  • 21. Data: 2008-04-03 17:15:19
    Temat: Re: Zameldowanie a nie zamieszkiwanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gargamel wrote:

    > podaj 1/4 ród?o tego artyku?u, co to za kodeks?

    ustawa o ewidencji ludnosci

    > a tak z ciekawo?ci, je?li to prawda to od kiedy takie co? wprowadzono?

    dawno, albo jeszcze wcześniej. W ustawie znajdziesz datę ustawy.

    bo
    > wybacz, kiedy? by?o co? takiego obowi?zkowe, ale b by? termin 3 miesiecy, a
    > tu podajesz 3 dni, czy to jakie? standardy chinskiej republiki ludowej w
    > zwi?zku ze zbli?aj?c? olimpiad??

    nigdy nie było 3 miesięcy.

    jeden wyjątek to wyjazd turystyczny, gdzie nie trzeba się meldować jeśli
    okres pobytu nie przekracza 30 dni. Cos kolo art 19-tego jak pamietam.

  • 22. Data: 2008-04-03 17:16:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gargamel wrote:

    > podlegam temu jaki adres mam wpisany w dowodzie
    nie.
    Podlegasz pod ten gdzie faktycznie mieszkasz. I masz 30 dni na
    powiadomienie US o tym fakcie.

  • 23. Data: 2008-04-03 17:21:45
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    gargamel napisał(a):

    > wybacz, ale włąsciwym urzędem dla DG jest miejsce siedziby firmy, a w
    > przypadku jej braku, adres pobytu stałego właściciela

    Ważne jest miejsce zamieszkania. Zresztą w połowie się z tym
    zgodziłeś (adres pobytu stałego właściciela). Zatem adres zameldowania w
    kontaktach z US jest nieważny.

    > a co rodzi prawo zameldowania a co rodzi prawo zamieszkania i jak się owe
    > prawa nabywa?

    Prawo do zameldowania rodzi zamieszkanie gdzieś (choćby na dziko).
    Prawo do zamieszkania można otrzymać na wiele sposobów (choćby umowa najmu).

    > i weź mi tylko nie mów że pod tym adresem nie nie mogę mieszkać

    Skoro mieszkasz (bo skoro jesteś zameldowany, to oświadczasz, że
    mieszkasz), to mieszkać możesz. Jeśli jednak się wyprowadzisz, a potem
    będziesz chciał się wprowadzić *tylko* na tej podstawie, że jesteś tam
    zameldowany, to zobaczysz figę z makiem.

    > co oznacza to tajemnicze słówko "faktycznie"?, podaj mi ustawę definiującą
    > to pojęcie "miejsce zamieszkania" bo ja znalazłem nawet na gazecie prawnej
    > że takiego terminu w polskim prawie nie ma

    Weź ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych do zobaczysz tam
    mnóstwo określeń "miejsce zamieszkania", za to *ani* *razu* nie
    występuje fraza "miejsce zamledowania".

    Faktycznie mieszka - oznacza to, że w rzeczywistości ktoś tam
    mieszka, a nie jest tylko zameldowany, mieszkając rzeczywiście gdzieś
    indziej.

    > na jak dłuższy czas? jak pojadę gdzieś wykonać pracę i nie wiem jak długo mi
    > ta praca zajmie, to co, mam co jakiś czas wychodzić z pracy i spędzać dnie w
    > urzędach zeby się meldować? ja nie popełniłem żadnego przestępstwa i nie
    > jestem ścigany,
    > a jak pare nocek spędzę u koleżanki to też mam to zameldować?
    >
    > ku rwa, czy to jeszcze PRL?!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ustawę o ewidencji ludności i dowodach osobistych (w kwestii
    obowiązku meldunkowego), ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych
    (w kwestii podlegania pod urząd skarbowy właściwy dla miejsca
    zamieszkania, a nie zameldowania, czy prowadzenia działalności).

