  • 41. Data: 2008-04-03 22:27:47
    Temat: Re: Zameldowanie a nie zamieszkiwanie
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jest wazny.
    Z uwagi na prawo do lokalu ;-)
    JaC

    -----

  • 42. Data: 2008-04-03 23:46:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2008, gargamel wrote:

    > ja się nie upieram, tylko umiem czytać, i nie dopisuje własnej interpretacji
    > prawa

    Z opisu Liwiusza wynika, ze sądy zrobią to za Ciebie.
    "Możesz mieć słuszność, ale nie dostaniesz racji" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2008-04-03 23:54:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2008, witek wrote:

    > gargamel wrote:
    [...]
    > adres zamieszkania to jest adres miejsca zamieszkania.

    Czekaj.
    1. miejsce zamieszkania
    2. adres zamieszkania
    Różnią się, bo adres określa miejsce, ale nie każde miejsce jest adresem
    (adres stanowi szczegółowszy podzbiór sposobu określenia miejsc).
    Czy to bubel (jak chce gargamel) to nie wiem, a nuż dopuszczalne jest
    urzędowe podanie miejsca bez podawania adresu. "Cztery wiorsty
    od mostu"... ;)
    IMO na deser:
    3. adres miejsca
    ... mimo że spotykany na drukach urzędów, z powodu jak wyżej (że skoro
    już powiedziano "adres", to wiadomo że "miejsce"), stanowi pleonazm :)

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2008-04-04 06:02:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 03 kwiecień 2008 17:57
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ft2uoj$59d$2@inews.gazeta.pl>):

    > tam gdzie mieszkasz.

    A jak nigdzie nie mieszka albo mieszka jedynie tymczasowo?
    Jaki przepis nakazuje wymeldowania? Nigdy się przed wakacjami nie
    wymeldowywałem i nie wyobrażam sobie lipcowego zalewu wniosków o wymianę DO
    z powodu wymeldowania i później wrześniowego meldowania powtórnego. Do tej
    pory słyszałem tylko o ewentualnym obowiązku meldowania się tymczasowo.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 45. Data: 2008-04-04 07:28:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > oj widzę że chyba nigdy nie zakładałeś DG?
    > DG nie musi mieć siedziby, a jeśli ją ma to może nią być miejsce
    > zameldowania (pod warunkiem że się ma prawo właściciela lokalu do
    > prowadzenia tam DG), albo adres jakiegoś wynajętego lokalu
    >
    > więc powtarzam, DG nie musi mieć siedziby (nawet w druczkach DG jest taka
    > opcja przewidziana przez ustawodawcę
    >
    > p.s. a tak na marginesie to zastanawiam się jak US liczy podatek od
    > mieszkania które jest siedzibą DG, bo przecież lokal nie zmienił przez to
    > funkcji mieszkaniowych

    DG w ogóle nie ma siedziby - ma tylko miejsca wykonywania
    działalności. Natomiast najważniejszym adresem jest adres zamieszkania
    prowadzącego działalność, to na ten adres najlepiej kierować
    korespondencję, to na ten adres (a nie na adres prowadzenia DG) można
    pozwać tę osobę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 46. Data: 2008-04-04 07:30:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > Jest wazny.
    > Z uwagi na prawo do lokalu ;-)

    Jakie prawo do lokalu?

  • 47. Data: 2008-04-04 10:10:00
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Podlegaja.
    JaC

    -----

  • 48. Data: 2008-04-04 13:20:15
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    gargamel napisał(a):
    > Miejsce zamieszkania osoby fizycznej to miejscowość, w której osoba ta
    > przebywa z zamiarem stałego pobytu (art. 25 KC)
    > - czyli bubel prawny, bo nikt mi nie wmówi jakie ja mam zamiary

    I nikt Ci nie wmawia. Masz takie zamiary, jakie masz - Ty decydujesz.

    M.

  • 49. Data: 2008-04-04 20:04:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > ... mimo że spotykany na drukach urzędów, z powodu jak wyżej (że skoro
    > już powiedziano "adres", to wiadomo że "miejsce"), stanowi pleonazm :)

    Dobrze napisałem
    jeśli miejsce zamieszkania ma adres to jest to adres zamieszkania.
    Jeśli miejsce zamieszkania adresu nie ma to delikwent adresu
    zamieszkania nie ma.
    czyli adres zamieszkania to adres miejsca zamieszkania
    z tym, że adres miejsca zamieszkania może nie istnieć.

    Przy okazji, ciekawe czy gosciowi udało się zameldować na 3 peronie
    dworca we Wrocławiu. Swego czawsu urzędnicy mieli z tym ciężki problem.
    Podał adres dworca z dopiskiem peron 3

  • 50. Data: 2008-04-04 21:00:05
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

    > Przy okazji, ciekawe czy gosciowi udało się zameldować na 3 peronie
    > dworca we Wrocławiu. Swego czawsu urzędnicy mieli z tym ciężki problem.
    > Podał adres dworca z dopiskiem peron 3

    A czy zameldowanie odbywało się wraz z osobą posiadającą tytuł prawny
    do lokalu, względnie, czy ów "bezdomny" ten tytuł posiadał?
    ;)