  • Data: 2019-02-08 18:49:13
    Temat: Re: Zabojstwo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:q3kaoj$v3b$...@n...news.atman.pl...

    >207. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą
    >najbliższą lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym
    >stosunku

    Art. 246.
    Funkcjonariusz publiczny lub ten, który działając na jego polecenie w
    celu uzyskania określonych zeznań, wyjaśnień, informacji lub
    oświadczenia stosuje przemoc, groźbę bezprawną lub w inny sposób znęca
    się fizycznie lub psychicznie nad inną osobą,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    Art. 247.
    § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą prawnie
    pozbawioną wolności,

    § 2. Jeżeli sprawca działa ze szczególnym okrucieństwem,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    § 3. Funkcjonariusz publiczny, który wbrew obowiązkowi dopuszcza do
    popełnienia czynu określonego w § 1 lub 2, podlega karze określonej w
    tych przepisach.

    >Też tak uważałem do czasu kiedy przeczytałem wyrok w sprawie pani
    >która niezgodne z przepisami chciała wcisnąć mandat innej pani.
    >Nawet doszło do fałszywych zeznań bo pani w mundurku uważała że sąd
    >sądem a racja musi być koniecznie po jej stronie.
    >W wyroku poza odsiadką w zawiasach dostała dwuletni zakaz służby
    >w policji. Co jest jawnym skurwysyństwem że policjant czy policjantka
    >złapany na kłamstwie w trakcie zeznań, nadużyciu a nawet na
    >przestępstwie może wrócić do pracy w policji.

    Ale moze Robert ma racje - zgodnie z wyrokiem moze wrocic,
    ale Policja karanej nie przyjmie.

    Hm, wydawalo mi sie, ze wymagano od policjantow niekaralnosci ... ale
    teraz nie widze w ustawie ...

    J.