    Jedynie w VAT podlegasz pod miejsce prowadzenia działalności, ale
    tylko jeśli masz jedno miejce prowadzenia. Bo jeśli masz kilka miejsc
    prowadzenia podlegających różnym US, to podlegasz pod US dla miejsca
    zamieszkania (art. 3 p. 2 ust. 2 ustawy o vat).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2008-04-03 17:40:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gargamel pisze:

    > no nie wiem, tak z ciekawości, bo może też trzeba zmienić, tylko nie wiem na
    > jaki, czy zameldowania czy zamieszkania, czy adres weekendowej kochanki, czy
    > adres pracy?

    Przeczytaj ustawę i przestań trollować.

    > podlegam temu jaki adres mam wpisany w dowodzie (adres siedziby firmy, a
    > przy braku, adres zameldowania)

    W dowodzie masz adres siedziby firmy? Fascynujące.

  • 25. Data: 2008-04-03 18:06:01
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Weź ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych do zobaczysz tam
    > mnóstwo określeń "miejsce zamieszkania", za to *ani* *razu* nie występuje
    > fraza "miejsce zamledowania".

    Art. 25.KC Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której
    osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

    więc jeśli przebywasz w miejscu w którym nie masz zamiaru przebywać na stałe
    to nie posiadasz miejsca zamieszkania (od czytania tych głupich przepisów aż
    ciśnienie mi skoczyło:O()

> [...]
    > podlegania pod urząd skarbowy właściwy dla miejsca zamieszkania, a nie
    > zameldowania, czy prowadzenia działalności).

    a co piszesz gdy nie posiadasz miejsca zamieszkania? (bo tam gdzie
    przebywasz nie masz zamiaru mieszkać na stałe)

  • 26. Data: 2008-04-03 18:07:27
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Podlegasz pod ten gdzie faktycznie mieszkasz. I masz 30 dni na
    > powiadomienie US o tym fakcie.

    a jak nie posiadam miejsca zamieszkania to jakiemu US podlegam?

  • 27. Data: 2008-04-03 18:11:08
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > bzdura do góry nogami.

    no właśnie nie żadna bzdura, bo bzdurą jest definicja miejsca zamieszkania
    podana w kodeksie cywilnym, czyli:
    Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której
    osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

    bo przecież zamiary nie podlegają prawu (no i na zdrową logikę jak je
    udowodnić:O)

  • 28. Data: 2008-04-03 18:32:35
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > W dowodzie masz adres siedziby firmy? Fascynujące.

    w dowodzie mam adres zameldowania, a w US podaję adres siedziby firmy, a w
    wypadku jej braku adres zameldowania.

    a co do do ścisłości to w KC jest tylko definicja (bubel prawny) miejsca
    zamieszkania, a nie ma definicji adresu zamieszkania!!!

  • 29. Data: 2008-04-03 18:37:47
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    gargamel napisał(a):

> [...]
    >

    > a co piszesz gdy nie posiadasz miejsca zamieszkania? (bo tam gdzie
    > przebywasz nie masz zamiaru mieszkać na stałe)

    Zbyt dosłownie traktujesz art. 25kc. Istnieje wiele przepisów
    odnoszących się do miejsca zamieszkania, gdzie chodzi o adres, a nie o
    samą miejscowość. Na przykład zgodnie z KPC w pozwie trzeba podać
    miejsce zamieszkania pozwanego. Ale nie chodzi tu o miejscowość, tylko o
    konkretny adres. Są orzeczenia sądów właśnie na ten temat - że miejsce
    zamieszkania nie zawsze oznacza wyłącznie miejscowość, tylko również
    konkretny adres i pozew z samą miejscowością nie spełnia warunków
    formalnych.

    Tak więc upieranie się, że miejsce zamieszkania zawsze oznacza tylko
    miejscowość to próba wyważania już otwartych drzwi - w dodatku
    bezcelowa, bo interpretacja jest błędna.

  • 30. Data: 2008-04-03 18:38:38
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Przeczytaj ustawę i przestań trollować.

    > W dowodzie masz adres siedziby firmy? Fascynujące.

    Pewnie ma - siedzibą firmy osoby fizycznej prowadzącej DG jest jej
    miejsce zamieszkania :)