    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zabezpieczenie finansowe... jakie?
    Date: Mon, 16 Jul 2007 14:41:19 +0200

    FlashT pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to jest problem bo oni nie zgadzaja sie wpisac "nie na zlecenie" na
    > wekslu. I co ja mam teraz zrobic? :-(

    Spytać się komu mają zamiar sprzedać weksel. Jeśli nikomu, to znaczy
    że "na zlecenie" nie jest konieczne, wykazują się jedynie brakiem wiedzy
    na ten temat.

    Jesli jednak mają zamiar sprzedać weksel dalej - i to nie na zasadzie
    zwykłego przelewu, co byłoby możliwe przy klauzuli "nie na zlecenie",
    tylko na drodze indosu, pozbawiając Cię możliwości podnoszenia wobec
    nowego posiadacza zarzutów, które miałbyś wobec remitenta, to... (niech
    się bujają).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz