalbys sie, ze zlodziej pracuje w policji ?

    I tu byś się zdziwił. Znam takie przypadki. Pomimo tego, że to jest
    rejestrowane.

  • 5. Data: 2004-12-27 08:13:09
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    > I tu byś się zdziwił. Znam takie przypadki. Pomimo tego, że to jest
    > rejestrowane.

    Ja nie znam, ale może masz rację.

  • 6. Data: 2004-12-27 21:52:47
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Dec 2004 23:02:38 +0100, Zbig.T napisał(a):

> [...]
    > bulwersowalbys sie, ze zlodziej pracuje w policji ?
    > A tak na marginesie, móglbys wskazac te dobra osobiste Twojego kuzyna, które

    BZDURY "GADACIE". LICZYLEM NA POMOC KOGOS KTO WIE WIECEJ NIZ JA A NIE NA
    ODPOWIEDZ W STYLU "LEPIEJ ZAPLAC TEN MANDAT CHOC JEST PRZEDAWNIONY". POZA
    TYM NAJWYRAZNIEJ NIE WIESZ CO TO SA DOBRA OSOBISTE.

    DZIEKI ZA NIC

  • 7. Data: 2004-12-27 22:54:00
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

> [...]

    > bulwersowalbys sie, ze zlodziej pracuje w policji ?
    > A tak na marginesie, móglbys wskazac te dobra osobiste Twojego kuzyna, które

    Odnosnie "złodzieja w policji" i czy zostaja naruszone dobra
    osobiste.(FRAGMENT OPINI PRAWNEJ Z EPRAWNIK'a)

    "PYTANIE
    ...w moim "zapytaniu" z Krajowego Rejestru Karnego widnieje - NIE FIGURUJE.
    Jakież było więc moje zdziwienie kiedy to w momencie, gdy kandydowałem na
    ławnika do Sądu Okręgowego z Sądu Rejonowego w którym toczyło się moje
    postępowanie przyszła informacja, iż byłem karany sądownie. Podano w tymże
    wydruku lata wyroku sądowego oraz za co byłem karany. Na podstawie tych
    informacji zostałem przez komisję weryfikującą odrzucony jako kandydat na
    ławnika.
    W jaki sposób mogę więc dochodzić swoich praw ? Uważam, że naruszone
    zostało przez Sąd moje dobre imię. Jestem w swoim mieście osobą publiczą i
    informacja z Sądu odbiła się szerokim echem. Czy mogę żadać od Sądu
    oficjalnych przeprosin, lub też innego zadośuczynienia ?

    ODPOWIEDZ

    Rzeczywiście, w przedstawionym przypadku doszło do naruszenia przepisów
    prawa. Zgodnie bowiem z art. 106 kodeksu karnego z chwilą zatarcia skazania
    uważa się je za niebyłe a wpis a skazaniu usuwa się z rejestru skazanych.
    Oznacza to, że osoba, względem której nastąpiło już zatarcie skazania może
    bez ujemnych konsekwencji prawnych podawac we wszelkich kwestionariuszach,
    danych i oświadczenia, iż nie jest osob a karaną. Wobec takiej osoby nie
    mogą także wynikać żadne negatywne konsekwencji związane z fakte skazania,
    gdyż uważa się je za niebyłe.
    W analizowanym przypadku doszło niewątpliwie do naruszenia Pańskich dóbr
    osobistych poprzez ujawnienie faktu skazania, choć nastąpiło już jego
    zatarcie. "

    I co Ty na to. Nie bulwersuje Cie lawnik-zlodziej?

  • 8. Data: 2004-12-28 15:57:07
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisał:

    > BZDURY "GADACIE".

    To właśnie Ty bzdury gadasz, nie wiedząc, co oznacza zatarcie skazania. A
    oznacza to tyle, że idąc po zaświadczenie do KRS, dostaje się świadectwo
    niekaralności po określonym czasie, natomiast NIE OZNACZA to w żadnym
    wypadku zniszczenia akt z prowadzonej przeciwko osobie sprawy. Te akta
    pozostaną tam na baaardzo długo. I dobrze.

    > LICZYLEM NA POMOC KOGOS KTO WIE WIECEJ NIZ JA A NIE NA
    > ODPOWIEDZ W STYLU

    To jesr grupa _dyskusyjna_ a nie kącik darmowych porad prawnych.

    > TYM NAJWYRAZNIEJ NIE WIESZ CO TO SA DOBRA OSOBISTE.

    Ty sam najwyraźniej nie wiesz. Jakim cudem można mówić o pogwałceniu dóbr
    kogoś, kogo akta trzyma u siebie policja w związku z prowadzonym przezeń
    śledztwem przeciwko tej osobie?
    Zapamiętaj sobie raz a na zawsze, że zatarcie skazania oznacza tyle, że
    idąc po zaświadczenie o nieralalności, dostajesz je i nie figurujesz w
    rejestrze skazanych, natomiast policja/prokuratura/sąd NIE ZNISZCZĄ akt
    sprawy. Warto sobie przyswoić takie rzeczy do głowinki, aby później nie
    smarować głupot z zaciśniętym capslockiem o rzekomym naruszaniu dóbr
    osobistych. Najpierw trzeba się nieco dokształcić. Proponuję nieco poczytać
    mądrych książek a wówczas mniej będziesz pisał niepotrzebnych postów w
    usenecie.

    --

    Rico - antynacjonalizm i kosmopolityzm gwarantowany.
    "Krajowi producenci muszą być wspierani przez państwo, a ich produkty

  • 9. Data: 2004-12-28 17:15:21
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Wiesław"

> [...]
    > ma go w swojej bazie, co jak wiem nie jest zgodne z prawem. Jak skutecznie
    > zmusic ich do zaprzestania naruszania jego dobr osobistych?

    W zasadzie istnieją dwa rejestry Krajowy Rejestr Karny i Krajowe Centrum
    Informacji Kryminalnych.
    Gromadzenie danych w tych rejestrach jest zgodne z art 23 ust 1 pkt 2 ustawy
    o ochronie danych osobowych.
    Zatarcie skazania na zasadach kodeksu karnego następuje w KRK a nie KCIK.
    Wpis w KCIK nie świadczy, że dana osoba jest karana sądownie, tu decyduje
    tylko KRK. KCIK jest rejestrem zamkniętym, dostępnym tylko wskazanym w
    ustawie podmiotom. Dane zawarte w KCIK są zacierane w zasadzie po 15 latach.
    (art 14 ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i
    przekazywaniu informacji kryminalnych). Na temat tego rejestru a kwestii
    ochrony danych osobowych jest ciekawy artykuł w Wojskowym Przeglądzie
    Prawniczym 2002/2/23. http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/wpp/kcik.html

    Pzdr.

    Marek

  • 10. Data: 2004-12-28 17:25:26
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    Po pierwsze: w jaki sposób przytoczony przez Ciebie przykład niedoszłego
    ławnika odnosi się do policji ?
    Po drugie: w pozwie nalezy wskazać konkretne dobro, które zostało naruszone,
    a nie jakieś wyimaginowane. Stąd też moje pytanie.
    Po trzecie: a czy Ty chciałbyś aby w Twojej sprawie (jeżeli takowa by Ci się
    trafiła, czego oczywiście nie życzę) głos zabierał wcześniej karany ławnik z
    zatartym wyrokiem ?
    Po czwarte: policja nie gromadzi i nie posiada danych odnośnie karalności.
    Pzdr.