  • 21. Data: 2007-07-13 11:54:11
    Temat: Re: Zabezpieczenie finansowe... jakie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jul 2007, Liwiusz wrote:

    > Teoretycznie może zawierać. Ale w praktyce dla osób, które takiego weksla
    > wymagają, chodzi po prostu o podpisany blankiet bez żadnych dodatków :(

    Widzisz, ja nie o teorii.
    Po prostu o swoje trzeba się wykłócić, to że gadanie z prawnikami
    kontrahenta przypomina walenie głową w mur wiem.
    Z rzadka jednak okazuje się skuteczne :>
    Nie wątpię że masz do czynienia z weklami ZNACZNIE częściej niż ja,
    i że jak już z rzadka jakiś wystawię to zawsze jest przy okazji
    awantura ;) (może pamiętasz ostatni opis - jak w zeszłym roku poczta
    odmówiła mi skasowania opłaty skarbowej :))
    Ale na tej podstawie twierdzę że weksel j.w. (inny niż pusta kartka)
    daje się wcisnąć (czasami?).
    Autor strony:
    http://weksel.pl/
    ...miał gdzieś taką uwagę: "weksel to Twój pieniądz, zrób coś żeby
    stosownie wyglądał" :)
    Odnoszę wrażenie, że dość słuszną. Po socjaliźmie został w kraju
    duży szacunek dla druków i pieczątek ;)
    Takoż odnoszę wrażenie, że powszechne NIEstosowanie weksli ma swoje
    plusy: po powołaniu się na konkretne przepisy prawnicy w firmach
    najwyraźniej się na chybcika douczają :)

    [...]
    > Oraz, przede wszystkim, oznaczenie remitenta.

    Skądinąd :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-07-13 11:56:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jul 2007, FlashT wrote:

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał

    > No ale ta kwota ma byc rozumiem w deklaracji wekslowej wypisana tak?

    Nie, na wekslu.
    W razie czego mogą zażądać całej kwoty - teoretycznie, bo przecież
    "nadwyżkę" będą zobowiązani natychmiast oddać (acz już "bezwekslowo"
    i to prawda).

    > W sensie komu mam zaplacic? :)

    No, przeoczyłem ten "szczegół", ale Liwiusz czuwał :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-07-13 12:15:46
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    FlashT pisze:

    > Czyli w moim przypadku to pole poprostu powinno zostac puste?

    Tak.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2007-07-16 08:26:05
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak.

    No to jest problem bo oni nie zgadzaja sie wpisac "nie na zlecenie" na
    wekslu. I co ja mam teraz zrobic? :-(

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 25. Data: 2007-07-16 12:41:19
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    FlashT pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to jest problem bo oni nie zgadzaja sie wpisac "nie na zlecenie" na
    > wekslu. I co ja mam teraz zrobic? :-(

    Spytać się komu mają zamiar sprzedać weksel. Jeśli nikomu, to znaczy
    że "na zlecenie" nie jest konieczne, wykazują się jedynie brakiem wiedzy
    na ten temat.

    Jesli jednak mają zamiar sprzedać weksel dalej - i to nie na zasadzie
    zwykłego przelewu, co byłoby możliwe przy klauzuli "nie na zlecenie",
    tylko na drodze indosu, pozbawiając Cię możliwości podnoszenia wobec
    nowego posiadacza zarzutów, które miałbyś wobec remitenta, to... (niech
    się bujają).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 26. Data: 2007-07-16 15:24:43
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

> [...]
    > tylko na drodze indosu, pozbawiając Cię możliwości podnoszenia wobec
    > nowego posiadacza zarzutów, które miałbyś wobec remitenta, to... (niech

    A to ma jakies znaczenie ze jest "bez protestu" ? Czy klauzula "bez
    protestu" pozbawia mnie mozliwosci wnoszenia zarzutu ze weksel zostal
    wypelniony niezgodnie z deklaracja?

  • 27. Data: 2007-07-17 07:41:30
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    FlashT pisze:

> [...]
    >>

    > A to ma jakies znaczenie ze jest "bez protestu" ? Czy klauzula "bez
    > protestu" pozbawia mnie mozliwosci wnoszenia zarzutu ze weksel zostal

    Nie pozbywa Cię. Protest to stwierdzenie przez notariusza, że weksel
    nie został zapłacony. "Bez protestu" oznacza, że w przypadku
    niezapłacenia weksla protestu nie trzeba sporządzać.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 28. Data: 2007-07-24 10:45:00
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Nie zgodzili sie na klauzule "nie na zlecenie" argumentujac iz chca miec
    mozliwosc posluzenia sie wekslem w celu ewentualnego wyegzekwowania ich
    zobowiazan wobec osob trzecich.

    A zatem taki weksel in blanco jest niedopuszczalny, poniewaz taka osoba
    trzecia moze wpisac na nim jakakolwiek kwote i bedziemy musieli ta kwote
    zaplacic...

    Wiec... powracam do pytania pierwotnego... jakie inne zabezpieczenie
    finansowe mozna zastosowac, aby nie bylo ono obciazajace finansowo oraz zeby
    bylo wmiare szybkie do zrealizowania?

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 29. Data: 2007-07-24 10:49:12
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    FlashT pisze:
    > Nie zgodzili sie na klauzule "nie na zlecenie" argumentujac iz chca miec
    > mozliwosc posluzenia sie wekslem w celu ewentualnego wyegzekwowania ich
    > zobowiazan wobec osob trzecich.

    Weksel "nie na zlecenie" też można przenieść na inną osobę - tyle że
    w takim przypadku nie mamy do czynienia z indosem, tylko ze zwykłym
    przelewem wierzytelności. Nie pozbawiasz się zatem możliwości
    podnoszenia wobec nowego nabywcy zarzutów, które masz do remitenta.

> [...]
    > finansowe mozna zastosowac, aby nie bylo ono obciazajace finansowo oraz
    > zeby bylo wmiare szybkie do zrealizowania?

    Firmę, która czyimiś wekslami in blanco chce spłacać swoje długi
    omijałbym z daleka.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 30. Data: 2007-07-24 11:12:42
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    > Firmę, która czyimiś wekslami in blanco chce spłacać swoje długi
    > omijałbym z daleka.

    Mysle ze jesli w najblizszym czasie nie dojdziemy z ta firma do
    porozumienia, trzeba bedzie te sprawe ujawnic i pokazac swiatu jak to
    wyglada. Powiem, iz firma jest bardzo znana.

    Pozdrawiam,
    FlashT