  • 1. Data: 2007-07-11 11:28:26
    Temat: Zabezpieczenie finansowe... jakie?
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Witam,
    Zamierzam podpisac umowe o wspolprace z pewna firma. Zadaja oni jednak
    zabezpieczenia w wysokosci 30 000 PLN. Jaka forme zabezpieczenia moge
    wybrac? Glownie chodzi mi o to zeby forma ta byla bezpieczna dla mnie jako
    osoby ktora pieniadze potencjalnie moze na tym stracic.

    Firma proponuje weksel in blanco albo gwarancje bankowa. Problem w tym, ze
    weksel in blanco jest BARDZO niebezpieczna forma zabezpieczenia (moga sobie
    wpisac ile chca i kiedy chca, poniewaz "Wypełnienie weksla niezgodnie z
    deklaracją wekslową nie anuluje odpowiedzialności wekslowej") a gwarancja
    bankowa to dodatkowe koszty.

    Jaka inna (bezpieczna i wygodna) forme zabezpieczenia moge zaproponowac?
    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 2. Data: 2007-07-11 11:47:39
    Temat: Re: Zabezpieczenie finansowe... jakie?
    Od: "Sarajewo" <h...@p...onet.pl>

    "FlashT" <g...@l...com> wrote in message
> [...]
    > niezgodnie z deklaracją wekslową nie anuluje odpowiedzialności wekslowej")
    > a gwarancja bankowa to dodatkowe koszty.

    Jeśli wyłączysz obieg weksla w drodze indosu, zawsze możesz powoływać się na
    deklarację wekslową i ustaloną w niej maksymalną sumę wekslową.

    Tomek

  • 3. Data: 2007-07-11 11:49:27
    Od: "Sarajewo" <h...@p...onet.pl>

    "Sarajewo" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    > "FlashT" <g...@l...com> wrote in message

    A co do tego - może być oprócz gwarancji bankowej jakiś zastaw rejestrowy
    jeśli dysponujesz czymś wartościowym.

    Tomek

  • 4. Data: 2007-07-11 12:05:15
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "Sarajewo" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "Sarajewo" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > A co do tego - może być oprócz gwarancji bankowej jakiś zastaw rejestrowy
    > jeśli dysponujesz czymś wartościowym.

    A jak cos takiego sie realizuje?

  • 5. Data: 2007-07-11 12:36:01
    Od: "Sarajewo" <h...@p...onet.pl>

    > A jak cos takiego sie realizuje?

    W skrócie - podpisujesz umowę zastawniczą i składasz wniosek do sądu
    gospodarczego, opłata ZTCP 200 zł.

    Wejdź sobie na http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html -> wyszukiwanie ->
    Wpisz Dziennik Ustaw 1996 nr 149 poz. 703, ściągnij ustawę i poczytaj - jest
    w miarę prosta, będziesz wiedzieć z czym to się je.

    Warunek - musisz prowadzić działalność gospodarczą.

    Pozdr.

    Tomek

  • 6. Data: 2007-07-11 12:49:25
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

> [...]
    >
    > Jeśli wyłączysz obieg weksla w drodze indosu, zawsze możesz powoływać się
    > na deklarację wekslową i ustaloną w niej maksymalną sumę wekslową.

    To jak skonstruowac taki weksel ktory bedzie in blanco, bedzie maksymalnie
    do 30 000 PLN oraz nie bedzie mogl zostac dalej przekazany, zeby nie bylo
    problemow z odpowiedzialnoscia wekslowa w razie nie dotrzymania zobowiazania
    wekslowego? Innymi slowy... jak sie nie dac oszukac?

  • 7. Data: 2007-07-11 12:54:22
    Od: "Sarajewo" <h...@p...onet.pl>

    "FlashT" <g...@l...com> wrote in message

    Załatwia to chyba klauzula brzmiąca "nie na zlecenie" oraz sporządzenie
    deklaracji wekslowej ze wskazaną wyraźnie maksymalną sumą, na jaką może
    opiewać weksel.

    Tomek

  • 8. Data: 2007-07-11 13:47:15
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

> [...]
    >
    > Załatwia to chyba klauzula brzmiąca "nie na zlecenie" oraz sporządzenie
    > deklaracji wekslowej ze wskazaną wyraźnie maksymalną sumą, na jaką może

    Gdzie powinienem wpisac maksymalna kwote jaka mozna wpisac na takim wekslu
    in blanco? W ogole mozna ustawic takie ograniczenie?

  • 9. Data: 2007-07-11 13:59:28
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-07-11 13:28, FlashT wrote:
> [...]
    > niezgodnie z deklaracją wekslową nie anuluje odpowiedzialności
    > wekslowej") a gwarancja bankowa to dodatkowe koszty.

    Na www.weksel.pl są przykłady bezpiecznego weksla kaucyjnego (nie na
    zlecenie, umowa wekslowa na odwrocie weksla itp.).

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 10. Data: 2007-07-11 14:35:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "FlashT" <g...@l...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sarajewo" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie powinienem wpisac maksymalna kwote jaka mozna wpisac na takim
    > wekslu in blanco? W ogole mozna ustawic takie ograniczenie?

    Rzuć okiem tu: http://www.weksel.pl/przyklady-weksli.html#p04
    Tam wyjaśniono wszystko.