  • 1. Data: 2019-02-07 14:51:21
    Temat: Zabojstwo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zobacz Robercie

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/zwłoki-d
    ziewcząt-w-jeziorze-,,to-była-egzekucja"/ar-BBThd0w

    Jakos sad sie nie zastanawial kto zadal smiertelne ciosy,
    a policjanci chyba nie zaczeli sledztwa od "udzial w bojce".

    J.

  • 2. Data: 2019-02-07 15:05:07
    Temat: Re: Zabojstwo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jakos sad sie nie zastanawial kto zadal smiertelne ciosy,
    > a policjanci chyba nie zaczeli sledztwa od "udzial w bojce".

    http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/7,48722,24434
    325,zimna-egzekucja-dwa-dozywocia-za-zamordowanie-kl
    audii-i-patrycji.html
    Sąd Okręgowy w Bydgoszczy uznaje winnych Sławomira G. i Macieja K. tego,
    że 4 sierpnia w miejscowości Chałupska w gminie Mogilno, działając
    wspólnie i porozumieniu z zamiarem bezpośrednim pozbawienia życia, po
    uprzednim uderzeniu, dokonali utopienia dziewczyn w Jeziorze
    Wiecanowskim, w wyniku czego obie poniosły śmierć - odczytał treść
    wyroku sędzia Marek Kryś z wydziału III karnego Sądu Okręgowego w
    Bydgoszczy.

    "...działając wspólnie i porozumieniu..."
    ?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-02-07 17:06:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-02-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >wyroku sędzia Marek Kryś z wydziału III karnego Sądu Okręgowego w
    >Bydgoszczy.

    >"...działając wspólnie i porozumieniu..."

    No chyba prawidlowa formula - cos Cie dziwi ?

    Ale
    https://www.onet.pl/?utm_campaign=leo_automatic&srcc
    =ucs&pid=05cadd1a-4f85-52ed-a625-4c3055dc37ea&sid=f1
    3b499b-dba8-44e4-a9ae-cb9ebb087cc8

    "Policjanci wyjaśniając sprawę dotarli do 21-letniego Marcina K.,
    który wskazał miejsce ukrycia ciał. Twierdził, że zabił kobiety wraz
    ze swoim wspólnikiem, 20-letnim Zachariaszem Z. Obydwie ofiary znały
    Marcina K. Były widziane, jak wsiadały do samochodu 21-latka. W
    sprawie zatrzymano także 17-letnią dziewczynę, jednak po przesłuchaniu
    zwolniono ją bez żadnych zarzutów. W areszcie, do dwóch podejrzanych
    dołączył 45-letni Sławomir G. mieszkaniec niewielkiej miejscowości w
    powiecie mogileńskim. Po przesłuchaniu w prokuraturze Sławomirowi G.
    również został postawiony zarzut popełnienia podwójnego zabójstwa.
    Wszyscy aresztowani byli już wcześniej karani. "

    Policjanci wcisneli Zachariasza do sprawy, czy zaczal bez porozumienia
    i wycofal sie na tyle wczesnie, ze zwolnili ?

    J.

  • 4. Data: 2019-02-07 18:37:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Zobacz Robercie

    I przy okazji
    https://niezalezna.pl/257921-uzyli-paralizatora-poli
    cjanci-skazani

    "Przed sądem w Kołobrzegu zapadł wyrok wobec czterech policjantów, z
    których jeden oskarżony był o rażenie paralizatorem 18-latka, a
    pozostali o to, że na to pozwolili. Marcin W. został skazany na 1 rok
    pozbawienia wolności w zawieszeniu na 2 lata, a Bartosz M., Zbigniew
    W. i Kamil K. na 1 rok więzienia w zawieszeniu na rok.

    Sąd ponadto zakazał Marcinowi W. wykonywanie zawodu policjanta na
    okres 2 lat oraz orzekł o nawiązce na jego rzecz w kwocie 10 tys. zł.
    Pozostali skazani nie mogą wrócić do zawodu przez 1 rok. Muszą
    zapłacić pokrzywdzonemu po 3 tys. zł.

    Pokrzywdzony Kornel Ś. został zatrzymany przez policjantów Komendy
    Powiatowej Policji w Kołobrzegu w nocy z 17 na 18 lipca 2016 r. w
    związku z bójką w okolicy Pomnika Zaślubin z Morzem. Miał wówczas 18
    lat.

