  • 1. Data: 2006-07-04 08:44:44
    Temat: Wydział Komunikacji - pozew?
    Od: "ADi" <a...@s...kmicic.net>

    Witam,

    Złożyłem wniosek o wymianę prawa jazdy jeszcze w maju (stare
    traciło ważność 1-go lipca). Do dzisiaj nie otrzymałem nowego
    dokumentu, co więcej, pytając o przyczyny takiego opóźnienia,
    pracownicy Wydziału Komunikacji tłumaczą się nawałem pracy,
    zależnością od inncyh WK (stare prawo jazdy zostało wydane w innym
    mieście). Tylko.. co mnie to obchodzi??

    Z lektury "ROZPORZĄDZENIA MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ" z
    dnia 26 kwietnia 2000 r. w sprawie wymiany praw jazdy. (Dz. U. z dnia
    17 maja 2000 r.) wynika, że:

    (paragraf 2, ustęp 2)

    "Przyjmując wniosek o wymianę dokumentu, organ, o którym mowa w ust.
    1, określa termin odbioru nowego dokumentu. Okres od dnia złożenia
    wniosku do dnia stanowiącego określony termin odbioru nowego
    dokumentu nie może być dłuższy niż 30 dni."

    Tymczasem minęło już ponad 40 dni i nie zanosi się na to, abym w
    najbliższym czasie zobaczył nowy dokument.. Uważam więc, że
    zostałem bezprawnie pozbawiony możliwości kierowania pojazdem i
    chciałbym coś z tym zrobić..

    Moje pytanie jest więc następujące, czy można pozwać Wydział
    Kumunikacji powołując się na przytoczone rozporządzenie, lub też
    wymusić wystawienie tymczasowego dokumentu/wtórnika/zaświadczenia
    (whatever) uprawniającego do kierowania samochodem??

    --
    Pozdrawiam,
    ADi

  • 2. Data: 2006-07-04 08:47:30
    Temat: Re: Wydział Komunikacji - pozew?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ADi napisał(a):

> [...]
    > wymusić wystawienie tymczasowego dokumentu/wtórnika/zaświadczenia
    > (whatever) uprawniającego do kierowania samochodem??

    Wiesz ile razy w ciągu istatnich kilku dni było o tym na tej grupie?
    Dlaczego nie zajrzysz do archiwum grupy?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-07-04 09:39:29
    Od: "ADi" <a...@s...kmicic.net>

    januszek napisał(a):

    > Wiesz ile razy w ciągu istatnich kilku dni było o tym na tej grupie?
    > Dlaczego nie zajrzysz do archiwum grupy?

    Jest sporo wątków na temat samej wymiany, ale niewiele w nich
    informacji o ewentualnej możliwości "walki" z urzędami, które nie
    wywiązują się z ustatowych obowiązków. W jednym wątku jest
    wzmianka o Kodeksie Postępowania Administracyjnego, zgodnie z którym
    podobno urząd w przypadku niedotrzymania terminów powninien
    powiadomić mnie o tym i wyznaczyć nowy, ostateczny termin. Nie
    zrobił tego.

    --
    Pozdrawiam,
    ADi

  • 4. Data: 2006-07-04 10:33:49
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "ADi" <a...@s...kmicic.net> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Nie ma zaświadczenia uprawniającego do kierowania pojazdem ;)
    Mozesz złożyć skargę na bezczynnośc urzędu. Jeśli ponosisz jakies konkretne
    szkody (np nie możesz pracować bo nie masz prawa jazdy) wtedy masz powód (bo
    możesz zawsze) aby wystapić o odszkodowanie do sądu.

  • 5. Data: 2006-07-04 17:52:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ADi [###a...@s...kmicic.net.###] napisał:

    W pierwszej kolejności musisz złożyć skargę na urząd, który nie
    dopełnił ustawowego terminu. Dopiero gdy w wyniku rozpatrzenia skargi
    zostanie uznane, że faktycznie naruszono prawo, to możesz dochodzić
    roszczeń cywilnych od urzędu. Przy czym musisz jakoś udokumentować te
    straty materialne.

  • 6. Data: 2006-07-04 17:54:38
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > zostanie uznane, że faktycznie naruszono prawo, to możesz dochodzić
    > roszczeń cywilnych od urzędu. Przy czym musisz jakoś udokumentować te

    Proponuję jeździć taksówką od czasu wydania prawa jazdy.

  • 7. Data: 2006-07-04 17:58:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    witek [###w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid.###] napisał:
    > Proponuję jeździć taksówką od czasu wydania prawa jazdy.

    I jeszcze przechowywać rachunki.