  • 1. Data: 2008-04-02 17:21:33
    Temat: Zameldowanie a nie zamieszkiwanie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Jestem gdzies zameldowany ale nie mieszkam tam. Oczywiscie mam zgode na
    bycie zameldowanym osób bedacych wlascicielem lokalu. Czy urzad
    miasta/gminy moze zarzadac wymeldowania z tego adresu majac potwierdzony
    brak zamieszkiwania? Nie mam zadnego innego adrsu tymczasowego zameldowania
    i bede mial takowy najwczesniej za 2 miesiace. Ma urzad prawo zadac czegos
    takiego?

    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo
    jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia"

  • 2. Data: 2008-04-02 18:22:36
    Temat: Re: Zameldowanie a nie zamieszkiwanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    > i bede mial takowy najwczesniej za 2 miesiace. Ma urzad prawo zadac czegos

    Ma. Na dodatek możesz zarobić grzywnę.
    Miałeś obowiązek wymeldować się najpóźniej w dniu wyjazdu.

  • 3. Data: 2008-04-02 18:33:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:
    > Witam
    > Jestem gdzies zameldowany ale nie mieszkam tam. Oczywiscie mam zgode na
    > bycie zameldowanym osób bedacych wlascicielem lokalu. Czy urzad

    Ty i ten właściciel popełniacie wykroczenie zagrożone grzywną do 5000PLN.

  • 4. Data: 2008-04-02 18:36:32
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Budzik napisał(a):
> [...]
    > i bede mial takowy najwczesniej za 2 miesiace. Ma urzad prawo zadac czegos

    Ma prawo żądać, bowiem jeśli gdzieś nie mieszkasz, to masz obowiązek
    się stamtąd wymeldować.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-04-03 06:19:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 02 kwiecień 2008 20:22
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ft0itc$fpm$3@inews.gazeta.pl>):

    > Ma. Na dodatek możesz zarobić grzywnę.
    > Miałeś obowiązek wymeldować się najpóźniej w dniu wyjazdu.

    I być zameldowanym nigdzie?

    Kurcze, nigdy się przed wakacjami nie wymeldowywałem.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 6. Data: 2008-04-03 07:36:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@w...poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ma prawo żądać, bowiem jeśli gdzieś nie mieszkasz, to masz
    > obowiązek
    > się stamtąd wymeldować.

    i byc nigdzie nie zameldowanym?

    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 7. Data: 2008-04-03 07:44:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > i byc nigdzie nie zameldowanym?

    Meldunek potwierdza gdzie mieszkasz. Masz być zameldowany tam gdzie
    mieszkasz. A jak nigdzie to nigdzie, masz prawo.

  • 8. Data: 2008-04-03 08:41:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > i byc nigdzie nie zameldowanym?

    Jak nigdzie stale nie mieszkasz, to nie możesz mieć stałego meldunku.
    Proste.

  • 9. Data: 2008-04-03 11:00:32
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    wybacz, ale nie istnieje w polskim prawie taki twór jak miejsce zamieszkania
    (próba wprowadzenia kolejnego urz edniczego bubla), miejsce stałego
    zameldowania to miejsce gdzie3 masz prawo legalnie mieszkać, przebywać,

    a co do obowiązku meldowania władzom partyjnym każdego miejsca pobytu
    obywatela powyżej 2 miesięcy, to taki obowiązek skończył się dobre parę lat
    temu,

    ale może się coś w tej sprawie zmieniło. a skoro tak to podaj mi definicję:

    1. miejsca zameldowania
    2. miejsca zamieszkania.

    3. powiedz mi czy w dowodzie osobistym widnieje jakie miejsce pobytu? i czy
    muszę je zmieniać gdy jutro zamierzam przespać się pod mostem? (albo w
    pociągu, bo gdzieś jadę)

  • 10. Data: 2008-04-03 11:10:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > wybacz, ale nie istnieje w polskim prawie taki twór jak miejsce zamieszkania

    Istnieje - poczytaj ustawy podatkowe. Na przykład właściwym miejscowo
    jest dla Ciebie urząd skarbowy Twojego miejsca zamieszkania, a nie
    zameldowania.

    > (próba wprowadzenia kolejnego urz edniczego bubla), miejsce stałego
    > zameldowania to miejsce gdzie3 masz prawo legalnie mieszkać, przebywać,

    Drugi raz nieprawda: fakt zameldowania nie rodzi prawa do
    zamieszkania w danym lokalu.

    > a co do obowiązku meldowania władzom partyjnym każdego miejsca pobytu
    > obywatela powyżej 2 miesięcy, to taki obowiązek skończył się dobre parę lat
    > temu,

    Znieśli ustawę o ewidencji ludności i dowodach osobistych?

    > ale może się coś w tej sprawie zmieniło. a skoro tak to podaj mi definicję:
    >
    > 1. miejsca zameldowania

    Adres, pod którym obywatel jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy.

    > 2. miejsca zamieszkania.

    Adres, pod którym obywatel faktycznie mieszka.

    > 3. powiedz mi czy w dowodzie osobistym widnieje jakie miejsce pobytu? i czy
    > muszę je zmieniać gdy jutro zamierzam przespać się pod mostem? (albo w
    > pociągu, bo gdzieś jadę)

    Jeśli tylko jutro, to nie. Ale jeśli na dłuższy czas, to tak -
    przeczytaj ww. ustawę.