    Już na komendzie, poza miejscem zdarzenia, jeden z funkcjonariuszy
    Marcin W. miał użyć wobec niego paralizatora. Trzech miało pozwolić na
    znęcanie się nad Kornelem Ś."

    Ktos dotrze do wyroku lub aktu oskarzenia ?

    Co tam zarzucili ... przekroczenie uprawnien ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-02-07 20:18:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    ziewcząt-w-jeziorze-,,to-była-egzekucja"/ar-BBThd0w

    34325,zimna-egzekucja-dwa-dozywocia-za-zamordowanie-
    klaudii-i-patrycji.html

    > No chyba prawidlowa formula - cos Cie dziwi ?

    Skoro wspólnie i w porozumieniu to moze moga być winni oboje bez
    ustalania kto co konkretniej?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-02-07 21:38:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-02-19 o 18:37, J.F. pisze:

    > Co tam zarzucili ... przekroczenie uprawnien ? :-)

    A masz jakiś inny pomysł?

  • 7. Data: 2019-02-07 21:49:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-02-19 o 14:51, J.F. pisze:

> [...]
    > Jakos sad sie nie zastanawial kto zadal smiertelne ciosy,
    > a policjanci chyba nie zaczeli sledztwa od "udzial w bojce".

    A była jakaś bójka tam? Wspólnie i w porozumieniu działa w ten sposób,
    że więcej niż jedna osoba realizują wspólnie znamiona czynu
    zabronionego, przy czym obydwie te osoby muszą tego chcieć, lub co
    najmniej się na to godzić ogarniając całość. Jak we dwóch wrzucali
    nieprzytomne dziewczyny do wody i je topili, to jest to jak najbardziej
    w mojej ocenie - choć co ja tu mam do oceniania - słuszna koncepcja.

    Natomiast, jeśli mamy bójkę z użyciem niebezpiecznego narzędzia - noża
    powiedzmy - i uczestnik ginie o jednego uderzenia nożem, no to praktyka
    jest taka, że uczestnicy dostają zarzut udziału w bójce, zaś jeśli da
    się ustalić osobę, która pchnęła nożem, to ona dostaje zarzut zabójstwa.
    Jeśli były dwa pchnięcia, no to dwóch z nich może dostać zarzut wspólnie
    i w porozumieniu, ale już nie postawisz takiego zarzutu raczej wszystkim.

    Ale to zależy od okoliczności, bo jeśli czterech zrobiło zasadzkę na
    ofiarę i z góry założyli zabójstwo, to nie ważne, ze jeden pchnął nożem,
    a pozostali trzymali zasłonę wszyscy dostaną zarzut wspólnie i w
    porozumieniu.

    Reasumując, zapewne odnosisz się do którejś mojej wypowiedzi na tym
    forum, ale gdybyś uszczegółowił, to mogę wskazać różnice. A tak, to
    jedynie mogę ogólnie się odnieść.

  • 8. Data: 2019-02-07 23:52:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A masz jakiś inny pomysł?

    Ja mam.
    Znęcanie się i uczestnictwo w grupie przestępczej.
    A w wyroku poza odsiadka obowiązkowo dożywotni zakaz w służbach mundurowych.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2019-02-08 08:37:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.02.2019 o 23:52, RadoslawF pisze:

    > Ja mam.
    > Znęcanie się i uczestnictwo w grupie przestępczej.
    > A w wyroku poza odsiadka obowiązkowo dożywotni zakaz w służbach
    > mundurowych.

    ano, i dodatkowo lewe L-4, ewentualnie rozprzestrzenienie nowej
    strasznej grypy, psiej grypy:)))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 10. Data: 2019-02-08 16:49:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-02-19 o 23:52, RadoslawF pisze:

    > Ja mam.
    > Znęcanie się i uczestnictwo w grupie przestępczej.

    Czy mógłbyś wskazać konkretne artykuły?

    > A w wyroku poza odsiadka obowiązkowo dożywotni zakaz w służbach
    > mundurowych.

    JAkie to ma znaczenie?Przecież karanego i tak nikt nie zatrudni.