  • 1. Data: 2008-04-02 11:14:07
    Temat: kradzież elementów strony internetowej
    Od: Kasia <k...@r...net>

    Witam
    prosze o informację jak postępowac w przypadku wykrycia kradzeży
    elementów strony ineternetowej i wykorzystaniu jej na obcej stronie
    firmowej.
    Jest to istotny element wizualizacyjny strony.

    pozd. Kasia

  • 2. Data: 2008-04-02 12:27:02
    Temat: Re: kradzież elementów strony internetowej
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Kasia" <k...@r...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > strony ineternetowej i wykorzystaniu jej na obcej stronie firmowej.
    > Jest to istotny element wizualizacyjny strony.

    podaj adres strony i napisz co zostalo zerzniete

    P.

  • 3. Data: 2008-04-02 13:31:26
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Kasia pisze:
    > prosze o informację jak postępowac w przypadku wykrycia kradzeży
    > elementów strony ineternetowej i wykorzystaniu jej na obcej stronie
    > firmowej.

    Bezpośrednio podlinkowali z Twojego serwera? Jeśli tak to możesz się
    teraz trochę zabawić ich kosztem :P

    Zgadzam się z przedmówcą - podaj konkrety.

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl

  • 4. Data: 2008-04-02 13:36:36
    Od: Kasia <k...@r...net>

    PSYLO pisze:

    > Bezpośrednio podlinkowali z Twojego serwera? Jeśli tak to możesz się
    > teraz trochę zabawić ich kosztem :P
    >
    > Zgadzam się z przedmówcą - podaj konkrety.

    chodzi tu o symulację przyciemnienia szyb. Została cała zawartość kodu
    wraz z grafiką przekopiowana na inny serwer.
    W kodzie złodziejskiej strony istnieje również wpis <!-- saved from
    url=(0041)http: "tu strona klienta"-->
    Symulacja ta została specjalnie zaprojektowana dla mojego klienta.

    pozd. Kasia

  • 5. Data: 2008-04-02 14:03:24
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

> [...]
    > url=(0041)http: "tu strona klienta"-->
    > Symulacja ta została specjalnie zaprojektowana dla mojego klienta.

    na początek zachowaj i zrób wydruk kodu źródłowego tej strony, gdzie w
    postaci saved from... jest dowód przestępstwa i oczywiście wydruk samej
    strony. Później można się zastanowić nad postępowanie a generalnie to
    analogiczne do kradzieży map:

    http://tinylink.com/?Y1Ag9fwGBp

    i konkretne działania:

    http://forumprawne.org/o,3,44296.html&start=195

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzzzzz

  • 6. Data: 2008-04-02 14:58:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008, dekazzze wrote:

    > na początek zachowaj i zrób wydruk kodu źródłowego tej strony, gdzie w
    > postaci saved from... jest dowód przestępstwa

    Ale to jest równie dobry dowód, co ustne oświadczenie "widziałem" :]
    Przecież autor strony rownie dobrze może dopisać sobie co tam chce.
    AFAIK było parę dyskusji, powinno być w archiwach, zarowno tej grupy
    jak i grup .foto (szczegolnie .foto.cyfrowa), ze wskazaniem:
    - sprowokowania osób trzecich do zachowania treści strony, słabe
    to pewnie ale znalezienie tej treści np. w cache google (nie pisałem
    że strona trzecia musi to zrobić świadomie :)) albo the wayback
    machine jest IMO "mocniejszym śladem"
    - użyciem notariusza, przy czym pamiętać trzeba że notariusz zasadniczo
    powołany jest do potwierdzania treści i do tego statystyczny notariusz
    może mieć kłopot z ogarnięciem problemu (jak on ma WIARYGODNIE
    ściągnąć treść strony? Skoro ktoś do niego przychodzi, to byc może
    ten ktoś zmanipulował jego łącze?) ale AFAIK to dawało się obejść,
    jak piszę - przejrzeć, bo "piszę z głowy czyli z niczego"
    - użyciem sędziego, bo podobnoż istnieje taka instytucja prawna służąca
    do zabezpieczania dowodów, i to sąd sobie je "zabezpiecze" - takoż
    musi być w archiwach, a szczegółów nie pamiętam!

    > i oczywiście wydruk samej strony.

    Jak zmienią stronę, to ten wydruk będzie chyba psu na budę.
    Tyle wart co oświadczenie "widziałem" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-04-02 15:19:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [...]

> [...]
    > (jak on ma WIARYGODNIE ściągnąć treść strony? Skoro ktoś do
    > niego przychodzi, to byc może ten ktoś zmanipulował jego łącze?)

    SSL, o ile ta strona WWW używa certyfikatu.

  • 8. Data: 2008-04-02 15:47:38
    Od: Kasia <k...@r...net>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:
    >
    > [...]
    >>

    > SSL, o ile ta strona WWW używa certyfikatu.

    Dla mnie sprawa kradzieży jest jasna, zostały zrobione screeny z wygladu
    jak i kodu strony.
    dodatkowo ten zapis <!-- saved from url= chyba dobitnie świadczy o
    kradzieży z obcej strony ...
    teraz pytanie.. czy zgłosić sprawę do prokuratury; czy wysyłać pismo do
    własciciela strony z nakazem natychmiastowego usunięcia symulacji
    i jak pożądnie nastraszyć gościa...

    pozd. Kasia

  • 9. Data: 2008-04-02 16:17:53
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Kasia <k...@r...net> writes:

    > Dla mnie sprawa kradzieży jest jasna, zostały zrobione screeny
    > z wygladu jak i kodu strony.

    Chodzi mi o notarialne potwierdzenie zawartości strony WWW.

  • 10. Data: 2008-04-02 16:44:05
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 2 Kwi, 17:47, Kasia <k...@r...net> wrote:
    .
    > teraz pytanie.. czy zgłosić sprawę do prokuratury; czy wysyłać pismo do
    > własciciela strony z nakazem natychmiastowego usunięcia symulacji
    > i jak pożądnie nastraszyć gościa...
    >
    > pozd. Kasia

    Postraszyc mozna ale w prokuraturze moze sie zapierac ze
    a) nie masz dowodow bo tego w sieci nie mia
    b) screenami jak i wydrukami mozna manipulowac.

    Jesli masz mozliwosc odzalowania kilku dolarow warto wykupic konto na
    certyfikowanym "saverze" czyli w firmie ktora zajmuje sie
    przechowywaniem danych i poswiadczaniem o ich autorstwie i czasie
    wplyniecia i niech oni zapisza tamta strone. Wtedy bedzie jego slowo
    przeciwko firmie ktora zajmuje sie autoryzacja i jej wiarygonodsc jest
    poswiadczona.