  • Data: 2019-02-08 19:26:42
    Temat: Re: Zabojstwo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5c5c99c0$0$520$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 07-02-19 o 14:51, J.F. pisze:
    >> Zobacz Robercie
    >> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/zwłoki-d
    ziewcząt-w-jeziorze-,,to-była-egzekucja"/ar-BBThd0w

    >A była jakaś bójka tam?

    No przeciez sam pisales, ze jak dwoch bije trzeciego, to to jest
    "udzial w bojce".

    Ja bym to nazwal "udzial w pobiciu", ale ze numerek ten sam, to musze
    ci przyznac ciut racji, ze dla policjanta to moze byc to samo :-)

    >Wspólnie i w porozumieniu działa w ten sposób,
    >że więcej niż jedna osoba realizują wspólnie znamiona czynu
    >zabronionego, przy czym obydwie te osoby muszą tego chcieć, lub co
    >najmniej się na to godzić ogarniając całość. Jak we dwóch wrzucali
    >nieprzytomne dziewczyny do wody i je topili, to jest to jak
    >najbardziej
    >w mojej ocenie - choć co ja tu mam do oceniania - słuszna koncepcja.

    A jak dwoch bije trzeciego, to bija osobno ...

    No w sumie racja, trudno jedną pałką w dwie osoby naraz operowac,

    i trudno wrzucic dziewczyne samemu do wody - w dwie osoby znacznie
    wygodniej :-)

    >Natomiast, jeśli mamy bójkę z użyciem niebezpiecznego narzędzia -
    >noża
    >powiedzmy - i uczestnik ginie o jednego uderzenia nożem, no to
    >praktyka
    >jest taka, że uczestnicy dostają zarzut udziału w bójce, zaś jeśli da
    >się ustalić osobę, która pchnęła nożem, to ona dostaje zarzut
    >zabójstwa.

    Nawet, jak byla jedna i sie bronila przed kilkoma napastnikami :-)

    >Jeśli były dwa pchnięcia, no to dwóch z nich może dostać zarzut
    >wspólnie
    >i w porozumieniu, ale już nie postawisz takiego zarzutu raczej
    >wszystkim.

    Ale czy sie nie umowili na pobicie ?
    No dobra - moze na pobicie, a nie na zabojstwo z uzyciem noza ...

    >Ale to zależy od okoliczności, bo jeśli czterech zrobiło zasadzkę na
    >ofiarę i z góry założyli zabójstwo, to nie ważne, ze jeden pchnął
    >nożem,
    >a pozostali trzymali zasłonę wszyscy dostaną zarzut wspólnie i w
    >porozumieniu.

    No i o to mi chodzi.

    Ale jak sie umowili na lekkie pobicie, to bedzie "udzial w bojce" czy
    "wspolnie i w porozumieniu spowodowanie rozstroju zdrowia ..." ?

    J.