  • 31. Data: 2008-04-03 19:44:17
    Temat: Re: Zameldowanie a nie zamieszkiwanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gargamel wrote:

    > a jak nie posiadam miejsca zamieszkania to jakiemu US podlegam?

    Warszawa II US

  • 32. Data: 2008-04-03 19:45:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gargamel wrote:

    > no w?a?nie nie ?adna bzdura, bo bzdur? jest definicja miejsca zamieszkania
    > podana w kodeksie cywilnym, czyli:
    > Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowo?ae, w której
    > osoba ta przebywa z zamiarem sta?ego pobytu.
    >
    > bo przecie? zamiary nie podlegaj? prawu (no i na zdrow? logike jak je
    > udowodniae:O)

    nie mieszaj ustawy o podatkch z ustawa o ewidnecji ludnosci to ci nie
    beda głupoty wychodziły.

  • 33. Data: 2008-04-03 19:46:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gargamel wrote:

    > w dowodzie mam adres zameldowania, a w US podaje adres siedziby firmy, a w
    > wypadku jej braku adres zameldowania.
    >
    > a co do do ?cis?o?ci to w KC jest tylko definicja (bubel prawny) miejsca
    > zamieszkania, a nie ma definicji adresu zamieszkania!!!

    adres zamieszkania to jest adres miejsca zamieszkania.

  • 34. Data: 2008-04-03 20:10:39
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    gargamel wrote:
    > wybacz, ale nie istnieje w polskim prawie taki twór jak miejsce zamieszkania

    wybacz, ale gadasz bzdury i to elementarne. poczytaj sobie Kodeks Cywilny.

    Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w
    której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

    --
    bartek

  • 35. Data: 2008-04-03 20:33:35
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Zbyt dosłownie traktujesz art. 25kc. Istnieje wiele przepisów
    > odnoszących się do miejsca zamieszkania, gdzie chodzi o adres, a nie o
    > samą miejscowość. Na przykład zgodnie z KPC w pozwie trzeba podać miejsce
    > zamieszkania pozwanego. Ale nie chodzi tu o miejscowość, tylko o konkretny
    > adres. Są orzeczenia sądów właśnie na ten temat - że miejsce zamieszkania
    > nie zawsze oznacza wyłącznie miejscowość, tylko również konkretny adres i
    > pozew z samą miejscowością nie spełnia warunków formalnych.

    wybacz, ale ja podaję to co podaje kodeks, podaj mi jeszcze jakiś artykół
    podający jeszcze inną definicję miejsca zamieszkania, czy adresu
    zamieszkania (to że polskie prawo jest głupie to ja to wiem)

    > Tak więc upieranie się, że miejsce zamieszkania zawsze oznacza tylko
    > miejscowość to próba wyważania już otwartych drzwi - w dodatku bezcelowa,
    > bo interpretacja jest błędna.

    ja się nie upieram, tylko umiem czytać, i nie dopisuje własnej interpretacji
    prawa

  • 36. Data: 2008-04-03 20:40:03
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Pewnie ma - siedzibą firmy osoby fizycznej prowadzącej DG jest jej
    > miejsce zamieszkania :)

    oj widzę że chyba nigdy nie zakładałeś DG?
    DG nie musi mieć siedziby, a jeśli ją ma to może nią być miejsce
    zameldowania (pod warunkiem że się ma prawo właściciela lokalu do
    prowadzenia tam DG), albo adres jakiegoś wynajętego lokalu

    więc powtarzam, DG nie musi mieć siedziby (nawet w druczkach DG jest taka
    opcja przewidziana przez ustawodawcę

    p.s. a tak na marginesie to zastanawiam się jak US liczy podatek od
    mieszkania które jest siedzibą DG, bo przecież lokal nie zmienił przez to
    funkcji mieszkaniowych

  • 37. Data: 2008-04-03 20:43:34
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > nie mieszaj ustawy o podatkch z ustawa o ewidnecji ludnosci to ci nie beda
    > głupoty wychodziły.

    ale jakie mieszanie, podaj konkrety? może jakieś inne definicje są w różnych
    ustawach

  • 38. Data: 2008-04-03 20:53:32
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której
    > osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

    no właśnie o tej bzdurze mówię, bo co to za definicja zamiarów, przecież
    zamiary nie mają żadnej mocy prawnej,

    p.s. zetknąłem się z tym po jakimś czasie prowadzenia DG, i znalazłem w
    gazecie prawnej wypowiedz prawników (pewnie tych z gazety prawnej) na ten
    temat i oni stwierdzili że ta definicja nie istnieje, bo jest
    niesprecyzowana, czyli faktycznie nie ma żadnej mocy prawnej (nie trudno im,
    nie przyznać racji i się z tym nie zgodzić)

    miałem dokładnie taki problem ze nie miałem żadnego miejsca zamieszkania
    (zgodnie z KC, bo innej definicji nie znam) i musiałem to tłumaczyć masie
    głupich urzędników i masie głupich księgowych i okazało się że ja mam rację

  • 39. Data: 2008-04-03 20:56:08
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    gargamel pisze:

    > podaj źródło tego artykułu, co to za kodeks?
    >
    > a tak z ciekawości, jeśli to prawda to od kiedy takie coś wprowadzono? bo
    > wybacz, kiedyś było coś takiego obowiązkowe, ale b był termin 3 miesięcy, a
    > tu podajesz 3 dni, czy to jakieś standardy chińskiej republiki ludowej w
    > związku ze zbliżającą olimpiadą?
    >
    > bo jeśli tak, to niedługo wprowadzą wyroki śmierci za nie zgłoszenie czegoś
    > władzy:O(

    http://www.portalmed.pl/xml/prawo/rozne/dowody/06104
    3u

  • 40. Data: 2008-04-03 22:26:36
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Mylisz sie.
    Tak jak piszesz jest tylko dla ZUS-u ;-)
    JaC

    -----

    > wybacz, ale włąsciwym urzędem dla DG jest miejsce siedziby firmy, a w przypadku jej
    braku, adres pobytu stałego
    właściciela