  • Data: 2019-02-07 21:49:03
    Temat: Re: Zabojstwo
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-02-19 o 14:51, J.F. pisze:

    > Zobacz Robercie
    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/zwłoki-d
    ziewcząt-w-jeziorze-,,to-była-egzekucja"/ar-BBThd0w
    > Jakos sad sie nie zastanawial kto zadal smiertelne ciosy,
    > a policjanci chyba nie zaczeli sledztwa od "udzial w bojce".

    A była jakaś bójka tam? Wspólnie i w porozumieniu działa w ten sposób,
    że więcej niż jedna osoba realizują wspólnie znamiona czynu
    zabronionego, przy czym obydwie te osoby muszą tego chcieć, lub co
    najmniej się na to godzić ogarniając całość. Jak we dwóch wrzucali
    nieprzytomne dziewczyny do wody i je topili, to jest to jak najbardziej
    w mojej ocenie - choć co ja tu mam do oceniania - słuszna koncepcja.

    Natomiast, jeśli mamy bójkę z użyciem niebezpiecznego narzędzia - noża
    powiedzmy - i uczestnik ginie o jednego uderzenia nożem, no to praktyka
    jest taka, że uczestnicy dostają zarzut udziału w bójce, zaś jeśli da
    się ustalić osobę, która pchnęła nożem, to ona dostaje zarzut zabójstwa.
    Jeśli były dwa pchnięcia, no to dwóch z nich może dostać zarzut wspólnie
    i w porozumieniu, ale już nie postawisz takiego zarzutu raczej wszystkim.

    Ale to zależy od okoliczności, bo jeśli czterech zrobiło zasadzkę na
    ofiarę i z góry założyli zabójstwo, to nie ważne, ze jeden pchnął nożem,
    a pozostali trzymali zasłonę wszyscy dostaną zarzut wspólnie i w
    porozumieniu.

    Reasumując, zapewne odnosisz się do którejś mojej wypowiedzi na tym
    forum, ale gdybyś uszczegółowił, to mogę wskazać różnice. A tak, to
    jedynie mogę ogólnie się odnieść.