  • 1. Data: 2006-07-04 09:12:29
    Temat: Zajęcie wypłaty przez pracodawcę
    Od: "aniajot" <a...@w...pl>

    Witam
    Potrzebuję informacji czy i do jakiej kwoty, ewentualnie jaką kwotę
    musi pozostawić pracodawca z wypłaty pracownikowi jeżeli posiada
    akty egzekucyjne np z ZUSu i ma obowiązek wykonania ich.
    pozdrawiam ? Czy są jaieś przepisy regulujące to ?
    Ania

  • 2. Data: 2006-07-04 10:16:18
    Temat: Re: Zajęcie wypłaty przez pracodawcę
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "aniajot" <a...@w...pl> naskrobał/a w
    ps.com:

    > Potrzebuję informacji czy i do jakiej kwoty, ewentualnie jaką kwotę
    > musi pozostawić pracodawca z wypłaty pracownikowi, jeżeli posiada
    > akty egzekucyjne np. z ZUSu i ma obowiązek wykonania ich.

    Połowę, ale musi zostać przynajmniej minimalne (899,10).

    > pozdrawiam?

    Nie wiem.

    > Czy są jaieś przepisy regulujące to?

    Kodeks pracy.

  • 3. Data: 2006-07-04 10:59:25
    Temat: Re: Zajęcie wypłaty przez
    Od: "aniajot" <a...@w...pl>

    Goomich napisał(a):
    > "aniajot" <a...@w...pl> naskrobał/a w
    ps.com:

    > Połowę, ale musi zostać przynajmniej minimalne (899,10).

    A jak przedstawia się sytuacja w przypadku nie pelnego etatu i
    zarobków ok 1000 zł miesięcznie ??

  • 4. Data: 2006-07-04 17:38:27
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "aniajot" <a...@w...pl>

    > A jak przedstawia się sytuacja w przypadku nie pelnego etatu i
    > zarobków ok 1000 zł miesięcznie ??

    Dalej można zająć połowę, a kwota wolna od zajęcia jest mniejsza (tak
    jak mniejszy jest etat).

  • 5. Data: 2006-07-04 17:41:26
    Od: "arase" <m...@p...fm>

    A jak przedstawia się sytuacja w przypadku nie pelnego etatu i
    zarobków ok 1000 zł miesięcznie ??

    brutto nie ruszy, w kodeksie masz podane kwoty min.

  • 6. Data: 2006-07-05 03:47:30
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 lip o godzinie 11:12, na pl.soc.prawo, aniajot napisał(a):

    > Potrzebuję informacji czy i do jakiej kwoty, ewentualnie jaką kwotę
    > musi pozostawić pracodawca z wypłaty pracownikowi jeżeli posiada
    > akty egzekucyjne np z ZUSu

    Z czystej ciekawości - ZUS w sytuacji kiedy płatnik zalega ze składkami nie
    "ściga" osoby ubezpieczonej za brak wpłat składek, tylko samego płatnika.
    Jeżeli ZUS ściga "pracownika" za brak wpłat składek (zapewne tylko same
    zdrowotne) to .... hmmm... ;)
    Ale na poważnie - tak jak pisał goomich - minimalna płaca jest "nie do
    ruszenia".

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 7. Data: 2006-07-05 11:18:57
    Od: "aniajot" <a...@w...pl>

    Artur Ch. napisał(a):

> [...]
    > "ściga" osoby ubezpieczonej za brak wpłat składek, tylko samego płatnika.
    > Jeżeli ZUS ściga "pracownika" za brak wpłat składek (zapewne tylko same

    Chyba, że pracownik opócz tej pracy posiada jeszcze firmę, za
    którą ma obowiązek płacić składkę zdrowotną.

    > Ale na poważnie - tak jak pisał goomich - minimalna płaca jest "nie do
    > ruszenia".

    To znaczy ile ??
    Z kwoty powiedzmy 1100 zł pracodawca przelał na konto pracownika 580

  • 8. Data: 2006-07-05 14:48:09
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 lip o godzinie 13:18, na pl.soc.prawo, aniajot napisał(a):

    > Chyba, że pracownik opócz tej pracy posiada jeszcze firmę, za
    > którą ma obowiązek płacić składkę zdrowotną.

    Tosz właśnie o tym napisałem - tylko "zjadło" mi część o DG "pracownika" -
    ale można się było domyśleć z kontekstu tego zdrowotnego.

    > To znaczy ile ??
    > Z kwoty powiedzmy 1100 zł pracodawca przelał na konto pracownika 580
    > zł

    I są tutaj wróżki. :[
    1100 - netto czy brutto?
    Jakie masz KUP? Z tego samego miasta co siedziba firmy? z innego?
    Podwyższone KUP?
    Wróżki są na wakacjach
    Ponadto - co masz na liście płac za dane? Potrąceń tam nie ma?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany