  • 1. Data: 2004-12-26 07:38:56
    Temat: dane podczas rozprawy
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    czy jak jest rozprawa to trzeba podawac miejsce zatrudnienia, wysokosc
    dochodow oraz stan posiadania? czy mozna odmowic? i w jaki sposob? jakie sa
    konsekwencje?
    imie nazwisko, adres rozumiem i dane dotyczace sprawy?
    czy jest roznica czy oskarzony czy swiadek?
    czy jest roznica jaka sprawa: administracyja, cywilna, karna?
    z gory dzieki
    marian vel "chomik"

  • 2. Data: 2004-12-26 12:53:20
    Temat: Re: dane podczas rozprawy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Świadek jest pytany o imię i nazwisko, wiek, zajęcie (może powiedzieć
    kominiarz, zakładem się nikt nie zajmuje), miejscowość zamieszkania oraz
    stosunek do stron. O ile nic innego nie wynika z samej istoty sprawy i
    załóżmy przedmiotem sprawy nie jest zatrudnienie w firmie X, bo wówczas
    oczywiście takie pytania mogą paść w części merytorycznej przesłuchania.

    Co do stron, to już generalnie zależy od rodzaju i przedmiotu postępowania.
    Z reguły jednak te dane są znane sądowi przed rozprawą. W razie głupiego
    pytania przez kogoś ze składu orzekającego lub stronę zawsze można zwrócić
    się do sądu o uchylenie pytania odpowiednio motywując to.

  • 3. Data: 2004-12-27 19:11:26
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > pytania przez kogoś ze składu orzekającego lub stronę zawsze można zwrócić
    > się do sądu o uchylenie pytania odpowiednio motywując to.

    Nie radzę zarzucać składowi orzekającemu że jego pytania są głupie. To bardzo
    wnerwia skład orzekający ;)

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-12-27 21:20:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Nie radzę zarzucać składowi orzekającemu że jego pytania są głupie. To
    bardzo
    > wnerwia skład orzekający ;)

    Nie mnie dbać o stan psychiczny składu orzekającego. Zresztą najczęściej, to
    te głupie pytania zadają strony, czyli bądź oskarżony, bądź oskarżyciel
    posiłkowy. Sędzia, ławnik, prokurator, to raczej nie zadają głupich pytań. I
    oczywiście nie miałem na myśli wprost zarzucenia głupoty. po prostu wniosek
    do sądu o uchylenie pytania, bo ... i to odpowiednia motywacja.

  • 5. Data: 2004-12-28 11:20:01
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Dec 2004 20:11:26 +0100, Johnson <j...@a...pl.nospam>
    napisał:

    > użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

    > Nie radzę zarzucać składowi orzekającemu że jego pytania są głupie. To
    > bardzo
    > wnerwia skład orzekający ;)

    a skład orzekający dysponuje dosyć szerokim arsenałem środków, przy pomocy
    których może okazac swoje wnerwienie :-)

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 6. Data: 2004-12-29 16:17:11
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > czy jest roznica czy oskarzony czy swiadek?
    > czy jest roznica jaka sprawa: administracyja, cywilna, karna?

    tmiejsce zatrudnienia, dochody etc. podaje się zazwyczaj przed rozprawą /np. w
    posępowaniu karnym potrzebne do wymierzenia grzywny, zebrania opinii etc./, w
    post. przed sadami administracyjnymi niekiedy również - np. w przypadku prawa
    pomocy - ale to tak jak mowie - przed rozprawa.
    pozdr.